Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

[Visual Voicemail!] Goed nieuws voor alle fans van VV!!!

Reputatie 4
Badge +1
Ik ontving eindelijk de door mij langverwachte aankondiging dat Visual Voicemail! toch echt binnenkort zal worden aangeboden aan de klanten van KPN!

Super bedankt alvast KPN, ik word hier blij van! 😎
icon

Beste antwoord door BerendDeMeyer_ 12 oktober 2017, 19:29

RobinFlikkema schreef:

Het lijkt mij eigenlijk ook sterk dat dit nu al uitgerold wordt. In eerdere topics was gezegd dat er binnenkort nog een aankondiging gedaan werd over de vernieuwing van het Voice Mail systeem voor mobiel.

Hallo Robin,

De uitrol van Visual Voicemail - GEFASEERD - is op het Zakelijk KPN Forum inmiddels bevestigd! 😎

https://zakelijkforum.kpn.com/mobiele-abonnementen-en-toestellen-11/visual-voicemail-status-voor-de-zakelijke-kpn-klant-9791/index1.html#post16839

Ik wens iedereen veel plezier met deze nieuwe feature bij KPN! Ik ben er blij mee, bedankt KPN!!! 😉

Bekijk origineel

32 Reacties

Reputatie 6
Badge +26
@BerendDeMeyer_, zou je misschien het hele bericht hier willen plakken? Ik, en anderen, ben wel benieuwd.

Robin
Reputatie 4
Badge +1
RobinFlikkema schreef:

@BerendDeMeyer_, zou je misschien het hele bericht hier willen plakken? Ik, en anderen, ben wel benieuwd.
Robin

Hallo Robin, natuurlijk wil ik dat! Heb jij deze melding nog niet ontvangen dan?

https://www.kpn.com/service/mobiel/mobiele-voicemail-wijzigingen.htm

Note voor KPN!: Het lijkt erop dat het bericht over de nieuwe Visual Voicemail - zie bovenstaand schermafdruk van mijn partner - uit mijn eigen berichtenoverzicht - iPhone 6 Plus / iOS 10 - is 'verwijderd'!? Kunnen jullie dat bevestigen?

Ik heb net nog even mijn berichtenoverzicht voor Voicemail +31-6-12001233 gecheckt:

Waar zijn al mijn KPN Voicemail berichten gebleven? Kijk hiervoor zeker even naar de lijst en de diverse data. Is deze lijst op de KPN Mobile Server geflushed?

Ik snap hier niets van! 🤔
Reputatie 6
Badge +26
Het lijkt mij eigenlijk ook sterk dat dit nu al uitgerold wordt. In eerdere topics was gezegd dat er binnenkort nog een aankondiging gedaan werd over de vernieuwing van het Voice Mail systeem voor mobiel.
Reputatie 4
Badge +1
RobinFlikkema schreef:

Bedoel je hiermee, dat het KPN weer is gelukt om dit keer niet alleen een blogpost op de website maar zelfs nu dan ook een bericht naar mijn telefoon te sturen die FOUTE INFORMATIE bevatten?

Dat ga je toch niet menen!!! 🤔
Reputatie 4
Badge +1
RobinFlikkema schreef:

Hallo Robin,

De uitrol van Visual Voicemail - GEFASEERD - is op het Zakelijk KPN Forum inmiddels bevestigd! 😎

https://zakelijkforum.kpn.com/mobiele-abonnementen-en-toestellen-11/visual-voicemail-status-voor-de-zakelijke-kpn-klant-9791/index1.html#post16839

Ik wens iedereen veel plezier met deze nieuwe feature bij KPN! Ik ben er blij mee, bedankt KPN!!! 😉
Reputatie 4
Badge +1

Apple toestel: Voor klanten die gebruik maken van een iPhone worden de functies van de Visual VoiceMail app geïntegreerd in het toestel. Dit is nog in ontwikkeling bij Apple en wordt later dit jaar geïntroduceerd.

Is er een iets betere uitleg beschikbaar over Visual VoiceMail voor iOS? Ik snap die term "VIsual VoiceMail app geïntegreerd in het toestel" niet echt.

Voor welke toestellen - ik heb de iPhone 6 Plus / iOS 10 - en voor minimaal welke iOS versie gaat die Visual VoiceMail vlieger later dit jaar eigenlijk wel op? En wat wordt bedoeld met "nog in ontwikkeling bij Apple"?

Ondanks mijn enthousiasme toch nog wel twee belangrijke vragen, lijkt me. Ik hoor het graag! 😎
Reputatie 6
Badge +26
Hoi,

T gaat om Visual VoiceMail wat geïmplementeerd wordt in de Telefoon app. Waarschijnlijk moet Apple eerst nog het e.e.a. goedkeuren.

Robin
Reputatie 6
Badge +12
Apple is heel streng met Apps gemaakt door derden, die worden grondig getest op malware e.d.
Eën keer is Apple er bijna de mist mee ingegaan, dat zullen ze in de toekomst willen voorkomen.
Reputatie 4
Badge +1
Dit topic - met name de bevestiging van de uitrol door Forum Team lid "Lindsay" op het ZMF is inmiddels opgepakt door Tweakers.net 😎

Aan de reacties aldaar te zien, leeft deze 'oude' techniek nog steeds onder veel gebruikers van mobiele telefoons! Ik ben daar zeker een van!

Fijn weekend alvast!
Reputatie 1
Badge
Ik gebruik een aantal jaren de Hi voicemail app en ben benieuwd of dit nu de vervanger gaat worden. Qua functies klinkt het hetzelfde..
Zou wel tijd worden omdat de app al behoorlijk gedateerd is 😎
Reputatie 4
Badge +1
RonaldM1 schreef:

Ik gebruik een aantal jaren de Hi voicemail app en ben benieuwd of dit nu de vervanger gaat worden. Qua functies klinkt het hetzelfde..
Zou wel tijd worden omdat de app al behoorlijk gedateerd is 😎

Wat bedoel je precies met "gedateerd"?

Ikzelf wacht met gezonde spanning op de Visual VoiceMail voor iOS (v?) van KPN. In 2009 kocht ik mijn eerste iPhone 3G bij T-Mobile, toen was het al een standaard feature en wat was het super makkelijk. Zeker als je niet alle - nonsens - ingesproken berichten hoeft af te luisteren, want daar krijg ik jeuk van. 🙄

Ik heb het gemak van Visual VoiceMail nadien altijd erg gemist, dus super blij met deze goede move van KPN!
Reputatie 1
Badge
BerendDeMeyer_ schreef:

Menu opties die niet meer in het scherm 'passen' zoals de 'pull down' voor het verwijderen van berichten. Die wordt niet volledig zichtbaar waardoor je een beetje moet gokken wat je doet.
Maar ik ben heel benieuwd naar de opvolger van mijn huidige app.
Reputatie 4
Badge +1
RonaldM1 schreef:

BerendDeMeyer_ schreef:

Menu opties die niet meer in het scherm 'passen' zoals de 'pull down' voor het verwijderen van berichten. Die wordt niet volledig zichtbaar waardoor je een beetje moet gokken wat je doet.
Maar ik ben heel benieuwd naar de opvolger van mijn huidige app.

Is hierover in het verleden wel feedback gegeven aan Hi en/of de developer van de app?
Reputatie 1
Badge
Jazeker, we hadden zelfs een eigen gebruikersgroep.
Reputatie 4
Badge +1
RonaldM1 schreef:

Jazeker, we hadden zelfs een eigen gebruikersgroep.

Met 0 resultaat ondanks alle inspanning, als ik je goed begrijp?
Reputatie 1
Badge
Klopt, maar het was ook in de periode dat Hi als merk stopte (app is laatst bijgewerkt 23 mei 2016).

Zie: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fonyou.mercury&hl=nl
Reputatie 1
BerendDeMeyer_ schreef:

Apple toestel: Voor klanten die gebruik maken van een iPhone worden de functies van de Visual VoiceMail app geïntegreerd in het toestel. Dit is nog in ontwikkeling bij Apple en wordt later dit jaar geïntroduceerd.

Is er een iets betere uitleg beschikbaar over Visual VoiceMail voor iOS? Ik snap die term "VIsual VoiceMail app geïntegreerd in het toestel" niet echt.

Voor welke toestellen - ik heb de iPhone 6 Plus / iOS 10 - en voor minimaal welke iOS versie gaat die Visual VoiceMail vlieger later dit jaar eigenlijk wel op?

In iOS (al vanaf iOS 9) zit de Visual Voicemail functie geïntegreerd, er is dus geen aparte app voor nodig.
Zie voor meer info ook: https://support.apple.com/nl-nl/HT201436 en voor een voorbeeld hoe visual voicemail er uit ziet/gebruikt kan worden: https://support.apple.com/nl-nl/HT205012
Reputatie 4
Badge +1
Yormen schreef:

In iOS (al vanaf iOS 9) zit de Visual Voicemail functie geïntegreerd, er is dus geen aparte app voor nodig.

Zie voor meer info ook: https://support.apple.com/nl-nl/HT201436 en voor een voorbeeld hoe visual voicemail er uit ziet/gebruikt kan worden: https://support.apple.com/nl-nl/HT205012

Dank voor je reactie!

Alleen voor de iPhone geldt dat dit inderdaad al is geïntegreerd in het toestel zelf - Thank You Steve*! - want voor Android komt er wel een aparte app voor Visual VoiceMail.

BTW: onderstaand een oude afbeelding van een iPhone 3GS (2009) en Visual VoiceMail - ik zat toen zelf bij T-Mobile - zoals ik het me nog heel goed kan heugen:

(..) en wat keken die luitjes van de BlackBerry Church - fysieke mini toetsenbord - er toch met een sneue en toch ook wel afkeurende blik naar! Wat een heerlijke herinnering was/is/blijft dat!!! 🤗

De rest is geschiedenis...
Reputatie 6
Badge +26
Nou, in Android zit het ook in AOSP en praktisch alle telefoons vanaf 5.0 maar er zijn niet zo veel providers die er gebruik van maken.
Reputatie 4
Badge +1
RobinFlikkema schreef:

Nou, in Android zit het ook in AOSP en praktisch alle telefoons vanaf 5.0 maar er zijn niet zo veel providers die er gebruik van maken.

Bedankt voor je aanvullende info @RobinFlikkema, maar wat is AOSP? Dan heb ook ik weer wat geleerd! 😎
Reputatie 6
Badge +26
AOSP is het Android project waar alle Android versies op gebaseerd zijn. Elke fabrikant voegt daar iets aan toe of haalt er iets af en zet het dan op de telefoon.
Reputatie 4
Badge +1
Dankjewel @RobinFlikkema!

Android Open Source Project

Fijne zondag! 😎
Reputatie 4
Badge +1
RonaldM1 schreef:

Klopt, maar het was ook in de periode dat Hi als merk stopte (app is laatst bijgewerkt 23 mei 2016).

Zie: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fonyou.mercury&hl=nl

Hallo @RonaldM1,

Ik heb je link gevolgd en de inhoud ervan ook nog even nader bekeken...

Man, wat een trieste aanblik is dat. Ik snap nu dat jullie een gebruikersgroep zijn gestart en hebben geprobeerd orde op zaken te stellen. Uiteraard ken ik de technische ins-and-outs van deze app niet, maar de waarderingen liegen er niet om.

1. Recensies

Die 1-ster waardering voor deze versie van de app knalt er wel even goed uit zeg. Als een helpdesk-medewerker een "Sjappie" - absoluut geen netiquette natuurlijk en dus ook niet acceptabel vind ik persoonlijk - wordt genoemd, dan weet je in ieder geval dat deze niet (al te best) werkende app duidelijk erg hoog in de zogenoemde irritatie-allergie heeft gezeten.
Een 2.6 gemiddeld met een N=1.617 is ronduit schokkend.

Hoe groot was jullie gebruikers- en/of actiegroep eigenlijk en welke lijntjes hadden jullie lopen naar het interne Product Team van Hi? Ook ben ik benieuwd naar de 'acties' die jullie hebben opgezet, kun je daar iets meer over vertellen?

2. Aanvullende informatie

Inderdaad zie ik de laatste versie op 23 mei 2016 staan, maar ook het aantal installaties van tussen de 100K-500K is een wel zeer ruime marge voor de aangeven van een aantal. Ook daarom ben ik erg benieuwd naar de grootte van jullie groep.

Afsluitend - want er wordt tenslotte hard gewerkt door KPN aan een nieuwe app - kan ik me voorstellen dat jullie als gebruikersgroep reikhalzend uitkijken naar de gloednieuwe KPN Visual VoiceMail App! Ik duim met jullie mee, maar dat gaat vast helemaal goed komen!

Heb een fijne week! 😎
Reputatie 2
Badge
Ik had door de term visual toch een iets andere voorstelling. Dit is gewoon wat ik zou noemen voicemail plus.
Bij visual dacht ik meer aan het in kunnen spreken van videoberichten.
Dit lijkt meer op het afspelen van voicemails via een mp3 speler.
Uiteraard heb je hier een slimme telefoon voor dus ik zal het verder niet afkraken.
Mijn fantasie sloeg waarschijnlijk op hol.

Bijna elke telefoon heeft dit nu al door het geluid op de luidspreker functie te zetten, maar het ziet er wel beter uit zo.
Reputatie 4
Badge +1
Haha, tja die fantasie ook altijd maar weer... 😉

Ja, inderdaad is dit geen video berichtensysteem, louter alleen een zichtbare - visual - lijst met de ingesproken voicemails. Je kiest welke je wilt beluisteren, anonieme bellers of berichten van mensen die je juist kent, maar waarvan je de inhoud al wel kunt raden, kun je gewoon zonder deze eerst te hebben beluisterd weggooien.

Ideaal toch? Nu moet je eerst die hele riedel van al die voicemails afdraaien, voordat je bij een voor jouw echt interessant/belangrijk bericht bent aangeland.

EDIT: onderstaande tekst had ik nog niet gezien:

Bijna elke telefoon heeft dit nu al door het geluid op de luidsprekerfunctie te zetten, maar het ziet er wel beter uit zo.

Het is zeker niet hetzelfde hoor en dan moet je alsnog alle berichten afluisteren, zijn dat er 2 dan oké. Maar zijn dat er bijvoorbeeld >20 per dag, dan wordt het wel een lange zit.

Reageer