Beantwoord

Uitzetten welkomstbericht bij overschakelen naar Duits netwerk

  • 6 February 2019
  • 31 reacties
  • 794 keer bekeken

Hallo, ik ben nieuw hier en gelijk een vraag.
ik woon in het grensgebied ( Duitsland - Nederland ) .
ik krijg zeker 5x per dag de melding van, Welkom in Duitsland enz.
Als ik van de voorkamer naar de achterkamer loop krijg al die melding :-(
hoe kan ik dit uitschakelen .?
Bij voorbaat dank voor de eventuele antwoorden .

ps, ik heb een Samsung J6 telefoon.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door DutchT 10 February 2019, 21:23

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Dag @Rode VW bus Ik kan mij aardig voorstellen dat je niet om de haverklap zo'n bericht wilt ontvangen. Wat je kunt doen is je netwerkselectie vastzetten op KPN. Dan maakt je telefoon dus enkel verbinding met het KPN-netwerk en schakelt deze pas over op het Duitse netwerk als je dit zo instelt.
Reputatie 2
Stuur SMS-je een bericht met INFO UIT naar 1330, ook gedaan en sindsdien nooit meer bericht gekregen.
Reputatie 7
Badge +20
Stuur SMS-je een bericht met INFO UIT naar 1330, ook gedaan en sindsdien nooit meer bericht gekregen.

Dat is eigenlijk de kortste klap om de berichten zelf uit te schakelen. Ik dacht een stapje verder, maar wellicht is dit het beste antwoord en de meest eenvoudige manier om de berichten niet meer te krijgen. 🙂
Reputatie 3
Badge

Blijkbaar komt die melding van mij niet aan want na vijf sms’jes met INFO UIT en het antwoord dat het twee werkdagen duurt blijven die meldingen maar binnen komen, dit is erg irritant aangezien KPN blijkbaar het niet voor elkaar krijgt om gedane beloften waar te maken.

Gr Frits

Reputatie 7
Badge +20

Blijkbaar komt die melding van mij niet aan want na vijf sms’jes met INFO UIT en het antwoord dat het twee werkdagen duurt blijven die meldingen maar binnen komen, dit is erg irritant aangezien KPN blijkbaar het niet voor elkaar krijgt om gedane beloften waar te maken.

Gr Frits

Hallo @tt-rijder Je krijgt dezelfde melding als de mensen in dit topic, je wilt dit ook niet en het lukt je niet om ze uit te zetten. We hebben je beloofd dat het in orde zou komen, maar dat is dus niet het geval. Klopt dat? Het helpt dus niet om een berichtje naar 1330 te sturen? En lukt het niet om je telefoon vast te zetten op ons netwerk? 

Reputatie 3
Badge

Zoals ik al berichte krijg ik de melding van KPN dat het twee werkdagen duurt om dat uit te schakelen, dit gebeurt dus niet met andere woorden het sms'je naar 1330 komt wel aan. Waarom zal ik mijn telefoon vast zetten op KPN, staat nu op automatisch zodat ik niet elke keer zelf moet overschakelen naar een buitenlandse provider.

 

Reputatie 3
Badge
Ondanks verschillende sms'jes INFO UIT en een antwoord lukt het maar niet om dat voor elkaar te krijgen. Het blijkt zelfs moeilijk te zijn mijn vraag te beantwoorden want het antwoord van KPN is weer de vraag stellen wat ik gevraagd heb. Het is blijkbaar de stelling van KPN van, pappen en nat houden dan geeft de klager wel op. Het uitschakelen zoals belooft na twee werkdagen lukt dit bedrijf niet, amateurs.
Reputatie 7
Badge +20

Ik stel vragen omdat ik dingen zeker wil weten, @tt-rijder en dat heeft niets te maken met ‘pappen en nathouden’. Het sturen van ‘INFO UIT’ naar behoort gewoon te werken. Ik kan het ook via deze weg voor je uitzetten. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Reputatie 3
Badge

Ik heb geen zin om mijn gegevens zomaar te geven, als het niet via de weg van INFO UIT kan dan klopt er iets niet bij KPN, wanneer ik met de billen bloot ga dan ineens wel, no way.

Wanneer dit niet lukt zoek ik de media op met deze zeer slechte service, het enige wat ik geef is mijn mobiel nummer: (...)

 

*admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +20

Ha @tt-rijder Ik vind ook dat het moet werken via het sturen van die sms, maar als dat om welke reden dan ook niet lukt kan ik het op een andere manier doen. Ik help je met alle plezier, maar dan heb ik wel alle gevraagde gegevens nodig. Dit heeft te maken met het beschermen van je privacy. Om dezelfde heb ik je mobiele nummer in het KPN Forum profiel gezet, waar het slechts zichtbaar is voor jezelf en mij als moderator. Je had het nu openbaar en voor elke lezer op het Forum zichtbaar geplaatst. 

Reputatie 4
Badge +4

Ik heb geen zin om mijn gegevens zomaar te geven, als het niet via de weg van INFO UIT kan dan klopt er iets niet bij KPN, wanneer ik met de billen bloot ga dan ineens wel, no way.

Wanneer dit niet lukt zoek ik de media op met deze zeer slechte service, het enige wat ik geef is mijn mobiel nummer: (...)

 

*admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

@Bart_ Probeert je alleen maar te helpen :) de oorzaak waarom INFO UIT niet werkt kan hij dan ook achterhalen. Hij werkt bij KPN he ;)

Reputatie 3
Badge

Heb nu mijn profiel aangepast maar ik vind het nog steeds een rare situatie dat het niet via de normale weg niet gaat.

Reputatie 7
Badge +20

Ben ik met je eens, @tt-rijder. Het zou via het sturen van een SMS gewoon uitgezet moeten worden. Maar als dat om wat voor reden dan ook niet lukt, is het de kortste klap voor mij om het hier te verwerken. En dat heb ik zojuist gedaan. 

Reputatie 3
Badge

Bart, bedankt voor de moeite en jammer dat het zo moest lopen.

Reputatie 3
Badge

Beste Bart,

Helaas is het toch te moeilijk voor KPN om die meldingen te doen stoppen, komen nog steeds binnen.

Gr Frits

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben er oprecht verbaasd over @tt-rijder en ik deel je frustratie. Ik heb de melding uitgezet en, buiten dat het met versturen van een sms geregeld had moeten zijn, hoor je die meldingen dan ook niet meer te krijgen. Ik zie wel dat je een oudere simkaart hebt, die sowieso vervangen zou moeten worden. Ik wil je graag een vervangende opsturen (je mag 'm zelf ook ophalen in een winkel, dan heb je 'm meteen) en het zou kunnen dat dit het probleem oplost. 

Reputatie 3
Badge

Hallo Bart, ik sta open voor elke suggestie en inderdaad is de simkaart al wat jaren oud.

Als een nieuwe simkaart het zal oplossen dan graag deze opsturen naar mijn adres.

Bedankt voor de moeite die je doet om dit op te lossen.

Reputatie 7
Badge +20

Prima, @tt-rijder Er komt een nieuwe naar je toe, met de post. Als je  'm in je toestel hebt gestopt, wil je dan proberen of het versturen van INFO UIT naar 1330 wel lukt? Ik hoor het graag. 

Reputatie 3
Badge

Zal ik doen, fijn weekend en je hoort van mij.

Reputatie 3
Badge

Hallo Bart,

Nieuwe simkaart geplaatst en INFO UIT naar1330 gedaan, krijg de melding dat het twee werkdagen duurt.

Die meldingen kreeg ik ook met de oude simkaart dus ik weet het niet maar hoop doet leven.

Gr Frits

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @tt-rijder Ik hoop van harte dat dit helpt. Laat het me weten: als het nog steeds geen effect heeft schakelen we de Technische Dienst in.

Reputatie 3
Badge

Doe ik.

Reputatie 3
Badge

Dag Bart,

Ondanks dat er een nieuwe simkaart is geplaatst en afgelopen woensdag gelijk een sms heb verstuurd met UNFO UIT blijven de meldingen binnen komen, volgens het antwoord zou het twee werkdagen duren, helaas dus.

Gr Frits.

Ik vraag me af, krijg je alleen het Duitse welkoms bericht of ook de Nederlandse ?

Wellicht interessant om te weten voor de ondezoekers in deze, ik ben benieuwd.

Reputatie 3
Badge

Alleen van KPN, voor die tijd ook van Telfort

Reageer