Beantwoord

[Visual Voicemail!] Goed nieuws voor alle fans van VV!!!

Toon eerste bericht

48 reacties

@BerendDeMeyer_ Het is zeker niet hetzelfde hoor en dan moet je alsnog alle berichten afluisteren, zijn dat er 2 dan oké. Maar zijn dat er bijvoorbeeld >20 per dag, dan wordt het wel een lange zit.

Hier heb je wel een punt, maar als je op de huidige manier alles meteen wist wat je al geluisterd hebt maakt die tijd in mijn ogen weinig verschil. Met beide methode ben je net zoveel tijd kwijt met het luisteren.
Reputatie 6
Galdor68 schreef:

@BerendDeMeyer_ Het is zeker niet hetzelfde hoor en dan moet je alsnog alle berichten afluisteren, zijn dat er 2 dan oké. Maar zijn dat er bijvoorbeeld >20 per dag, dan wordt het wel een lange zit.

Hier heb je wel een punt, maar als je op de huidige manier alles meteen wist wat je al geluisterd hebt maakt die tijd in mijn ogen weinig verschil. Met beide methode ben je net zoveel tijd kwijt met het luisteren.

Ik zou zeggen probeer het gewoon eens met Visual VoiceMail, dan snap je precies wat ik bedoel. Het werkt echt super en is m.i. gewoon een must-have voor elke mobiele telefoon, die ik zelf wil hebben! Daarom moest ik naar T-Mobile omdat zij toen in 2009 de enige provider waren.

Ik mis het nog steeds sinds de laatste keer dat ik het zelf heb gebruikt! 😉
Reputatie 1
Visual voicemail wordt uitgesteld volgens de kpn site:

Zie:
https://www.kpn.com/service/mobiel/mobiele-voicemail-wijzigingen.htm
Man man man. Weer uitgesteld! Hoe moeilijk kan het zijn. Tmobile heeft het al tig jaar. Iedere x dat uitstellen...
Reputatie 7
Badge +29
Mwa, er is ook een grote kans dat Apple de oorzaak van dit uitstellen is..
Reputatie 6
KPN, kunnen jullie die foto van die lachende dame even vervangen?

Het lachen - lees enthousiasme - begint bij mij in ieder geval toch wel weer een beetje te vergaan op deze manier? 🙄
Reputatie 6
RobinFlikkema schreef:

Mwa, er is ook een grote kans dat Apple de oorzaak van dit uitstellen is..

⚠ Ik hoop echt vurig, dat er een goede inhoudelijke terugkoppeling komt hierover KPN!?
Apple ondersteund dit al jaren, KPN volgt nu pas (beter ooit, dan nooit)
In die mail staat dat het nog in ontwikkeling is voor iPhone klanten en later dit jaar beschikbaar zal komen, laten we het hopen..
Reputatie 6
Orakeltje schreef:

Visual voicemail wordt uitgesteld volgens de kpn site:

Zie:
https://www.kpn.com/service/mobiel/mobiele-voicemail-wijzigingen.htm

Ik deel mijn post op het Zakelijk KPN Forum ook hier even!

Bedankt voor je terugkoppeling n.a.v. mijn twee vragen!

Helaas klopt de aan jou verstrekte informatie m.i. niet helemaal! De implementatie van Visual VoiceMail van/voor KPN is GEEN feature die door Apple nog moet worden gepushed in een volgende update van hun iOS! 🤔

Alle iPhones - ongeacht de Mobiele Provider - draaiend op iOS vanaf versie 7, hebben al de mogelijkheid om Visual VoiceMail te gebruiken. Wel dient KPN als provider haar Servers voor de Mobiele Telefonie te upgraden voor deze Visual VoiceMail feature, zodat klanten van KPN die dit in hun bundel hebben/krijgen, o.b.v. de gegegens op hun Simkaart en dus koppeling met de KPN Servers , hiervan gebruik kunnen gaan maken.

We zullen dus moeten wachten op de implementatie van deze Server Applicatie door KPN. Apple speelt hierin geen enkele rol, natuurlijk wel als het gaat om het controleren of de KPN Mobiele Servers aan alle voorwaarden voldoen, zodat de klanten met een iPhone - iOS 7 e.v. - gebruik kunnen maken van Visual VoiceMail..

Bovenstaande was dan ook de reden, dat ik een aantal zaken die ik als vraag benoemde niet helemaal begreep. 😊

Zou je deze post ook even willen terugkoppelen intern, het lijkt me niet wenselijk als deze aan jou verstrekte informatie ook leidraad is/wordt voor de Telefonische Helpdesk van KPN.

Ik hoor graag even je! 😎

Fijne avond allemaal!
Reputatie 7
Badge +29
Hoi,

Waar heb je deze informatie precies vandaan? Want alhoewel Visual Voicemail gewoon een OMTP standaard gebruiken kan (gebaseerd op IMAP/SMTP), die ook in o.a. Android is geïmplementeerd betwijfel ik of Apple deze standaard helemaal/uberhaupt volgt. Je ziet bijvoorbeeld ook dat sommige providers juist voor Android of iOS geld vragen, daarnaast noemt de Apple Developer documentatie niets over de implementatie van Visual Voicemail. Ergens lijkt het dus verschillend van elkaar.
Daarnaast, zoals je o.a. ziet bij VoLTE e.d. wil Apple graag certificeringen en waarschijnlijk geld zien

Verder is het voor KPN niet alleen de backend implementeren, maar tegelijkertijd wordt volgens mij ook het hele bestaande voicemail systeem omgegooid. Het is dan ook zonder om Visual Voicemail te implementeren op het oude systeem, en het nieuwe systeem moet dus operationeel zijn voordat Visual Voicemail uitgerold kan worden.

Kortom, ik denk dat Apple wel degelijk een rol speelt

Robin
Reputatie 6
RobinFlikkema schreef:

Hoi,

Waar heb je deze informatie precies vandaan? Want alhoewel Visual Voicemail gewoon een OMTP standaard gebruiken kan (gebaseerd op IMAP/SMTP), die ook in o.a. Android is geïmplementeerd betwijfel ik of Apple deze standaard helemaal/uberhaupt volgt. Je ziet bijvoorbeeld ook dat sommige providers juist voor Android of iOS geld vragen, daarnaast noemt de Apple Developer documentatie niets over de implementatie van Visual Voicemail. Ergens lijkt het dus verschillend van elkaar.
Daarnaast, zoals je o.a. ziet bij VoLTE e.d. wil Apple graag certificeringen en waarschijnlijk geld zien

Verder is het voor KPN niet alleen de backend implementeren, maar tegelijkertijd wordt volgens mij ook het hele bestaande voicemail systeem omgegooid. Het is dan ook zonder om Visual Voicemail te implementeren op het oude systeem, en het nieuwe systeem moet dus operationeel zijn voordat Visual Voicemail uitgerold kan worden.

Kortom, ik denk dat Apple wel degelijk een rol speelt

Robin

Bedankt voor je uitvoerige en inhoudelijke reactie Robin!

Natuurlijk speelt Apple een rol, zoals ik zelf ook aangaf in mijn reactie naar KPN.

Maar zoals ik - met mijn zeer beperkte technische kennis binnen dit vakgebied - dit groter geheel begrijp, is het dus wachten geblazen op de implementatie van/bij/door KPN! Of het hier nou om de techniek of de knikkers gaat, vind ik zelf minder relevant. Laat staan voor de reeds lekker gemaakte (potentiële) klanten van KPN!

Communicatie?!!! Dat is voor mij in ieder geval wel de centrale vraag in veel van mijn discussies die ik voer met KPN op dit moment. Uitdagend en leerzaam zijn deze in ieder geval zeker wel! 😉
BerendDeMeyer_ schreef:

Ik ontving eindelijk de door mij langverwachte aankondiging dat Visual Voicemail! toch echt binnenkort zal worden aangeboden aan de klanten van KPN!

Super bedankt alvast KPN, ik word hier blij van! 😎

Weer blij gemaakt met een dooie mus?
Reputatie 6
amdon schreef:

BerendDeMeyer_ schreef:

Ik ontving eindelijk de door mij langverwachte aankondiging dat Visual Voicemail! toch echt binnenkort zal worden aangeboden aan de klanten van KPN!

Super bedankt alvast KPN, ik word hier blij van! 😎

Weer blij gemaakt met een dooie mus?

Ook een hele goedemorgen @amdon!

Bedankt voor je reactie! Mijn punt heb ik in alle voorgaande reacties heus al wel gemaakt denk ik!

Ik stel KPN in deze fase - kwaliteit boven snelheid - nu dan ook gewoon in de gelegeheid deze 'issues' - in alle rust en goede samenwerking met Apple - op te lossen.

Ik heb er alle vertrouwen in dat KPN uiteindelijk haar belofte waar zal gaan maken. Ik laat mezelf op enig moment in de toekomst gewoon verrassen!

Heb een fijne dag! 😎
Reputatie 6
Halllo KPN?

Ik zie helemaal geen informatie en/of updates meer over Visual VoiceMail voor iOS op de KPN webstie?! Mag ik van jullie even een status update?

Heb een hele fijne dag Forum Team, als het lukt wip ik ook nog even bij jullie langs vandaag! Nu ik er vandaag toch ben. ?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi! Je mag zeker een (kleine) update. Hier lees je nog wel wat informatie en/of updates over VV: https://www.kpn.com/service/mobiel/mobiele-voicemail-wijzigingen.htm

Android staat gepland voor december. Ik wacht nog op bevestiging over welke exacte dag dat ie beschikbaar is in de store maar die zal dus zeer binnenkort te downloaden zijn.
iOS duurt langer en zal 'volgend jaar' zijn. Specifieker dan dat weet ik het ook nog niet.
Reputatie 6
Paul_ schreef:

Hoi! Je mag zeker een (kleine) update. Hier lees je nog wel wat informatie en/of updates over VV: https://www.kpn.com/service/mobiel/mobiele-voicemail-wijzigingen.htm

Android staat gepland voor december. Ik wacht nog op bevestiging over welke exacte dag dat ie beschikbaar is in de store maar die zal dus zeer binnenkort te downloaden zijn.
iOS duurt langer en zal 'volgend jaar' zijn. Specifieker dan dat weet ik het ook nog niet.

Hi @Paul_,

Bedankt voor je supersnelle reactie en link, ik zal de update later vandaag even gaan lezen. Ik kom er asap even bij je op terug.

Heb een fijne dag! 😎
Is er inmiddels al bekend wanneer er ook Visual Voicemail voor de iPhone geleverd wordt? (was mij bij afsluiting van mijn abonnement in september trouwens al 'verkocht'...)
Reputatie 6
marleenb schreef:

Is er inmiddels al bekend wanneer er ook Visual Voicemail voor de iPhone geleverd wordt? (was mij bij afsluiting van mijn abonnement in september trouwens al 'verkocht'...)

Hallo KPN!?

Kunnen jullie @marleenb - dank voor jouw reminder om vooral te voorkomen dat mijn topic in coma gaat sukkelen - en velen met haar pronto even antwoorden hier? DankU!

Heb een fijne dag Marleen! 😎
Reputatie 7
Badge +22
Hallo Berend en Marleen.

marleenb schreef:

Nee, dat is nog niet bekend. Zodra dat bekend is zal ik het delen in dit topic: Hoe werkt de KPN Visual VoiceMail app [faq]
Dit is trouwens niet iets wat al 'verkocht' kon worden aangezien we het nog niet hebben. Excuses daarvoor. Wel is het al een paar keer uitgesteld dus ik begrijp hoe zo'n situatie kan ontstaan. Niet minder vervelend natuurlijk.
Reputatie 6
Paul_ schreef:

Hallo Berend en Marleen.

marleenb schreef:

Nee, dat is nog niet bekend. Zodra dat bekend is zal ik het delen in dit topic: Hoe werkt de KPN Visual VoiceMail app [faq]
Dit is trouwens niet iets wat al 'verkocht' kon worden aangezien we het nog niet hebben. Excuses daarvoor. Wel is het al een paar keer uitgesteld dus ik begrijp hoe zo'n situatie kan ontstaan. Niet minder vervelend natuurlijk.

Goedemiddag @Paul_!

Super bedankt voor je snelle reactie.

btw: ik vertrouw @marleenb en geloof haar voor 1000% en dus ja, het is aan haar 'verkocht'!

Heb een fijne avond! 😎
Reputatie 6
BerendDeMeyer_ schreef:

RobinFlikkema schreef:

Het lijkt mij eigenlijk ook sterk dat dit nu al uitgerold wordt. In eerdere topics was gezegd dat er binnenkort nog een aankondiging gedaan werd over de vernieuwing van het Voice Mail systeem voor mobiel.

Hallo Robin,

De uitrol van Visual Voicemail - GEFASEERD - is op het Zakelijk KPN Forum inmiddels bevestigd! 😎

https://zakelijkforum.kpn.com/mobiele-abonnementen-en-toestellen-11/visual-voicemail-status-voor-de-zakelijke-kpn-klant-9791/index1.html#post16839

Ik wens iedereen veel plezier met deze nieuwe feature bij KPN! Ik ben er blij mee, bedankt KPN!!! 😉

Hi @Paul_, zou je bovenstaande als BA willen de-markeren in mijn topic, dit kan ik - timer - helaas niet meer zelf doen. Het was toen wel het beste antwoord, helaas klopt dit nu niet meer door voortschrijdend inzicht.

Bedankt alvast! 😎
Dank beiden! (en berend, dank voor je vertrouwen, ik wilde alleen overstappen als ik VV had, daarom weet ik het zo goed 😉 )
Reputatie 7
Badge +22
marleenb schreef:

Dank beiden! (en berend, dank voor je vertrouwen, ik wilde alleen overstappen als ik VV had, daarom weet ik het zo goed 😉 )

Ik geloof je natuurlijk ook wel. 🙂 Ik bedoel eigenlijk dat dat niet had mogen worden beloofd vanuit KPN. Maar naar wat ik begrijp zal het niet al te lang meer duren. Meer durf ik er echt nog niet over te zeggen. 😉

@Berend: staat het antwoord zo goed?

Reageer