Verzekering telefoon gestopt

• 12 augustus 2015
  • 1 reactie
  • 133 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb al jaren een mobiel telefoonabonnement bij u, en ik ben er onlangs op zeer vervelende wijze achter gekomen dat de verzekering van mijn telefoon door u éénzijdig is opgezegd, terwijl ik hier onvoldoende over geïnformeerd ben. Zoals u zich misschien kunt voorstellen, schrok ontzettend ik toen ik mij kapotte telefoon naar één van uw winkels bracht om vervolgens te horen dat ik helemaal verzekering zou hebben.

In mei 2011 heb ik een nieuw abonnement met een iPhone 4 bij Hi afgesloten. Toen in januari 2013 mijn telefoon, nog onder de garantie, gerepareerd is, kreeg ik te horen dat er geen garantie meer op mijn telefoon zou zitten ondanks dat de originele garantie twee jaar zou moeten lopen. Bij het afsluiten van een nieuw abonnement is mij toen een verzekering aangeboden. Nu blijkt dat de medewerker toentertijd deze verzekering niet had mogen aanbieden omdat ik naar een sim-only verlengde. Ik ben erg teleurgesteld in uw service om de volgende redenen.

Ten eerste is er van uw kant geen tot minimale inspanning gedaan om mij te laten weten dat mijn verzekering opgezegd is. Dit is alleen in een notitie op een factuur gemeld. Dit lijkt mij onvoldoende, aangezien ik erop vertrouwde dat mijn telefoon verzekerd was.

Ten tweede is er een bedrag verrekend dat op geen enkele manier klopt. Ik heb slechts een gedeelte van het bedrag dat ik in totaal aan de verzekering betaald heb teruggekregen. Omdat dit bedrag verrekend is met de abonnementskosten, heb ik zelfs over dit deel te weinig terug gekregen omdat er over een lager bedrag btw verrekend is.

Ten derde ben ik erg ontevreden over hoe ik in uw winkel "geholpen" werd met dit probleem. De indruk werd gewekt dat ik maar blij moest zijn dat de verzekering (onjuist) "verrekend" was. Gezien het feit dat één van uw medewerkers mij de verzekering verkocht heeft, vind ik het zeer opmerkelijk dat ik, nu met kapotte telefoon, de consequenties moet dragen van uw onzorgvuldigheid, zowel bij het afsluiten van de verzekering als het "beëindigen" daarvan. Tevens werd in de winkel een beroep gedaan op de voorwaarden van de verzekering. Daar zou in staan dat mijn verzekering onrechtmatig is geweest en daarom door jullie rechtmatig is opgezegd. Deze voorwaarden heb ik noch onder ogen gehad bij het afsluiten van de verzekering, noch in de winkel toen ik te horen kreeg dat ik geen verzekering bleek te hebben volgens uw systeem.

Ik zit nu dus met een kapotte telefoon, terwijl ik de indruk had dat deze verzekerd was. Er zijn aan uw kant grove fouten gemaakt, terwijl ik de consequenties moet dragen. Ik ben tevens zeer ontevreden over hoe dit probleem door uw medewerkers is "opgelost". Ik wil mijn telefoon graag weer goed kunnen gebruiken, en daarom wil ik aanspraak maken op de verzekering die ik tot voor kort dacht te hebben.

Ik hoop dat u dit spoedig op redelijke wijze wilt oplossen.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +24
Hallo Laura, 

Wat een vervelend verhaal om te lezen, ik begrijp goed dat je hier niet tevreden over bent en dan zit je ook nog eens met een kapot toestel! Dit is de eerste keer dat ik zoiets tegenkom, dus ik ga het een en ander voor je uitzoeken en of er mogelijkheden zijn tot het repareren van je toestel. Wil je me hiervoor een aantal gegevens toesturen? Dan kijk ik ook direct na hoe de verrekening is gedaan. Graag ontvang ik je 06-nummer, postcode en huisnummer van je in een privébericht en dan ga ik na het weekend voor je aan de slag. 

Met groet, 

Cindy

Reageer