Beantwoord

telefoon nummer gehackt?

  • 1 September 2019
  • 2 reacties
  • 1376 keer bekeken

hallo mijn vriendin is gebeld door een onbekend nummer, toen ze opnam hoorde ze een rare lach. vervolgens kreeg ik een melding dat ik ben gebeld door haar nummer wat niet klopte want zij zat niet op haar telefoon. daarna werd zij gebeld door een collega die tegenover ons zat maar alleen kon dit niet omdat hij niet op zijn telefoon zat, hierna werd ze nog een aantal keer gebeld door zijn nummer en uitendelijk besloten wij op te nemen en hoorde we een raar muziekje en hingen wij meteen op.

hierna besloten wij haar telefoon te resetten en uit te zetten. toen werd iemand anders gebeld door haar nummer maar ook dit was niet mogelijk want haar telefoon was uit.

heeft iemand tips wat we kunnen doen?
icon

Beste antwoord door wjb 2 September 2019, 00:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Dit heet spoofing en dat is helaas kinderlijk eenvoudig als je een VoIP aansluiting hebt waarbij je zelf een caller-id kunt definiëren die verder niet geverifieerd wordt.
De caller-id is het telefoonnummer dat meegegeven wordt als je een telefoontje pleegt. Door een caller-id mee te geven van een ander kan je dus net doen alsof die ander het telefoontje pleegt. Een caller-id hoort geverifieerd te worden door een smsje met een code naar dat nummer te sturen en die code weer in te voeren bij de vastlegging van de caller-id. Maar als dat dus niet gebeurt dan kan je dus ieder willekeurig nummer kiezen en dus ook het telefoonnummer van die collega die tegenover je zat.

Ik heb het vermoeden dat iemand uit jullie omgeving een vervelend geintje met jullie aan het uithalen is.

Een tip wat je er aan kunt doen heb ik helaas niet. Ik denk wel dat de lol er snel vanaf zal zijn als je er verder geen aandacht aan schenkt.
Hoi @kimberlystavast . Welkom op het forum.
Ik kan me goed indenken dat dit een nare gewaarwording is. @wjb heeft het perfect uitgelegd. Ik kan er weinig aan toevoegen. Ik heb er helaas, vanuit KPN, ook geen oplossing voor.

Een tip wat je er aan kunt doen heb ik helaas niet. Ik denk wel dat de lol er snel vanaf zal zijn als je er verder geen aandacht aan schenkt.

dat vermoeden heb ik ook en vind ik een heel goed advies.