Beantwoord

Visual Voicemail problemen

• 4 april 2018
  • 14 reacties
  • 6152 keer bekeken

Goedemorgen allen,

Ik ben de gelukkige gebruiker van een iPhone die vandaag de langverwachte lancering van Visual Voicemail mocht meemaken.

Er zijn helaas een aantal problemen, deze zal ik toelichten.

- Bij het opslaan van een custom greeting ontving ik de melding: "com.apple.mobilephone error 1035"
- Een achtergelaten voicemailbericht verscheen niet in het Voicemail-gedeelte van de Telefoon-app maar was wel af te luisteren door te bellen naar 1233
- Ik ontving ook geen sms-notificatie omtrent het achtergelaten Voicemailbericht

Om deze problemen op te lossen heb ik het volgende gedaan:

- Telefoon opnieuw aan gezet
- Telefoon enkele minuten in Vliegtuigmodus gezet
- Voicemailprompt gewijzigd via 1233 naar de standaardprompt met gesproken telefoonnumer
- Visual Voicemail uitgezet middels optie 4 in het instellingen-menu van 1233

De laatste stap zorgt er nu tevens voor dat ik niet verder kan testen. Er is géén optie 4 om de Visual Voicemail weer aan te zetten. Ik heb hiervoor al gebeld met 1200 en zij hebben me doorgezet naar de tweede lijn, zij kunnen de Visual Voicemail helaas niet voor mij aanzette . Ik word geadviseerd om 12339 te bellen en vervolgens 12331 (uit- en aanzetten reguliere voicemail) en/of een sms-bericht te sturen naar 1233 met "AAN". Beide hebben niet geholpen.

Ik zou het nu fijn vinden als iemand voor mij mijn Visual Voicemail weer aan kan zetten. Ook wil ik graag dat we ervoor gaan zorgen dat Visual Voicemail naar behoren werkt. Als KPN baat heeft bij de logbestanden van mijn iPhone ben ik zeker bereid die te delen. Just ask.

Mathijs
icon

Beste antwoord door Dennisk76 6 april 2018, 09:39

Wanneer je STATE middels een sms stuurt naar 121 schijnt de VV weer aan te staan of gaan. Ik las dit in de FAQ over VV
Bekijk origineel

14 reacties

Beste Mathijs,

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij en ook hetzelfde gedaan. Weg optie 4 om visual voicemail weer aan te zetten. Ik hoop dat KPN dit snel oplost.
Reputatie 5
Badge +6
Wanneer je STATE middels een sms stuurt naar 121 schijnt de VV weer aan te staan of gaan. Ik las dit in de FAQ over VV
Reputatie 7
Badge +18
Dag Mathijs! Dank je voor je bericht en goed dat je de op- en aanmerkingen hier hebt genoteerd. Volgens mij is in het grotere topic over de Visual Voicemail dit punt ook al genoemd en zou de tip van Dennis ook kunnen helpen. Zoals collega Paul in dit topic verder schrijft, zijn er inderdaad enkele fouten ontdekt en wordt er achter de schermen hard gewerkt om dat allemaal op te lossen.
Hallo, ook ik heb problemen met vv. Namelijk, ingesproken berichten worden of niet gemeld, of pas na ruim 6 uur. Al gebeld met KPN, geen bekend issue, krijg ik te horen. Binnen 5 (!!) werkdagen zal ik teruggebeld worden. Overweeg terug te gaan naar gewone, wel werkende voicemail, maar wacht hier maar even mee, gezien jullie ervaringen.
Op mijn iPhone is visual voicemail niet eens aanwezig.
Reputatie 1
Badge
Visual Voicemail?
Ik kan sinds een tijdje niet meer mijn voicemalberichten beluisteren via de telefoon app van mijn iPhone7 (iOS11.3). Voordien kon ik door rechtsonder op Voicemail en dan 'Beluister uw voicemail' te tikken, maar nu heb ik alleen een leeg scherm 'Geen voicemail' en alleen de optie Begroeting linksboven. Ik krijg ook geen Voicemailbericht SMS-jes meer... Wie weet de oorzaak? bvd
Het probleem is uiteindelijk opgelost door STATE te sms'en naar 121.. Maar om tot die oplossing te komen was er blijkbaar heel wat nodig. Hierbij deel ik mijn ervaringen:

Woensdag 4 april is het probleem begonnen met mijn visual voicemail nadat ik deze middels optie '4' in het keuzemenu van 1233 heb uitgeschakeld. Na bovenstaande stappen te hebben doorlopen heb ik 1200 gebeld (eerstelijns klantenservice) en het probleem toegelicht. Na meerdere verkeerde stappen te hebben ontvangen van de eerste lijn (zoals 'AAN' sms'n naar 1233) werd ik doorverbonden met de Technische Support Desk.
Daar werd ik geholpen door een medewerker die het probleem goed begreep en er werd een ticket aangemaakt. Hierover zou ik vrijdag 6 april of maandag 8 april over worden teruggebeld. Prima, want zo lang kan ik wel wachten, immers deed mijn reguliere voicemail het gewoon, dus het was geen leven of dood situatie.

Maandag 8 april was ik aan het eind van de middag nog steeds niet gebeld en ook mijn visual voicemail stond nog uit. Ik besloot dus om zelf te gaan bellen. Ik belde naar 1200 en kreeg een eerstelijns helpdesk medewerker aan de lijn. Het probleem heb ik kort uitgelegd en verteld dat ik een ticket heb lopen bij de Technische Support Desk. Toen ik vroeg daarnaar te worden doorgezet kreeg ik tot mijn grootste verbazing te horen dat dat niet was toegestaan. Ik gaf aan dat dat de vorige keren wel gewoon was toegestaan en ik het vreemd vond dat dat nu niet kon. De medewerker gaf aan dat de ticketeigenaar niet aanwezig was en hij de enige is die toestemming kan geven om doorverbonden te worden. Ik gaf aan dat ik dat niet oké vindt, aangezien ik wil dat het probleem wordt opgelost. Ik vroeg om te worden doorverbonden met de teamchef van de eerste lijn. Ook dat was niet mogelijk.

Ik besloot om een tweet te sturen naar @KPN, zie hier de tweet: https://twitter.com/mathijsql/status/983312772221063168

Hierna kon ik opeens wel worden doorverbonden en werd ik meteen geholpen door de tweede lijn. Degene die ik daar sprak kon mij erg goed te woord staan en wist mij meteen te vertellen dat het probleem kon worden opgelost door 'STATE' te sms'en. Ik vraag me dus stellig af:
- waarom kon niemand mij dat woensdag al vertellen?
- waarom kon de Technische Support Desk mij niet eerder terugbellen om de oplossing bekend te maken?
- waarom mag ik in hemelsnaam niet worden doorverbonden met de Technische Support Desk?

Enfin, uiteindelijk is het probleem opgelost. Gelukkig werd het toch tot een goed einde gebracht. Maar de weg ernaartoe was zeker niet prettig. Ik hoop dat dit zich niet nog eens gaat herhalen.

Mathijs
Reputatie 7
Badge +18
Dag Mathijs en nogmaals dank dat je je ervaringen hier deelt. Ik ben als eerste blij om te horen dat alles nu goed is opgelost en dat tip om ‘STATE’ te sms’en de juiste bleek te zijn.

In algemene zin is het zo dat er bij de introductie helaas enkele fouten zijn ontdekt. Uiteraard wordt er heel hard gewerkt om dat op te lossen, maar jij zult er helaas last van hebben gehad.

Uiteraard begrijp ik de vragen waar je nu nog mee zit, net zoals je bedenkingen bij de weg naar uiteindelijke oplossing. Waarom de tip om ‘STATE’ te sturen niet bij de collega aan de telefoon bekend was durf ik je oprecht niet te zeggen, het had wel zo moeten zijn. Als er een afspraak is dat je op datum x wordt teruggebeld dan moet dat ook gewoon gebeuren en ik verbaas me er net als jij over dat je niet doorverbonden kon worden toen je zelf belde. Dat hoort gewoon te gebeuren. Daarvoor kan ik je slechts mijn excuses aanbieden.
Mensen bij jullie doet VV wat. Mijn iPhone X laat alleen de oude. VM zien.

Eergisteren gebeld en toen kon mij niet meer doorverbinden naar de 2e lijn dus het advies was vandaag terug te bellen. Zo gedaan en toen kreeg ik een stuurse dame aan de kijn die mij doodleuk vertelde dat dat net ging en ook niet de bedoeling was.

Het klopte dat het kom dat bepaalde telefoons het niet deden. Wel een beetje gek... mijn vrouw heeft een 5S en floep het werkt ( zelfde adres en abonnement) en zo ook die van mijn zoon, ook een iPhone X , floep en werken.

Bij de mijne nada.

Ik zal wel dom zijn maar hier is geen logica te vinden. Het enige dat ik kan stellen is dat ik weer door KPN wordt teleurgesteld. Waarom kan de shit niet gewoon werken? Bij Tmobile werkt het al 10 jaar!

Als iemand een idee heeft om het bij mij aan de praat te krijgen dan ben ik diegene eeuwig dankbaar.

Ik heb STATE naar 121 gesmsd

Nog geen reactie.

Onder het motto “slechter kunnen we het niet maken” hoop ik dat VV werkt voor mijn abo is afgelopen anders ga ik echt verkassen en dit is geen dreiging maar een belofte....
Bij mij werkte VV eerst wel, maar sinds gisteren opeens een lege tab en de aansporing om een pincode voor VV in te stellen. Gek genoeg liet de VV button rechts onderin wel een rood 1tje zien, alsof er iets klaarstond.

De functie doorlopen en een pincode ingeven leidde tot een foutmelding in de trend "Voicemail error - please try again later"

Maar, "STATE" naar 121 SMS-en en opeens doet het het weer.
Sinds 2 dagen doet de visual voicemail niks meer. Ik moet configureren maar dat lukt niet. Krijg voortdurend foutmeldingen. Voicemail fout, voicemail niet beschikbaar.
Daarvoor werkte het perfect. Irritant is dat het nu niet meer werkt natuurlijk maar dat het rode cijfertje ook niet verdwijnt
Help lijn vertelde “ er zijn storingen, houd deze site in de gaten” mogelijk dat iemand een oplossing heeft die beter werkt?
Reputatie 4
Badge +9
Hallo MvdHjr, wat de telefonische klantenservice zei klopt inderdaad. Er zijn om dit moment wat verstoringen met de visual voicemail en de technische dienst werkt aan de oplossing daarvoor. Niet iedereen lijkt er last van te hebben, maar voor degenen die er wel last van hebben is het vervelend genoeg natuurlijk.
Totdat er een oplossing is zou je de sms-notificaties via het voicemailnummer 1233 aan kunnen zetten, zodat je geen bericht mist.
Hallo MvdHjr, wat de telefonische klantenservice zei klopt inderdaad. Er zijn om dit moment wat verstoringen met de visual voicemail en de technische dienst werkt aan de oplossing daarvoor. Niet iedereen lijkt er last van te hebben, maar voor degenen die er wel last van hebben is het vervelend genoeg natuurlijk.
Totdat er een oplossing is zou je de sms-notificaties via het voicemailnummer 1233 aan kunnen zetten, zodat je geen bericht mist.

Ik heb het al opgelost, visual voice mail deactiveren via het gewone voicemail menu
Door. STATE te smsen naar 121 is het weer geactiveerd en een paar uur later werkt het weer.
Zonder KPN kom je dus een stuk verder..
Wellicht een onnodige tip: heb geduld met het systeem. Resetten helpt ook. Ik probeerde de STATE truc naar 121 en krijg eerst 10 foutmeldingen dat mijn bericht niet verzonden kon worden. Pas toen ik mijn iPhone een harde reset gaf (uitknop en homeknop tegelijk indrukken) en daarna braaf 5 minuten wachtte, kwam mijn bericht STATE wel aan bij 121. Ik heb toen voor de zekerheid ook nog mijn voicemailwachtwoord bij instellingen>Telefoon>Wijzig voicemailwachtwoord verandert door dezelfde code te gebruiken die ik al had. Daarna ging alles vanzelf. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker!

Reageer