Beantwoord

Vertraagde Voicemail berichten

• 18 december 2018
  • 29 reacties
  • 806 keer bekeken

Ik heb ook hetzelfde probleem op mijn iPhone XR.
Voicemail berichten verschijnen vaak pas enkele dagen later. Meestal ook een aantal tegelijk.
Visual Voicemail heb ik al een keer aan en uit gezet op aanraden van een helpdesk medewerker van KPN. Ook de netwerkinstellingen zijn hersteld. Dat heeft allemaal niks geholpen.
Diezelfde medewerker vertelde me dat ik contact met Apple moest opnemen.
Dat heb ik zojuist gedaan. Die dachten dat het toch echt aan KPN moest liggen, maar ze zouden er naar gaan kijken.
Lekker geval van kastje naar de muur ...

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Marina_ 11 maart 2019, 13:26

Goedemiddag allen, Zojuist weer gebeld met onze technische dienst. Tot nu toe is er geen oplossing voor de berichten die te laat of niet in de app verschijnen. Het gaat over de Visual Voicemail app van de iPhone. Apple is degene die het probleem moet oplossen met een update. Het is niet gezegd of dit volgende week is of volgende maand. Het kan dus nog even duren voordat het probleem is opgelost. Helaas ervaren iPhone gebruikers via andere providers ook dit probleem, omdat het gaat over een app van de iPhone. Er is wel een workaround. Via 1233 kun je een sms notificatie instellen bij gemiste oproepen. Dit gaat via optie 2. Instellingen' > Optie 4' > Netwerkinstellingen. Zo krijg je alsnog een bericht wanneer er een bericht is ingesproken. Niet de gewenste oplossing, maar ik hoop met jullie dat het snel weer werkt met de app van Apple.
Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi Jabeling, Welkom op het forum. Wat lastig dat de berichten met vertraging binnen komen op je Visual Voicemail app. Wanneer je belt naar 1233, kun je dan berichten afluisteren die je nog niet hebt gehad via de app? Ik zie dat het probleem vaker is aangegeven op het forum, maar een duidelijke oplossing komt nog niet naar voren. Ik zou hierover willen bellen met onze technische dienst. Zou je je 06- nummer, postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik het probleem bespreekbaar maken met mijn collega's van de technische dienst.
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug.
Hallo,
excuus voor de vertraging. Ik heb mijn profiel aangepast.
groet!
johannes
Reputatie 7
Badge +18
Wanneer je belt naar 1233, kun je dan berichten afluisteren die je nog niet hebt gehad via de app? Onze technische dienst is helaas al gesloten, maar a.s. maandagochtend bel ik meteen. Dan kom ik er op terug goed?
Ja, dat kan. Maar ik krijg dus geen bericht dat er uberhaupt een bericht is. Als ik ze dan heb afgeluisterd via 1233 verschijnen ze plots ook in Visual Voicemail.
Reputatie 7
Badge +18
Goed dat je nog vermeld dat de berichten wel verschijnen in de app wanneer je ze hebt afgeluisterd via 1233. Dit zal ik ook bespreekbaar maken, hopelijk hebben ze een goede verklaring hiervoor en kunnen we dit snel oplossen. Voor nu wens ik je een heel fijn weekend!
Jullie ook een fijn weekend
bij mij blijft probleem ook. Wel te beluisteren en dan verschonen alle verborgen berichten ineens ook in de app.
Reputatie 7
Badge +18
Goedemorgen Phaccou, Goed dat je aangeeft dat je dezelfde problemen ervaart. Ook op een iPhone XR? Zou je ook jouw 06-nummer, je postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik ook jouw gegevens en ervaring met de voicemail app bespreekbaar maken a.s. maandag.
Ik heb een iPhone 7. Zal zoveel mogelijk gegevens invullen maar het is een abonnement van mijn bedrijf en weet klant nr niet
Reputatie 7
Badge +18
Geen probleem. Zelf heb ik geen toegang tot deze gegevens, maar bespreekbaar maken kan geen kwaad. Jullie horen maandagochtend weer van mij. Fijn weekend 😃
Reputatie 7
Badge +18
Goedemorgen jabeling en Phaccou, Zojuist heb ik gebeld met mijn collega's van de technische dienst. Ze kunnen ook niet meteen achterhalen waarom dit niet lukt. Ze willen hierover met jullie in gesprek. Er werd mij gevraagd of jullie via een ander telefoonnummer willen bellen naar 0800-0105 optie 1. (voor zakelijk 0800-0403) Daar kunnen jullie vragen naar de technische dienst. @Jabeling, ik heb het verhaal toegelicht onder jouw gegevens zodat mijn collega's kunnen teruglezen waarom je vraagt om verbonden te worden met deze afdeling. Houden jullie ons op de hoogte in dit topic? Ik ben namelijk wel heel erg benieuwd welke oplossing de technische dienst kan bieden n.a.v. de testjes.
Goedenavond,

ik krijg geen meldingen meer van voicemail.. ook komen de berichten niet in “virtual voicemail”, dit terwijl dit wel gewekt heeft.

soms na het afluisteren via 1233 komt het bericht wel ineens tevoorschijn..

hoe kan ik dit verhelpen? Heel vervelend dat ik niet weet wanneer iemand iets heeft ingesproken.

fijne dagen!

Remco

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +18
Goedemorgen @RCvGeest, Jouw topic heb ik samengevoegd, omdat het er op lijkt dat je tegen dezelfde problemen aanloopt. Maak je ook gebruik van een iPhone? Je zou het advies wat ik in dit topic al heb gegeven ook op kunnen volgen. Mijn collega's gaan dan een aantal testjes uitvoeren om te achterhalen wat er aan de hand is. Hopelijk kunnen ze het snel verhelpen.
Reputatie 7
Badge +18
Goedemorgen allemaal,

Omdat we deze problemen vaker voorbij zien komen op het forum heb ik navraag gedaan bij mijn collega's van Visual Voicemail. Mijn collega's hebben deze klachten inderdaad in onderzoek en heeft hoge prioriteit. Zodra we meer weten, dan zullen we jullie ook op de hoogte stellen.
Hallo,
ik weet niet of er achter de schermen bij jullie iets is gebeurd, maar inmiddels lijkt het goed te werken...
Hopelijk blijft dat zo.
groet,
johannes
Reputatie 7
Badge +18
Dat is fijn om te lezen @jabeling. Ik hoop ook dat het zo blijft. Ik krijg nog bericht van mijn collega's wanneer het definitief is opgelost. Als dit het geval is, dan lees je het hier terug. 🙂
Ik ervaar nog steeds problemen door meldingen die pas na 1,5 of 2 dagen binnenkomen.
Reputatie 7
Badge +18
Goedemorgen @Ed1969, We weten inmiddels dat er problemen zijn rondom de visual voicemail. Er wordt onderzocht naar een oorzaak waardoor de berichten later binnen komen. Ik heb nog geen bericht gehad dat het is opgelost, maar zodra ik meer weet laat ik het hier weten.
Dank je Marina. Ik wacht met smart op een oplossing. Het uitzetten van Visual Voicemail werkt namelijk ook niet goed. Na enige tijd is de functie automatisch weer actief. Het gaat om een iPhone op iOS 12.1.2
Als je meer gegevens nodig hebt, dan hoor ik het wel.
Ok, de problemen zijn helaas toch nog niet over. Zojuist kwam er weer een reeks berichten in 1 keer binnen.
Reputatie 7
Badge +18
Goedemorgen @Ed1969 en @jabeling, Het probleem wordt onderzocht, maar kan ik jullie jammer genoeg nog niet vertellen wanneer het is opgelost. Uiteraard horen jullie van mij zodra ik dit weet.
Hallo
het begint nu wel echt vervelend te worden. Nog steeds geen nieuws?
Ik ben heel tevreden met KPN, maar dit is wel een reden voor mijn om mijn abonnement niet te verlengen volgende maand. En daar baal ik best van...
Reputatie 7
Badge +18
Hoi @jabeling, Ik kan mij voorstellen dat je hier van baalt. Het is ook alweer een tijdje stil. Helaas heb ik nog geen nieuws van mijn collega ontvangen 😞 Zojuist navraag gedaan, maar ik heb nog een antwoord ontvangen. Maandag ga ik weer in gesprek met mijn collega en hopelijk kan ik jullie daarna meer vertellen.

Reageer