Beantwoord

'U heeft uw Spotify Premium account via KPN al geactiveerd'

• 24 september 2015
  • 3 reacties
  • 546 keer bekeken

Goedenacht iedereen,

Na de, helaas, gebrekkige hulp die ik telefonisch en via Twitter van de KPN klantenservice heb gekregen, heb ik besloten ook hier maar met mijn vraag heen te komen.

Ik heb een mobiel abonnement waarbij ik een Spotify Premium bundel heb genomen (10 euro voor Spotify Premium + 1500 MB per maand). Gisterochtend heb ik mijn Facebook account van Spotify ontkoppeld. Dit Spotify account was oorspronkelijk via Facebook aangemaakt, en dus moesten mijn playlists e.d. overgezet worden naar een ander account enz enz. Hier ben ik met de klantenservice van Spotify binnen enkele uren uit gekomen en dat account is inmiddels beschikbaar en wel.

Het enige wat ze niet konden regelen is het overzetten van de Premium subscription, dat moest ik rechtstreeks bij KPN regelen. Ik heb daarover telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van KPN. Daar werd me verteld dat Spotify Premium gedeactiveerd werd en dat ik een half uur later moest terugbellen. Dat heb ik gedaan, en nadat de service weer was geactiveerd kreeg ik een bevestiging per SMS. Helaas wel zonder nieuwe activatiecode. Ook de website https://spotifymob.actiesite-kpn.nl/spotify/activeringscode meldt 'U heeft uw Spotify Premium account via KPN al geactiveerd'.

Ik heb dus vervolgens contact opgenomen met de klantenservice via Twitter. Hier werd me verteld dat ik de service langer dan een half uur gedeactiveerd moest laten, omdat dat te kort is om een nieuwe code te ontvangen. Vanochtend heeft iemand van de klantenservice dus opnieuw Spotify Premium gedeactiveerd, met het bericht dat ik vanavond opnieuw een bericht moest sturen en dat ze dan de service weer voor me zouden aan zetten. Dit heb ik (inmiddels 4 uur geleden) gedaan, maar opnieuw kreeg ik simpelweg een bevestiging per SMS en geen nieuwe code. En opnieuw meldt de website 'U heeft uw Spotify Premium account via KPN al geactiveerd'.

Ik heb direct een bericht teruggestuurd naar de klantenservice op Twitter, maar ondanks de reactietijd van plusminus 100 minuten heb ik 4 uur later nog geen reactie.

Ik hoop ontzettend dat er hier iemand is die me verder kan helpen. Alvast bedankt voor een antwoord.

Vriendelijke groeten,

Raisand

icon

Beste antwoord door LethalRabbit 27 september 2015, 17:53

Vandaag is Spotify Premium weer geactiveerd door de klantenservice, en ongeveer een uurtje later heb ik een nieuwe activatiecode ontvangen.

De oplossing is dus inderdaad om minimaal 72 uur Spotify Premium gedeactiveerd te laten, daarna ontvang je pas een nieuwe activatiecode!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hallo welkom,

Het overzetten of activeren van Spotify gaat niet altijd vlekkeloos, helaas is dat iets waar de forumleden je niet bij kunnen helpen.
Als je even geduld hebt reageert er binnen 48 uur iemand van webcare op je bericht en wordt het voor je opgelost. Suc6...
Bedankt voor de reactie, Richard.

In dat geval zal ik dit topic gebruiken om een eventuele oplossing in te plaatsen, aangezien mijn vraag ook niet in de FAQ beantwoord wordt maar het wel een veelgestelde vraag is. Wie weet help ik er nog anderen mee.

Ik heb bericht terug van de klantenservice via Twitter, waarin ze zich verontschuldigen en melden dat de periode waarin Spotify Premium niet geactiveerd is niet 24 maar 72 uur moet zijn. Vanaf dat moment ontvang je pas een nieuwe activatiecode als je de service weer activeert. Of dat inderdaad zo is, weet ik komende zondag. Dan zal ik hier het resultaat nog posten.

Raisand

Vandaag is Spotify Premium weer geactiveerd door de klantenservice, en ongeveer een uurtje later heb ik een nieuwe activatiecode ontvangen.

De oplossing is dus inderdaad om minimaal 72 uur Spotify Premium gedeactiveerd te laten, daarna ontvang je pas een nieuwe activatiecode!

Reageer