Vraag

Verbinding valt soms weg in het buitenland

  • 15 July 2021
  • 10 reacties
  • 753 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo allemaal,

 

Ik heb het volgende probleem;

Ik ben internationaal vrachtwagenchauffeur en vaak in het buitenland gebeurt het dan mijn  complete verbinding wegvalt.
Dit gebeurt als ik bel of gebeld ben, dan duurt het 5 tot 10 minuten voordat ik weer roaming bereik heb.

Wat ook wel eens wil helpen is hem op vliegtuigstand te zetten en hem daarna weer terug te zetten, maar regelmatig werkt dit niet.

Wat er nu de afgelopen tijd ook gebeurt is dat ik gewoon normaal ontvangst heb, maar dat hij zich dan afmeld op het netwerk, heb dan het signaalsymbool vol in de ontvangst maar dan is hij niet aangemeld.

Dit hele gebeuren gebeurt bij elk netwerk wat ik kies in het buitenland, automatisch of handmatig.

Ik heb deze melding al een aantal keer doorgegeven bij de klantenservice, deze hebben dit dan doorgezet naar de technische dienst, het enige wat ik dan terug hoor is “het ligt niet aan KPN, wij blokkeren niks, het ligt aan de provider van het land, wij hebben geen invloed op de netwerkkwaliteit”, al deze argumenten kan ik snappen, maar ergens moet er toch in het netwerk van KPN iets zijn waardoor dit probleem ontstaat.

Ik vind het erg lastig dat dit gebeurt, omdat ik veel in het buitenland ben en mij  telefoon dus ook nodig heb.

 

Weet iemand hier een oplossing voor?

alvast bedankt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Somebody42 ,

KPN is inderdaad niet verantwoordelijk voor de netwerken in het buitenland. 
 

Maar aangezien de storingen bij jou kennelijk regelmatig voorkomen, vraag ik mij af of het misschien aan jouw telefoon ligt. Probeer eens een andere telefoon en kijk wat er dan gebeurt. 

Reputatie 2

ik heb al verschillende telefoons geprobeerd, het moet zitten bij kpn, collega’s van mij ook met kpn hebben het zelfde probleem.

collega’s met bijvoorbeeld tmobile of vodafone hebben deze problemen niet.

en als het nou bij 1 provider zou zijn dan kan ik er inkomen dat er niks gedaan kan worden aan hun netwerk, maar eigenlijk elke provider in het buitenland heb ik het zelfde probleem.

Reputatie 7
Badge +28

Ok, dan heb ik verder geen oplossing. Er komt hier vanzelf een moderator langs.

Reputatie 7
Badge +15

@Somebody42 Welkom op het forum. 

Wat een irritant probleem zeg! Ik zie dat er al een aantal keren melding is geweest bij onze technische dienst en dat die aangeven de problemen niet op te kunnen lossen. 

Ik verwacht niet dat ik wonderen kan verrichten maar zou wel graag kijken wat ik nog kan doen. 

Ik begrijp dat je collega's met KPN het probleem ook ervaren, ervaren zij exact dezelfde problemen? 

 

Reputatie 2

ja dat klopt zij ervaren precies dezelfde problemen, ongeacht de provider die gekozen wordt in het buitenland. nu weet ik dat het netwerk in Engeland niet heel goed is, maar zoals ik al eerder aangaf, is mijn signaalbalk vol maar klapt de roaming er gewoon uit

Reputatie 7
Badge +15

@Somebody42 Helder, ik ga uitzoeken wat ik nog kan doen in deze situatie. 

Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan ga ik aan de slag! 

Ditzelfde probleem heb ik ook, als ik naar het buitenland rij heb ik geen internet meer.

Als oplossing ga ik met een nieuw abonnement naar een andere provider.

Hey KPN. 

Dit probleem heb ik deze week ook ervaren! 

Ik ben naar Frankrijk gereden en had navigatie aanstaan via mobiel google maps. Op het moment dat ik in Duitsland zat had hij na 30 min geen verbinding meer, dus route herberekenen deed hij niet meer of file meldingen ( melding geen netwerk ) kon ook niet meer bellen. 

Pas als ik mijn mobiel opnieuw had opgestart had ik weer netwerk! 

Ik merkte dat het alleen was als hij enige tijd internet ( google maps ) actief was. 

Tijdens de vakantie de eSIM geïnstalleerd, dit maakte geen verschil helaas.

Ik kan nu niet uitsluiten of het aan de telefoon ligt of aan het netwerk.

 

Mvg 

Kris M 

Reputatie 7
Badge +15

@Kris M Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je dit ook ervaart. Kom je vaker in het buitenland en ervaar je dit dan vaker?

Mocht dit zo zijn, heb je dan een mogelijkheid om te testen of je dan ook handmatig een ander netwerk kunt kiezen? En daarna dan wel verbinding hebt? :)

@Kris M hier hetzelfde probleem, helaas iedere keer wanneer ik de grens met NL oversteek naar het buitenland. Nu net bij rijden in Duitsland.

Tijdens een vakantie in 2020 van België tm Frankrijk het roaming probleem gehad. Deze notitie vond ik nog dankzij mijn digtale notities:

'10.00 geen internet, contact met KPN om op te lossen: Na 4,5 uur, 10 X bellen, ruim 100 min bellen en 8x verbinding in de wacht en daarna verbroken toch dankzij call medewerker Corné het roaming probleem bij KPN intern opgelost. Goed begin van onze vakantie...'

De oplossing heb ik helaas niet genoteerd, maar het was volgens mij 'iets stoms' (intern bij KPN?). Ik weet nog dat Corné aangaf dat hij wel ruime ICT/telefonie kennis had en daardoor waarschijnlijk meer ervaring/ kennis had dan de gemiddelde helpdesk medewerker. Misschien kan de moderator het in ons dossier nakijken?

Overigens verwerken onze andere smartphones met mobiele data (Vodafone) de switch wel goed.

FYI @Somebody42 @Trucky