Beantwoord

Vakantie Corfu

• 17 september 2017
  • 4 reacties
  • 500 keer bekeken

Binnenkort ga ik op vakantie naar Corfu (Griekenland). Nu zit ik vrij noordelijk en ik heb begrepen dat de telefoon dan automatisch overgaat op buiten EU (Albanië).
Is dit met KPN mobiel inderdaad ook zo en hoe kan ik voorkomen dat ik straks een torenhoge telefoonrekening heb?
icon

Beste antwoord door Jiske_ 19 september 2017, 13:42

Door handmatig een Grieks netwerk te kiezen. En automatisch netwerk selecteren uit te zetten. Automatisch loop je inderdaad het risico op een Albanees netwerk terecht te komen.
Is dit met KPN mobiel inderdaad ook zoHet maakt niet uit welke provider je hebt. Handmatig of automatisch op een netwerk is een toestelinstelling.

Je kan ook voor de zekerheid een bundel buiten de EU kopen,dan gaat het internet wat je wel op het Albanese netwerk gebruikt van de bundel af. Dat is goedkoper en veiliger dan betalen per MB. Je krijgt dan ook een sms'je als je op 50%, 75% en 100% van je bundel zit. Weet je zo voldoende? Ik hoor graag van je!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Door handmatig een Grieks netwerk te kiezen. En automatisch netwerk selecteren uit te zetten. Automatisch loop je inderdaad het risico op een Albanees netwerk terecht te komen.
Is dit met KPN mobiel inderdaad ook zoHet maakt niet uit welke provider je hebt. Handmatig of automatisch op een netwerk is een toestelinstelling.
Reputatie 5
Badge +7

Je kan ook voor de zekerheid een bundel buiten de EU kopen,dan gaat het internet wat je wel op het Albanese netwerk gebruikt van de bundel af. Dat is goedkoper en veiliger dan betalen per MB. Je krijgt dan ook een sms'je als je op 50%, 75% en 100% van je bundel zit. Weet je zo voldoende? Ik hoor graag van je!
Helemaal duidelijk. Dank jullie wel voor de reacties.
Reputatie 7
Voordeelbundels voor buiten de EU:

100 MB/minuten/sms
€ 2,99
sms VOORDEEL 100 AAN naar 1266

500 MB/minuten/sms
€ 39,99
sms VOORDEEL 500 AAN naar 1266

Via MijnKPN kun je de gewenste voordeelbundel ook aanzetten.

Bron: roaming info voor binnen en buiten de EU

Reageer