Toestelhulp is vernieuwd, wat vind jij ervan?

Reputatie 7
Badge +10
Toestelhulp op onze site is vernieuwd! Naast Installeren en Gebruiken kan je met met de nieuwe Toestelhulp vanaf nu ook Problemen & Storingen met je mobiele toestel oplossen.

We willen in dit topic graag van jou weten wat je van Toestelhulp vindt en of het je probleem of vraag heeft opgelost. Jouw feedback gebruiken we dan om Qelp Toestelhulp verder te verbeteren.

> Ga naar de vernieuwde Toestelhulp

14 reacties

Bij het handmatig instellen van email (KPN/ Planet/ HetNet (IMAP, geadviseerd) mist een essentiele stap, namelijk invullen gebruikersnaam/ wachtwoord bij uitgaande mail instelling met gebruik van authenticated smtp (imap). Er staat zelfs dat gebruikersnaam/ wachtwoord vragen uitgevinkt dient te worden terwijl dit juist aangevinkt moet worden.

Dit is sinds kort veranderd en zou de foutmeldingen m.b.t. "Relay niet toegestaan" moeten verhelpen.

Reputatie 7
Badge +27
,

Welkom op het forum. Je draagt een heel goed punt aan! Ik heb dit direct kenbaar gemaakt bij de juiste personen en ga ervan uit dat dit dan ook z.s.m. aangepast gaat worden. Bedankt voor je oplettendheid!

Het is inmiddels verholpen! 😉
Ik heb een nieuw issue ontdekt m.b.t. email instellingen.

Als klant de mail niet ingesteld krijgt op zijn/ haar Sony Experia en klant volgt netjes toestelhulp dan is dat niet zo vreemd.

https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/installeren-gebruiken/toestelhulp.htm#/sony/xperia-z3-compact-4g-d5803/choice/e-mail/handmatig-instellen/kpn-planet-hetnet-imap-geadviseerd

In het stappenplan wordt aangegeven : Bij Beveiligingstype, kies TLS.

Dit is niet correct. Deze optie staat namelijk niet tussen de mogelijke beveiligingstypes (wel SSL/TLS maar ook deze werkt niet).

Wat klant moet kiezen is: STARTTLS

Deze fout op toestelhulp staat ook bij de Huawei P7 en de P8...en wellicht nog meer.

Ik vind het prima heel goed

Bij het opnieuw instellen van mijn Email account op mijn oude iPhone 4 wordt het nummer van de serverpoort niet vermeld.

Dit nummer vind ik wel terug bij de route controleren instellingen ( nadat ik dat het ook van de telefonische hulpdienst had gehoord).

Reputatie 7
Badge +27
Hoi RFC, welkom op het forum! Ik heb even de stappenplannen bekeken, maar ik zie bij het instellen van e-mail wel terug dat de serverpoorten genoemd worden. kun je iets explicieter aangeven welk stappenplan je volgt en waar het mist?

Goedendag!

Ik wil graag iets toevoegen wat ik niet in de toestelhulp kon vinden.

Ik heb me werkelijk suf gezocht waarom ik met mijn iPhone 6S geen email kon verzenden zodra ik buiten WiFi bereik kwam.

Alle instellingen zoals op de toestelhulp gedaan, maar werkte niet.

Toen maar telefonisch contact opgenmomen met KPN.

Wat blijkt: Volgens de helpdeskmedewerker gaat het fout als je vroeger een "hetnet" of ander KPN-gelieerd email-account hebt gehad, wat bij mij het geval is.

Wanneer dit zo is, moet je bij de uitgaande (IMAP-)server (SSL) niet je KPN-emailadres en wachtwoord invullen maar je oude (!) hetnet-emailadres en wachtwoord! 

Volgens de medewerker weten maar weinig mensen dit en lost het in 90% van de gevallen het probleem op.

Bij mij werkte het in ieder geval! Probleem opgelost en hopelijk helpt dit velen die gelijke problemen ondervinden.

Dank KPN! Ik vind jullie klantenservice geweldig!!!

Eric

Hugo_ schreef op 30 mar '15 om 17:39u

Toestelhulp op onze site is vernieuwd! Naast Installeren en Gebruiken kan je met met de nieuwe Toestelhulp vanaf nu ook Problemen & Storingen met je mobiele toestel oplossen.

We willen in dit topic graag van jou weten wat je van Toestelhulp vindt en of het je probleem of vraag heeft opgelost. Jouw feedback gebruiken we dan om Qelp Toestelhulp verder te verbeteren.

> Ga naar de vernieuwde Toestelhulp

bij e-mail opnieuw instellen na toestelcrash oid: eerst je account verwijderen en volledig opnieuw instellen, niet op sommige van je oude accountgegevens voortborduren, dat werkt niet!!

Heb Nokia 6 maar jullie uitleg over het instellen klopt totaal niet met dat genen wat op scherm telefoon verschijnt
Voor mij dus zinloos deze nieuwe toestel hulp
M.vr.gr F.vrancken
Reputatie 7
Badge +27
Beste Frans, welkom! Goed dat je het aankaart, want dat is natuurlijk niet handig. Wat probeer je precies in te stellen? Dan ga ik je hierbij helpen. Daarnaast geef ik intern door dat het niet klopt!
Marcia bedankt voor je reactie ,uiteindelijk is het me gelukt om email op telefoon in te stellen.
Nokia 6 was het ,allemaal beetje complex als je wat op leeftijd bent om de juiste poortnummers en TTLof SSL gegevens in te voeren .
Zonder toestelhulp was het zeker niet gelukt .
Nogmaals bedankt voor reactie.
Met.v.gr. Frans Vrancken
Reputatie 7
Badge +27
Heel fijn om te lezen dat het uiteindelijk toch gelukt is! Mocht je in de toekomst nog ergens hulp bij nodig hebben, laat het hier gerust weten. We helpen je graag!
Help! Mijn ongelezen/gelezen emails die ik in de ‘prullenbak’ gooi van mijn iPhone se, blijven terugkomen!, Heb inmiddels zo’n paar duizend?emails die ik telkens verwijder maar blijven binnenstromen......... Op mijn iPad heb ik daar geen last van ??‍♀️ Wie heeft er een helder antwoord ?

Reageer