Beantwoord

Verlaging snelheid als bundel op is, is pesterij en misleiding

  • 30 July 2021
  • 10 reacties
  • 739 keer bekeken

Als je niet op tijd in staat was om bundel bij te kopen en er is geen wifi in de buurt kun je met een kpn abonnement vrijwel niets meer. Het laden van apps (bank, krant, ook die van “mijn” kpn) lukt so wie so niet, hooguit de intro pagina, daar kun je niets mee. Ik vind het pure pesterij en misleiding, alsof ze je een lege reserveband meegeven voor het geval je een lekke band krijgt. Kpn zou moeten worden verplicht tot levering van de laagste snelheid waarbij alle apps nog wel volledig functioneren. Met een persoonlijke hotspot en bluetooth aan en koppeling met de smartphone van een ander kun je in geval van nood nog wel iets doen

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 3 August 2021, 16:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @JW1949, welkom hier. 

Ik kan mij voorstellen dat je baalt als je bundel op is. Dan wordt de snelheid flink verlaagd inderdaad. Veel werkt niet meer. Vaak werkt de bank app nog en kun je wat tekst via whatsapp versturen, dat is het zo wel. Wil je weer internetten, dan kun je een bundel bijkopen. Dit kan via Mijn KPN, maar ook via sms

Dit is niet om te pesten, we kunnen het ook helemaal uitzetten. Je krijgt waarvoor je betaald, wil je meer, dan kun je bijkopen.

Reputatie 7
Badge +24

Zeg je dat tegen de bakker ook? Ik betaal voor 1 brood, maar ik wil dat je me er 2 of 3 geeft zodat ik niet zonder zit als die eerste op is. Is dat logisch? 

Beste Bart, ik betaal al ruim voldoende voor een abonnement, de prijs voor een bundeltje is exorbitant en bovendien kan je niet meer tegelijk kopen, dat is dus kassa. Bovendien kun je niet eens bijkopen als de verlaging is ingegaan want bij die heel lage snelheid werkt mijn kpn app gewoon niet meer. Mijn eerdere conclusies blijven hiermee overeind, wat eerlijker zou zou is dat je een hogere snelheid overhoudt waarmee je apps het blijvem doen

Reputatie 7
Badge +24

En dat KPN u dus gratis internet blijft geven? Ja.... het is nog lang geen kerst hoor...

Beste Nick, u reageert als een ongevraagde trol, en u suggereert ten onrechte dat het mij om gratis internet gaat. Bart van Kpn reageert wel correct en inhoudelijk en ik heb alleen geschreven dat en uitgelegd waarom  Bart’s oplossing niet werkt, ik heb inmiddels mijn databundel thuis (met wifi) verhoogd van 5 G naar 15 G en dat kost ook slechts 5€, over een maand heb ik weer niet meer dan 2G nodig, die 5G gebruik ik normaal ook niet maar er kunnen onverwachte omstandigheden zijn waardoor je opeens door je data heen bent, om dan voor elke extra 1000 MB (1G) €8 te vragen vind ik exorbitant als je bij goed internet je bundel per 1e van de volgende maand kan verhogen met 10000 MB voor slechts €5. 

Reputatie 7
Badge +24

Tja... KPN doet dit natuurlijk expres, de losse mb's heel duur maken. Ze willen veel liever dat u een grotere bundel neemt. 

Een bank rekent ook een heel hoog rentetarief voor rood staan op je betaalrekening, terwijl het tarief bij een hypotheek veel lager is. Je kan er over klagen... maar het heeft bij mij in ieder geval helaas nog nooit iets uitgehaald 😳

Beste Nick, u vindt het kennelijk leuk om ongenuanceerd sarcastische opmerkingen over KPN te blijven plaatsen, die laat ik voor uw rekening maar die dragen nergens aan bij. Bovendien was mijn bijdrage aan dit forumonderwerp al een aanvulling op vergelijkbare klachten van anderen. Die verwachten een normale reactie van KPN en geen overbodig commentaar van derden

Reputatie 7
Badge +10

Beste Bart, ik betaal al ruim voldoende voor een abonnement, de prijs voor een bundeltje is exorbitant en bovendien kan je niet meer tegelijk kopen, dat is dus kassa. Bovendien kun je niet eens bijkopen als de verlaging is ingegaan want bij die heel lage snelheid werkt mijn kpn app gewoon niet meer. Mijn eerdere conclusies blijven hiermee overeind, wat eerlijker zou zou is dat je een hogere snelheid overhoudt waarmee je apps het blijvem doen

Ja, waarmee je dus geen reden meer zou hebben om bundel bij te kopen. Wat denk je dat er dan gaat gebeuren?

Beste Dennis, ik heb gewoon een abonnement met een bundel die al jaren ruim voldoende was , dwz van de 2G hield ik vrijwel altijd al een kwart over, dat is met de huidige bundel van 5G   die ik voor de vakantieperiodes handiger vond ook zo, ik kan ook terug naar 2G zodra ik weet dat ik vooral over wifi beschik. KPN heeft alleen  belang bij abonnementen en tevreden klanten,  ik weet zeker dat wat ik vraag beter is voor de klant en kpn en diens servicemonteurs.

Reputatie 7
Badge +20

Het is dan of je abonnement verhogen.  Of via een sms een extra bundel aanvragen.