Vraag

Verzonden sms-bericht wordt vaak bij ontvanger afgeleverd

  • 10 July 2020
  • 13 reacties
  • 961 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb zojuist een nieuwe sim kaart opgehaald bij de kon winkel, na het lezen van een evt. oplossing. Maar helaas hij blijft maar aangeven “niet afgeleverd”. De persoon krijgt de smsjes meerdere keren binnen, terwijl ik ze maar 1x stuur. Weet iemand nog een oplossing? Het probleem speelt sinds afgelopen woensdag. 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid


13 reacties

Heb het zelfde probleem met 2 Apple telefoons waar de Sim kaart al lange tijd van in gebruik is. 
kan helaas geen oorzaak vinden. Heb geprobeerd met KPN toestel hulp, maar die geeft alleen maar “onbekende fout”

Reputatie 1

In ieder geval ligt het dus niet aan mij. Ik weet ook niet wat ik er nog aan kan doen. Heeft het altijd gedaan en zo in ene deed hij zo raar. Nieuwe sim helpt dus ook niet. Wie weet weet iemand anders nog een oplossing. 

Reputatie 7

Hey @Geriena en @RudiB, goed dat jullie hier het probleem aan de kpn community voorleggen, welkom op het forum :) 

Op: Problemen met sms versturen of ontvangen oplossen staat de mogelijke oplossing voor het probleem: 

Hoe zet ik herhaal sms berichten stop?

Het ontvangen van herhaal sms ontstaat normaal gesproken als de ontvanger geen ontvangstbevestiging aan heeft staan bij de berichtencentrale. Je lost dit op door de ontvangende simkaart tijdelijk in een ander toestel te stoppen. Wachten tot je het bericht ontvangt, het probleem zou nu opgelost moeten zijn.

Probleem niet opgelost? Alleen de verzender kan het stoppen, doorloop de onderstaande stappen:

  1. De verzender maakt een nieuw tekstbericht aan, zoals: *STATUS[spatie][nummer waar het bericht naar toe is gestuurd]#.

  2. En verzend deze naar het nummer 0031653131313 (sms center).

  3. Na enkele ogenblikken krijgt de verzender een bericht terug. Lees dit uit en noteer de identificatie van het verzonden bericht (bijvoorbeeld 19960431154431 = jaarmmdd uummss).

  4. De verzender maakt nogmaals een nieuw tekstbericht aan, zoals: *DELETE[spatie][nummer waar het bericht naar toe is gestuurd][spatie][identificatie]#.

  5. En verzend deze ook naar het nummer 0031653131313.

  6. De verzender ontvangt een bevestiging van het nummer 0031653131313 dat het bericht gewist is.

Tip: Een sms-bericht kan alleen gewist worden als het nog in de sms-centrale voorkomt. Als het bericht al afgeleverd is (aan bijvoorbeeld de 'vaste net-centrale' of aan de ontvanger), dan krijg je geen identificatie terug.

Reputatie 1

Dus ik (als verzender) moet een tekstberichtje sturen? Als ik dat doe wordt deze niet afgeleverd staat er. 

Reputatie 3
Badge

Nieuwe SIM-kaart lost het probleem op, zie: https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/sms-versturen-lukt-niet-wordt-daarna-meerdere-malen-afgeleverd-502523

Reputatie 1

Ik heb er al een nieuw sim kaartje in laten doen bij de KPN winkel, maar helaas werkt het nog steeds niet. 

ik lees in een ander draadje dat er een storing blijkt te zijn

https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/sms-komt-meerdere-keren-aan-bij-ontvanger-503284

Reputatie 1

Thnx voor de link. Laten we het hopen dat het morgen verholpen zou zijn. We wachten af. 

Reputatie 7

Hey @RudiB, goed gevonden. Ik was gisteren niet aanwezig, maar we hebben door jullie en andere meldingen die bij ons binnenkwamen ontdekt dat dit inderdaad een generieke storing was onder gebruikers die sms-en over IP. Wanneer je VoLTE op je aansluiting actief hebt staan, sms je over IP. Gisteren en vanochtend hebben we een update gegeven aan het platform, het zou nu weer goed moeten functioneren. Kunnen jullie dat bevestigen, @Geriena en @RudiB ? :) 

bericht van @RudiB die nu met een ander account heeft ingelogd:

Bij mij is het probleem niet veranderd.

@Nadia : Om te testen heb ik nu een serie genummerde berichten verstuurd over wifi en over 4G netwerk. 

De berichten heb ik verstuurd op een iPhone als iMessage en als SMS.

Op de ontvanger staat iMessage staat uit, dus berichten zouden als SMS moeten worden ontvangen

In bijna alle gevallen komen berichten 3 maal aan bij de ontvanger.

Bij mij blijft de voortgang balk hangen vlak voor het einde alsof er niet verstuurd is, terwijl de telefoon voor bijna ieder bericht zegt dat er is verstuurd als tekst bericht (wat op zich correct is)

De mening van de telefoon is wel anders als eergisteren want toen zei ieder bericht “niet afgeleverd”

Reputatie 1

Het lijkt er op dat de berichten die ik stuur verstuurd worden (er staat ook afgeleverd) maar de ontvanger krijgt geen bericht binnen. Ook krijg ik een verzonden bericht van iemand anders niet binnen. 
Kortom het probleem is nog niet opgelost. 

Reputatie 7

Dank voor jullie reacties, @Geriena en @RudiB. Ik geef het meteen door, we zullen het spoedig herstellen! 

Reputatie 1

Dank je wel Nadia. We wachten af!!

Reageer