Beantwoord

Unlockcode niet nodig?

  • 11 February 2019
  • 13 reacties
  • 228 keer bekeken

Ik heb een unlockcode voor een mobiel toestel aangevraagd via het formulier op jullie site. Vandaag kwam de reactie dat die code er niet is, omdat het toestel al simlockvrij zou zijn. Dat klopt echter niet: als ik een andere simcard plaats, moet ik de ontgrendelings pin voor het sim netwerk doorgeven. Wat kan ik nu nog doen?
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 25 February 2019, 11:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Hans68, welkom! Je geeft aan dat je een ontgrendelingspin voor het simnetwerk door moet geven. Bedoelt het toestel daarmee niet gewoon de pincode die aan de simkaart zit gekoppeld? Om welk toestel gaat het? Je hebt bij Samsung bijvoorbeeld ook een blokkade voor niet-Europese simkaarten: in zo'n geval moet je met de Nederlandse simkaart eerst een kwartier onafgebroken bellen, voordat je er een andere simkaart in kunt doen.
Dat is het allemaal niet. Toestel heeft een simlock, met de ontgrendelcode kan die er af. Alleen zegt KPN dat hij al simlockvrij is, dus heb ik geen code gekregen. Een reactie van een medewerker van KPN op dit forum zou fijn zijn, want vragen stellen via de site lukt niet, de reactie op mijn verzoek om de unlockcode komt via een no-reply mailadres en met de chatfunctie van de klantenservice kom ik ook niet verder...
Hallo @Hans68 ,
je hebt een reactie van een KPN-medewerkster, zijnde @Marcia_ , gehad.
Dat wist ik niet. Maar het neemt niet weg dat ik nog geen antwoord heb op de vraag. Want mijn telefoon heeft wel een unlockcode nodig en is niet simlockvrij...
Reputatie 7
Badge +30
Om welk toestel gaat het? Wil je me het merk en type sturen?

Hoi. Het is al een oud toestel: een Samsung Galaxy Young GT-S6310N.

Reputatie 7
Badge +30
Dat is gek.. Wil je me in een privébericht het imei nummer van het toestel sturen? Dan zal ik eens kijken of het mij lukt de code te achterhalen.
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt voor je privébericht! Ik ben erachteraan gegaan en hou je op de hoogte!
Hoi. Heb je al iets gehoord over de code?
Reputatie 7
Badge +30
Nog niet! Heb er wel weer achteraan gemaild, dus wordt vervolgd.
Reputatie 7
Badge +30
Er is inmiddels een mail naar je onderweg met de juiste gegevens! Wil je me nog even weten of het gelukt is?
Hoi. Kun je aangeven waar die mail heen is gestuurd? Ik heb hem namelijk nog niet ontvangen... Of is hij nog onderweg? Ik hoor het graag even.
Reputatie 7
Badge +30
Hij zou er al moeten zijn! Gestuurd naar hetzelfde e-mailadres als waar jij je KPN ID hebt gekoppeld en nu dus mee inlogt. Heb je ook je spam map gecontroleerd?