Beantwoord

Visual voicemail iPhone werkt niet optimaal

  • 25 September 2019
  • 10 reacties
  • 2092 keer bekeken

Zoals het zich laat zien werkt het nog steeds niet goed na de update naar iOS 13.1. Ik belde vanochtend voor de zekerheid VM en er was een nieuw bericht dat was ingesproken nadat ik mijn iPhone had geüpdatet naar iOS 13.1. Jammer.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door JDIMHOT 23 October 2019, 22:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Dag @RobbertMarrink . Dat is wel érg verdrietig en vervelend. Ik begrijp dat dit al langer speelt en de hoop gevestigd was op de nieuwe update?

Een alternatief is om SMS notificatie aan te zetten. Dan blijf je in ieder geval up-to-date.
Wat je nu het beste kunt doen is bellen naar 1233. Daar toets je een * om direct in het hoofdmenu te komen, daarna kies je voor optie 2, dan optie 4 en vervolgens optie 1. Je krijgt dan te horen dat de sms notificatie uit staat, en dat je optie 1 kan kiezen om notificatie via sms aan te zetten. Als je dat doet, dan krijg je in het vervolg notificaties via sms.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, weet je mij te vinden!

Ik heb hetzelfde probleem sinds iOS 13 werkt visual voicemail niet meer. Als ik 1233 bel heb ik nieuwe berichten. Als ik die dan beluisterd heb komen ze daarna wel in visual voicemail terecht.

het lijkt erop dat de trigger voor het pushen niet goed werkt.

ik heb zojuist mij. iPhone X volledig gereserveerd en opnieuw geïnstalleerd maar dat heeft niet geholpen.

 

graag hulp 

gr John

 

Na flink googlen ben ik er achter er is wel degelijk een issue aan kpn (en andere providers) zijde. Na een update gaat het vaak mis. De oplossing is je toegangscode van voicemail wijzigen en daarna werkt visual voicemail weer. Raar maar waar.

succes gr John

Fijn dat jij het daarmee opgelost hebt, John. Laat je weten of het ook ‘stabiel’ blijft? Zo ja, zal ik jouw reply als beste antwoord markeren. 

Fijn dat jij het daarmee opgelost hebt, John. Laat je weten of het ook ‘stabiel’ blijft? Zo ja, zal ik jouw reply als beste antwoord markeren. 

Heeft vandaag hele dag gewerkt en bij collega’s inmiddels ook..

Klinkt goed! Ik hoop dat andere gebruikers iets aan jouw oplossing gaan hebben. 

Helaas helpt dit slechts eenmalig bij mij. Hier exact hetzelfde probleem. Er is een voicemail dat zie ik niet in Visual Voicemail. Bel ik vervolgens 1233 dan is er een nieuw bericht. Eenmaal afgeluisterd verschijnt dit bericht ook in Visual Voicemail. Na heel veel telefoontjes met KPN en Apple nog steeds geen oplossing. Apple geeft aan dat de push meldingen een dienst van de provider zijn en ze hier zelf geen invloed op hebben. KPN schemert helaas al ruim een jaar dat het met een volgende iOS update opgelost zal zijn. Inmiddels zijn we een update of 10 verder en werkt het nog steeds niet.

Hoi @hmook . Jammer dat het bij jou niet werkt. 

Volgens mij is het een heel grillig en complex issue. Ik ga je geen valse hoop geven. Als het met de workarounds niet lukt raad ik je aan om die SMS methode te gebruiken. Vanuit KPN gaat er niks veranderen, ben ik bang. 

Hi @Erwin_ ,

Het zal ongetwijfeld ingewikkeld zijn. Maar zou zeggen oplosbaar. Werkt bij veel providers probleemloos. 
Heb Apple gesproken en die zijn meer dan bereid er samen met KPN naar te kijken. Hoop dat KPN dit ruim een  jaar na mijn eerste melding eens oplost.