Beantwoord

Thuis niet gebeld kunnen worden op onze mobiel.

  • 7 November 2019
  • 12 reacties
  • 182 keer bekeken

Zowel mijn vrouw als ikzelf kunnen thuis ineens niet meer worden gebeld op onze mobielen telefoons.

Zelf bellen naar een ander lukt wel.

Op de mobiel van mijn vrouw kan zij op haar werk weer wel gebeld worden, maar thuis dan weer niet.

We hebben niets aan de instellingen veranderd of zo, dus GEEN 'niet storen’ GEEN 'vliegtuigmodus’ GEEN 'doorschakel’.

Ook de 'streepjes’ voor bereik zien er goed uit.

 

mvg. Rene 

icon

Beste antwoord door remani 18 November 2019, 23:02

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7

Wat voor een toestellen gebruiken jullie? (Merk en type)

Staat VoWiFi aan op die toestellen?

Zo ja, zet die eens uit.

Zie ook deze site.

Wat voor een toestellen gebruiken jullie? (Merk en type)

Staat VoWiFi aan op die toestellen?

Zo ja, zet die eens uit.

Zie ook deze site.

Samsung s7 en een htc u11. Geen VoWiFi.

Reputatie 7

Ik zeg maar zo, niet geschoten is altijd mis. :wink:

Wat de oorzaak dan wel is?

Al sla je me .…

Ik hoop dat een KPN moderator zich snel zal melden om zich over dit fenomeen te ontfermen.

Als we onze buurt verlaten, kunnen we wel gebeld worden. Ik denk dat er iets mis is met een zendmast. Overigens wel vreemd dat we dan zelf wel kunnen bellen.

Reputatie 5
Badge +7

Hi @remani, welkom op ons KPN forum. Wat gek dat jullie ineens niet meer gebeld kunnen worden op het moment dat jullie thuis zijn. Op het moment dat je thuis bent zie je wel gewoon bereik staan lees ik. Kan je eens 1 telefoon helemaal opnieuw opstarten om te kijken of dit het probleem oplost? Mocht dit niet het geval zijn moet ik er wat dieper induiken. Zou je dan je forum profiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het één en ander voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂

Hi@remani, welkom op ons KPN forum. Wat gek dat jullie ineens niet meer gebeld kunnen worden op het moment dat jullie thuis zijn. Op het moment dat je thuis bent zie je wel gewoon bereik staan lees ik. Kan je eens 1 telefoon helemaal opnieuw opstarten om te kijken of dit het probleem oplost? Mocht dit niet het geval zijn moet ik er wat dieper induiken. Zou je dan je forum profiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het één en ander voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂

Via Facebook heb ik in de 'buurtgroep' een bericht geplaatst en naar het schijnt, hebben de kpn en telfort klanten er last van. 

Reputatie 5
Badge +7

Dat kan de technische dienst goed onderzoeken! Ik zie dat er 08/11 een onderzoek is gestart naar de oorzaak van het probleem. Daar moeten we dan even op wachten. Hou je me op de hoogte?

Dat kan de technische dienst goed onderzoeken! Ik zie dat er 08/11 een onderzoek is gestart naar de oorzaak van het probleem. Daar moeten we dan even op wachten. Hou je me op de hoogte?

Ik heb liever dat ik op de hoogte gehouden gaat worden.

Reputatie 5
Badge +7

Dat doet de technische dienst, voor meelezers van het forum is het handig om te weten hoe dit verder afgehandeld is vandaar de vraag. 

Ik weet nu dat als je 3g instelt op je toestel, dat hij het wel doet. Mijn vrouw heeft een Samsung en die kan je handmatig op 3g zetten, maar ik heb een HTC en die kan je zelf niet handmatig op 3g zetten. Heel vervelend dus.

Vooralsnog werkt het weer.

Reputatie 5
Badge +7

Hi@remani, fijn om te lezen dat het weer werkt! :slight_smile: Ik ga ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

Reageer