Beantwoord

Storing Castricum koningsduin

  • 1 March 2020
  • 23 reacties
  • 227 keer bekeken

Half januari 2020 is door een aangekondigde verbouwing de gsm zender bij ons in de buurt weggehaald. Het is toegezegd dat het binnen een paar dagen vervangen en gerepareerd wordt. Die periode is telkens opgeschoven dat we zoals nu naar uitziet ook in maart geen ontvangst in huis hebben. We zijn van een ontvangst van 80-90% terug gegaan naar 0. er is geen zicht wanneer dit gerepareerd is. Dit is zowel zakelijk als prive een onwerkelijke zaak. 

icon

Beste antwoord door Bart_ 27 March 2020, 10:51

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @martinvdberg, welkom! Dit is waardeloos zeg.. Ik snap heel goed dat je daar totaal niet op zit te wachten. Ik weet zo niet meteen van de hoed en de rand, maar zoek het graag verder voor je uit. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan ga ik voor je aan de slag. 

Postcode is (...)  huisnummer (...) 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +20

Yes, dank @martinvdberg Er speelt inderdaad iets bij jou in de buurt en ik kan op dit moment niet navragen hoe het precies zit. Ik zie wel dat het bereik bij jou op dit moment niet in orde is. Ik kom er morgen bij je op terug. 

alvast bedankt, het is nu slecht

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan. Het probleem op jouw locatie heeft te maken met een zendmast, die eind januari is uitgevallen. Er komt een vervangende mast, maar het even tijd gekost om de vergunningen voor elkaar te krijgen. Je zult begrijpen dat we niet zomaar een nieuwe mast mogen plaatsen. Voor zover ik zie zijn de laatste hobbels nu wel genomen en kunnen we beginnen met het vervangen. 

heb je een termijn waarop het werkzaam wordt. Ik heb extra kosten gemaakt en moet denk ik nog aanvullende faciliteiten gaan regelen zoals bellen via mijn vast telefoon en vooral uitbellen. k zou graag weten welke wijze dat gecompenseerd wordt. En als het lang duurt moet toch onbeperkt bellen aangezet worden.kosten lopen ergens op nar 150 euro  als het op korte termijn opelost wordt anders zal dat extra kosten geven.

Reputatie 7
Badge +20

Nee, die heb ik vooralsnog niet, @martinvdberg . Wat ik zie is dat op korte tijd kan beginnen met het vervangen van de mast. Wist je dat je kunt bellen via wifi? Dat zou voor nu een uitstekende oplossing voor je zijn. Hier lees je er meer over. Dat je de vraag stelt over een compensatie snap ik, maar hou er rekening mee dat hier geen vergoeding voor mogelijk is. 

Bedankt voor je bericht, ik heb een oneplus 7 pro en die wordt niet ondersteund door KPN op bellen via wifi

Reputatie 7
Badge +20

Dat is jammer, @martinvdberg Ik durf je nog geen precieze datum te noemen voor de vervanging van de mast, maar ik zie wel dat men er flink werk van maakt en dat het binnen afzienbare tijd opgelost moet zijn. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @martinvdberg Ik was nog even nieuwsgierig naar de stand van zaken. Als het goed is zijn de werkzaamheden afgerond en zou alles weer werken zoals het moet. Klopt dat ook? 

Hallo, hoewel er af en toe dekking is in huis wordt als ik via kpn bel elke 10 sec. het gesprek afgebroken. Ik kan niet een gewoon mobiel bellen. Ik krijg er ook geen berichtgeving over. Wat te doen?

Reputatie 7
Badge +20

Ha @martinvdberg Dan kijken we nog even verder. Hoe is het bereik buiten nu? Merk je daar wel verbetering? 

Hallo, ik bel buiten bijna nooit. dat lijkt beter te zijn. Ik kan in huis nog geen gesprek voeren zonder het kwijt teraken

Reputatie 7
Badge +20

Voor zover ik zie is het initiële probleem met de mast opgelost, @martinvdberg . Dat betekent dat je nu weer ‘normaal’ bereik zou moeten hebben. Het mobiele signaal gaat vanaf de mast rechtstreeks naar je telefoon, dwars door ‘obstakels’ als muren, bomen en ander zaken. Je zult begrijpen dat dit een effect op de kwaliteit van het signaal: een goed geïsoleerd huis is heel fijn, maar het kan dus ook invloed hebben op je bereik. Het zou wellicht ook kunnen zijn dat er recentelijk is gebouwd in je omgeving. Het kan ook zijn dat het bereik nooit heel anders is geweest dan je nu ervaart. Vandaar dat ik zoveel mogelijk wil weten: ervaar je verschil tussen binnen en buiten (wel wat dus, kun je iets specifieker zijn?). Hoeveel balkjes bereik heb je? Is het alleen in en om huis of ook in je nabije omgeving?  Wat gebeurt er als je je toestel vastzet op 3G? En wat als je het vastzet op 4G? Alle informatie die je geeft helpt me op weg om een goede meting te doen en samen met onze Technische Dienst verder te kijken. 

Het probleem is deels wegvallen van de verbinding. Deels ook dat als ik een gesprek heb die, om de halve minuut of minder wegvalt terwijl er nog streepjes zijn, deels ook geen verbinding. het klappert.

Reputatie 7
Badge +20

Ok, @martinvdberg dank voor deze toelichting. Zou je ook mijn andere vragen kunnen beantwoorden? Dan kan ik gericht aan de slag. Dat lukt me nu nog niet. 

 Het mobiele signaal gaat vanaf de mast rechtstreeks naar je telefoon, dwars door ‘obstakels’ als muren, bomen en ander zaken. Je zult begrijpen dat dit een effect op de kwaliteit van het signaal: een goed geïsoleerd huis is heel fijn, maar het kan dus ook invloed hebben op je bereik.? antwoord: situatie is al 4 ongewijzigd. het was altijd prima.  

Het zou wellicht ook kunnen zijn dat er recentelijk is gebouwd in je omgeving? Antwoord zoel mijn vrow als ik ervaren het dat het slecht is. De oorzaak initieel was het weghalen van een antenne. Dat zou nu gerepareerd moeten zijn.

 Het kan ook zijn dat het bereik nooit heel anders is geweest dan je nu ervaart. Vandaar dat ik zoveel mogelijk wil weten: ervaar je verschil tussen binnen en buiten (wel wat dus, kun je iets specifieker zijn?antwoord: buiten is het weg rededelijk maar ik kan in huis niet meer werken en ik heb kantoor aan huis en al jaren hed ik een prima bereik.

 Hoeveel balkjes bereik heb je? Is het alleen in en om huis of ook in je nabije omgeving?  Wat gebeurt er als je je toestel vastzet op 3G? En wat als je het vastzet op 4G? antwoord meestal 3 bakjes nu na plaatsing noodzender mar vaak ook no 0

Alle informatie die je geeft helpt me op weg om een goede meting te doen en samen met onze Technische Dienst verder te kijken. 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @martinvdberg Dank! Daar kan ik mee uit de voeten. Ik heb er met een collega van de Technische Dienst naar gekeken. Het is goed mogelijk dat je nog steeds verminderd bereik ervaart. De recentelijk vervangen mast is een tijdelijke en deze staat op een net wat andere plek dan de vorige. Dat heeft invloed op het bereik en sluit eigenlijk precies aan bij hetgeen je omschrijft. Er is vorige week ook een poging gedaan om je hier over te bellen. Men heeft je niet kunnen bereiken omdat je nummer was doorgeschakeld. 

Kunnen we bellen, mijn telefoon staat meestal doorgeschakeld mijn thuis telefoon vanwege vetbindinfsproblemen. 

Reputatie 7
Badge +20

Zou je de doorschakeling kunnen weghalen, @martinvdberg ? Volgens mij heeft de collega van de Technische Dienst je dit ook gevraagd via SMS. Als je dat doet zet ik de melding wederom door, zodat men alsnog contact met kan opnemen. Je kunt natuurlijk ook zelf contact opnemen met de Technische Dienst, door te bellen 0800-0402 en te vragen naar de Technische Dienst. Ik zal noteren dat we hier hebben gesproken over over het bereik, zodat men je door kan verbinden.  

hallo bart

 

laat hij mij gewoon bellen eerst dan haal ik de doorschakeling weg op dat moment. Ik gebruik ijn kpn alleen nog om zakelike telefoontjes door te schakelen naar mijn thuis adres. elk gesprek wordt om maximaal 30 sec verbroken.

 

groet

 

martin van den berg

ps.ik heb d storingsdient ook gebeld maar ben niet terug gebeld.

Reputatie 7
Badge +20

Dag @martinvdberg Ik denk dat het verstandiger is om zelf even te bellen, op het moment dat het jou goed uitkomt. Daar komt minder planning bij kijken. Ik heb daarbij ook geen invloed op welk moment de collega's jou eventueel kunnen bellen. 

Reageer