Beantwoord

Verbindingsproblemen mobiele netwerk

Badge
De laatste dagen merk ik dat ik bij het bellen naar een ander mobiel nummer (KPN) de melding krijg dat het nummer niet bereikbaar is. Probeer ik direct daarna dan is het nummer wel bereikbaar. Daarnaast hoor ik ook regelmatig dat ik niet bereikbaar was terwijl ik de hele tijd in een omgeving zat met goed mobiel bereik. Herkend iemand dit?

Ps. Ik heb geen VoLTE geactiveerd op mijn toestel.
icon

Beste antwoord door Mario_ 25 juni 2017, 13:32

Dag Marcia, ik heb contact gehad met je collega en de oplossing was het weer inschakelen van VoLTE op mijn iPhone. Alleen had ik er bewust voor gekozen om niet via VoLTE te bellen ivm oa. de vertraging bij het starten van een telefoongesprek. Ik heb begrepen dat dit een algemeen probleem is. Is bekend of dit een eigenschap van VoLTE is of dat dit een issue is dat nog opgelost moet worden?

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Dank voor je reactie! Ik wist niet dat dit een probleem was dat veroorzaakt werd door het uitschakelen van VoLTE, weer iets geleerd. Het VoLTE probleem waarbij er een vertraging is bij het opnemen, is nog in onderzoek. Dat zou namelijk niet zo moeten zijn. Een indicatie van wanneer dat opgelost is, is er helaas vooralsnog niet 😞.
Badge
Dag Marcia, ik heb contact gehad met je collega en de oplossing was het weer inschakelen van VoLTE op mijn iPhone. Alleen had ik er bewust voor gekozen om niet via VoLTE te bellen ivm oa. de vertraging bij het starten van een telefoongesprek. Ik heb begrepen dat dit een algemeen probleem is. Is bekend of dit een eigenschap van VoLTE is of dat dit een issue is dat nog opgelost moet worden?
Reputatie 7
Badge +27
Hé Mario, je zou teruggebeld worden door mijn collega van de technische dienst: is dat inmiddels gebeurd? En zo ja, wat is er uit gekomen?
Reputatie 7
Badge +22
Ha Mario, welkom op het forum! Vervelend dat bellen en gebeld worden niet altijd goed gaat. Krijg je de melding 'niet bereikbaar' alleen als je belt naar andere mobiele nummers van KPN? Of is dit bij alle mobiele nummers die je belt?

Zoals Sjors aangeeft, kan het liggen aan een minder bereik op 2G/3G. Als het tot een paar dagen geleden op dezelfde plekken echter wel goed werkte, denk ik dat we de oorzaak ergens anders moeten zoeken.

Je hebt nu een privébericht van mij ontvangen. Reageer daarop, dan zoek ik voor je uit of er wellicht achter de schermen iets misgaat.
Reputatie 7
Badge +15
Wat is je 3G/2G/GSM bereik volgens de dekkingskaart:
https://www.kpn.com/4g/dekkingskaart.htm

Het kan namelijk zijn dat daar minder 2G/3G bereik is, als je geen VoLTE hebt, dan schakelt je telefoon terug naar deze netwerken.

Reageer