Vraag

tijdelijk alle inkomende oproepen blokkeren voor SIM 1

  • 25 April 2020
  • 3 reacties
  • 615 keer bekeken

Ik zou graag alle inkomende oproepen voor sim 1 blokkeren. Via telefoonhoorntjs (android) en dan op de 3 ... Klikken kom ik in een menu waar dit mogelijk lijkt. Alleen als hier de instellingen verander krijg ik de melding fout van netwerk.??? Kan iemand me hier verder mee helpen, of ligt dit aan instellingen van de KPN zelf dat dit niet mogelijk is. 

 

Grt. Samswavefield


3 reacties

Reputatie 7
Badge +13

@Samswavefield Welkom op het KPN Forum! Heb je nog een oplossing weten te vinden? Anders denk ik graag nog even met je mee!

 

Wat voor een type toestel heb je exact en kun je ook aangeven welke versie van Android je hier precies opdraait? Je hebt dus twee sims in gebruik? Loopt je internet verkeer over de eerste sim of over de tweede sim?

Je kan er anders voor kiezen om tijdelijk sim 1 helemaal te deactiveren dan blok je in feite ook al het verkeer. 

@Remco_  Ik heb begrepen van de klantenservice dat het blokkeren van alle inkomende oproepen in het verleden wel mogelijk was. via de telefooninstelling. Maar nu niet meer. De kantenservice heeft nu alle inkomen oproepen geblokkeerd. Ik moet een weer even contact op nemen met de kantenservice als ik dit weer ongedaan wilde laten maken. 

SIM1 helemaal uitschakelen is in mijn geval geen optie. Het internet verkeer gaat namelijk wel via sim1

Net als uitgaande oproepen. Dit omdat hier een abonnement aan is gekoppeld met onbeperkt bellen, en voldoende internet bundel. 

Als er nog ander oplossing zijn hou ik me aanbevolen.

 

Grt Samswavefield

 

Reputatie 7
Badge +13

@Samswavefield Ik heb even op mijn eigen toestel met Android gekeken en ik kan daar inderdaad alleen individuele nummers blokkeren op een specifieke sim. Ik heb daar op toestelniveau ook even geen ander alternatief voor dan. We kunnen het inderdaad op netwerkniveau voor je regelen maar dan is er inderdaad even contact nodig. Ik ben blij dat je wel een oplossing hebt weten te vinden en als ik nog iets anders voor je kan doen dan help ik graag!

Reageer