Beantwoord

Telefoonnummer vastzetten vanwege oplichting

  • 2 March 2021
  • 1 reactie
  • 36 keer bekeken

Hallo,

 

ik ben mogelijk via een transactie van aankoop van 2e hands elektronica opgelicht. Nu heeft deze persoon niet alleen mijn adres en bankrekeningnummer, maar ook mijn telefoonnummer omdat we whatsapp contact hebben gehad. 

Ik lees dat er soms gebruik wordt gemaakt door oplichters van de informatie die ze hebben om je telefoonnummer over te zetten op een andere simkaart en dan dus kunnen inloggen op apps waar verificatie via een sms verzonden wordt.

Is het mogelijk om te zorgen dat je telefoonnummer vast staat bij KPN en dat niemand zomaar jou nummer kan overnemen op een andere simkaart (en zo je digid en andere verificaties zomaar kan doorlopen)? Dit gebeurt blijkbaar vaak telefonisch via de klantenservice. Ik blijf sowieso de komende 5 jaar+ bij KPN dus ik zou graag willen aangeven dat mijn nummer niet omgezet kan worden.

Ik hoor het graag!

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 3 March 2021, 19:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Zandtheetje, welkom! Wat ontzettend balen zeg :sweat: .Wij hebben behoorlijk strenge eisen aan het wijzigen van adresgegevens: dat kan alleen door middel van onder andere een verificatiesms die in het gesprek zelf wordt gestuurd. Een simkaart aanvragen kan wel met adresgegevens en bankrekeningnummer als verificatie. Maar die komt dan dus bij jou in de brievenbus. Je kunt er dus wel vanuit gaan dat niet zomaar iemand jouw 06-nummer op een andere simkaart kan zetten gelukkig!