Beantwoord

Toestel afgekocht, nog steeds toestel kosten in rekening gebracht

  • 12 December 2019
  • 8 reacties
  • 175 keer bekeken

Goedemiddag,

ik heb op 5 november restant van het toestel afgelost. Nu wordt er nog steeds toestel kosten afgeschreven.

 

graag een oplossing hiervoor.

 

mvg willem 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 19 December 2019, 13:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7

Hallo @Willem076, welkom op het forum. Als je het toestel al hebt afgelost hoor je er natuurlijk niet meer voor te betalen. Ik wil met je meekijken naar deze situatie, zodat we het kunnen oplossen.

Ik heb daarvoor alleen nog geen gegevens van je, zou je jouw forumprofiel kunnen voorzien van de postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contracthouder, het bewuste 06-nummer en de laatste 3 cifjers van de IBAN (bij "Persoonlijke opmerkingen”)? Als je dat gedaan hebt kan je hieronder een seintje geven, dan weet ik dat ik met je mee kan kijken.

Hoi Jasper,

hartelijk dank voor de reactie!

ik heb mijn forum profiel aangevuld.

Als het goed is heb ik alle gegevens ingevuld.

mvg Willem 

Reputatie 7

Bedankt voor de gegevens @Willem076, ik heb het abonnement daarmee gevonden. Ik zie van 5 november inderdaad iets van het afbetalen van het toestel terug. Heb je na het betalen ook een bevestiging gekregen? Normaal gesproken wordt de betaling verwerkt, krijg je een bevestiging en wordt het afbetaalde bedrag in een keer op de factuur gezet. Dit wordt dan weggestreept met het al betaalde bedrag, zodat het niet dubbel betaald hoeft te worden. Op de factuur zie ik dat ook niet terug, vandaar dat ik benieuwd ben of je er wel een bevestiging van hebt gekregen.

Hoi Jasper,

ik heb het nog even na gekeken en ik kan inderdaad geen bevestiging vinden.

 

ik kan je wel laten zien dat het bedrag is afgeschreven.

 

ook is er 7 november een bedrag van 7,07 euro afgeschreven. 
dit bedrag kan ik dan ook niet thuis brengen,en staat nergens op de factuur vermeld.

misschien dat dit iets met elkaar te maken heeft ? 
 

alvast weer dank voor reactie,

 

mvg willem 

Reputatie 7

Ik heb gesproken met de afdeling die over de betalingen gaat @Willem076. Zij moesten even zoeken, maar de betaling is teruggevonden. Als gevolg daarvan heb je inmiddels een sms'je gekregen met de bevestiging van de afbetaling van jouw toestel. Op de volgende factuur zal het resterende bedrag van het toestel zichtbaar worden, maar dat zal je niet nogmaals hoeven te betalen. Dat wordt intern tegen elkaar weggestreept. Binnen 5 werkdagen zal de melding ook verwerkt zijn bij de BKR.

Waarom er 7,07 is afgeschreven snap ik ook niet helemaal, dat is namelijk maar een deel van de factuur van november. De rest van die factuur staat nog wel open. Die kan je nog overmaken via de MijnKPN, dan klopt die factuur weer en vanaf de volgende factuur zullen de toestelkosten ook geregeld zijn.

Hoi Jasper,

Bedankt ! Ik heb inderdaad het sms’je ontvangen !

Dan zal het nu opgelost moeten zijn ! 

Het is inderdaad vreemd dat de factuur van november onbetaald is. Er staat altijd voldoende saldo op de betaalrekening.

Het zal denk ik wel iets te maken hebben met die afbetaling in november.

Kan ik de factuur van november per bank overdracht overmaken ? Aangezien ik geen betaal link (iDeal) of dergelijke kan vinden in mijn kpn.

 

mvg Willem 

 

Hoi Jasper,

Ik heb nog even goed gekeken naar de factuur van november,

hier in staat dat de toestel kosten nog 32 euro bedraagt, nu zijn de totale kosten van november 39,07.

Ze hebben dus die 7,07 euro geïncasseerd  en die 32 euro hebben ze dus verrekend volgens mij.

nu heb ik dus mijn toestel afbetaald 32 euro maar ze hebben ook die 32 euro van de factuur van november afgehouden. 
 

dus ik denk dat er iets mis is gegaan.

als je dit voor mij wilt na kijken ?

Misschien is dit ook de reden dat ik nergens een betaal link kon vinden ?

alvast weer dank voor reactie!

 

mvg Willem 

Reputatie 7

De betaallink is inderdaad niet zichtbaar @Willem076, zo te zien heeft het systeem de 32 euro nu verrekend met het openstaande bedrag van de factuur. Op de volgende factuur zullen de toestelkosten in hun geheel genoemd worden en zal alleen wat nog openstaat verrekend worden. Door de verrekening met de toestelkosten zal dat vermoedelijk zijn wat er op de factuur staat. Laten we die even afwachten, om te controleren hoe dat gaat.