Visual voicemail

Hallo,

Het is opmerkelijk dat een provider als KPN "visual voicemail" niet ondersteund. Als klant zou ik graag de argumentatie willen horen waarom dit niet wordt ondersteund.

47 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste Hans_Willems, 

Welkom op het KPN Forum. Het niet aanbieden van visual voicemail betreft een gemaakte keuze. Dank voor je signaal dat hier wel behoefte aan is. Mocht deze dienst in de nabije toekomst beschikbaar komen, dan kun je dit onder andere lezen op ons forum. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reputatie 6
Badge +9
Ik heb recentelijk in dit topic te horen gekregen dat de visual voicemail van Hi naar KPN komt met de overgang van Hi naar KPN

http://forum.kpn.com/t5/KPN-Nieuws/Hi-wordt-KPN/td-p/320285

Deze kun je blijven gebruiken en blijft hetzelfde werken. Nadat je abonnement is gewijzigd naar KPN krijg je via de Hi Voicemail App een bericht dat je de app kunt updaten. Je kunt met je Mijn Hi-gegevens blijven inloggen. Ben je je wachtwoord vergeten? Dan kun je in de app een nieuw wachtwoord aanvragen.

Zie ook de veelgestelde vragen op hi.nl

Reputatie 7
Badge +22
Beste Sveld84 en Hans_Willems, 

Hi klanten die de visual voicemail app van Hi gebruiken, kunnen deze blijven gebruiken na de overgang naar KPN. Deze komt niet in de appstore/playstore beschikbaar voor KPN klanten die de app nog niet gebruiken. Het betreft een update van de huidige app. Heb je de app als Hi klant zijnde niet geïnstalleerd bij de overgang? Dan kun je bij KPN geen gebruik maken van visual voicemail. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reputatie 6
Badge +9
Duidelijk. Ik had de hoop dat visual voicemail ook naar KPN zou komen 🙂

Wij willen visual voicemail en snel een beetje. 

Reputatie 7
Badge +25
Je bent niet de enige Rufus! We hebben dit intern doorgegeven, dus wellicht kunnen we je in de toekomst blij maken. Voor dit moment is het toch nog echt niet mogelijk, ook niet op korte termijn.

Reputatie 3

Dit bericht klopt dus niet?

@koekenbier We streven ernaar om eind 2015 Visual Voicemail te ondersteunen. Nog even geduld dus helaas.

— KPN Webcare (@KPNwebcare) 19 juni 2015

Reputatie 7
Badge +25
Hallo Eh8001,

Het is wel een streven dat onze klanten in de toekomst van Visual Voicemail gebruik kunnen gaan maken. Wanneer dit gaat komen, is echter op dit moment nog volstrekt onbekend. Zodra we een exacte datum hebben, zullen we dit natuurlijk op het forum kenbaar maken!

Reputatie 3

De uitroltermijn van eind 2015 die wordt genoemd in de tweet die ik in mijn eerdere post noemde klopt dus niet?

Reputatie 7
Badge +25
Dit is een streven geweest, echter is helaas niet bekend wanneer men hiermee gaat starten en wanneer er verwacht wordt dit uit te kunnen rollen. Het komt zeker, maar ik kan niet aangeven of dit over een half jaar is of wellicht pas over 2 jaar. Ik begrijp dat dit niet is wat je op dit moment wil horen, alleen heb ik nog geen concrete informatie. Zodra dit wel bekend is, zullen we het hier absoluut laten weten!

Reputatie 3
_
Duidelijk. Fijn om te horen dat het er in ieder geval komt. Bedankt voor de snelle antwoorden en informatie!
Onbegrijpelijk dat KPN zijn zakelijke klanten niet ondersteunt in een dergelijke tijdbesparende mogelijkheid. Okay, het zal wel even voeten in aarde hebben om visual voicemail te kunnen realiseren. Sinds de komst van de iPhone 1 is het in Amerika al mogelijk om Visual Voicemail te kunnen gebruiken. Dat was 2007......we zijn nu 8 jaar verder...

Het is een streven geweest ? Klinkt alsof je het vroeger wel wilde maar nu niet meer...dat belooft weinig goeds...

Reputatie 7
Badge +22
; de wens voor de visual voicemail is bekend. Zowel bij zakelijke als particuliere klanten. Het bericht van Marcia heeft betrekking op de vraag van eh8001, op pagina 1. Het streven is er zeker om de visual voicemail te introduceren, maar zoals gezegd hebben we geen concrete informatie wanneer dit zal zijn. We zijn er zelf ook benieuwd naar en zodra we meer weten, laten wij dit ook weten. 

Het is nu eind 2015, wat is nu de status precies?

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Snakie,

Helaas heb ik nog geen concrete informatie voor je. Het streven is nog steeds om de app ook beschikbaar te maken voor klanten die niet vanaf Hi komen, maar of en wanneer is nog onbekend.

Beste Erik,

Dank voor je reactie, die situatie was al bekend natuurlijk maar ik heb er een vraag over omdat ik de situatie van Hi niet ken.

Het wordt geen apparte app toch? Het zit standaard al in iOS en in plaats van je voicemail te gaan bellen krijg je een lijstje met berichten als je op voicemail kiest.

thanks vast,

Reputatie 7
Badge +27
Hey Snakie,

De visual voicemail zoals we die hadden is een aparte app. Hoe dit precies ingericht gaat worden in de toekomst kan ik helaas nog geen licht op schijnen. Ik weet dat in iOS visual voicemail inderdaad een optie is, maar dat wordt door ons (nog?) niet ondersteund.

Ik snap wel dat jullie de spreekwoordelijke boot flink afhouden met non-informatie, maar KPN zou ook eens kunnen vragen wat de klanten willen en dan dat regelen, 't is T-Mobile toch ook gelukt en er zijn al third-party apps die het regelen, maar het zit al in iOS dus gebruik het gewoon.

Wat is bij jullie trouwens "einde van het jaar" precies? 😉 Waar kan ik in de gaten blijven houden wat de ontwikkelingen zijn?

Ik blijf beniewd, 

Hartelijke groet,

Reputatie 7
Badge +27
We hebben niet een vaste plek waar je deze specifieke informatie kunt nalezen of op de hoogte kunt blijven. Voor de meeste van dit soort ontwikkelingen, van diensten en mogelijkheden die niet tot een van de hoofdopties behoren (d.w.z. het kunnen bellen, het kunnen sms'en, het kunnen internetten) melden we het meestal op het forum wel, en wordt er vaak op moment van release een infopagina op de website gemaakt. Als aanvullend nietszeggend antwoord heb ik dan ook, hou de website en het forum in de gaten :robotwink:

Maar, alle gekheid op een stokje, ik kan me voorstellen dat je inhoudelijk meer wilt weten. Info over dit soort ontwikkelingen wordt echter expres heel kort gehouden. Dit zodat er niet al vanalles wordt gezegd over opties en uitrol terwijl dat nog heel erg kan veranderen. Wat ik wel kan zeggen is dat de ontwikkelaars zeker in de gaten houden wat de klantwensen zijn (o.a. via het forum) en wat er mogelijk is bij de concurrent en op de verschillende toestellen zelf.

Ik geef er maar weer eens een slinger aan: Inmiddels al wat meer informatie over de komst van Visual Voicemail bij KPN?
Reputatie 7
Badge +27
Hey Mark, welkom op het forum! Laten we nu net afgelopen week hier navraag over gedaan hebben 🙂 We zijn wat voicemail betreft bezig met ontwikkelingen aan het voicemailplatform. Als dat klaar is kunnen er voor dat platform aanvullende dingen gebouwd worden. Waaronder een nieuwe visual voicemail app. Wanneer dit app dan klaar zal zijn is helaas nog niet bekend. Het zal dit jaar in ieder geval niet zijn 😞
Om ook mijn duit maar eens in het zakje te gooien: hoe staat het met de ontwikkelingen? Een nieuwe visual voicemail app is interessant, maar wat ik een stuk interessanter zou vinden is ondersteuning van de native visual voicemail functionaliteit van de iPhone (en ik ben niet de enige, leert een snelle rondvraag bij collega's). Waarom het wiel zelf uit proberen te vinden als er al prima bestaande middelen zijn?

Bestaat de kans dat die native functionaliteit ondersteund gaat worden?
Reputatie 7
Badge +27
Hoi posttoast, welkom terug! Goede vraag. Of we die functionaliteit gaan ondersteunen is niet bekend. Ik heb hier navraag over gedaan. Als ik meer weet kom ik er op terug 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb een antwoord gekregen. Op dit moment zijn ze nog volop bezig om te kijken wat er allemaal wel en niet wordt meegenomen in de nieuwe app. Daarbij wordt ook gekeken of native visual voicemail zoals de iPhone dat heeft ondersteund kan/gaat worden. Het is alleen te vroeg om daar op dit moment enige toezeggingen over te doen. Zodra we echt wat weten komen we hierop terug.

Reageer