Visual Voicemail uitschakelen (iOS)

Ik weet niet of mijn probleem hier ook al ergens is besproken maar ik erger me rot aan vvm en heb al tig keer geprobeerd dit uit te zetten. Telkens komt hij vanzelf terug na een paar uur/dagen en ook na het uit/aanzetten van de iPhone (ios12.1) zoals geadviseerd door kpn. In het voivemailmenu keuze 4 (uw vvm is uitgeschakeld) en hoppa daar istie weer de dag erop. Waarom wil ik hem eraf? Omdat er geen visuele/audio melding komt dat er een bericht is ingesproken!! Ik moet eerst bewust op het telefoon/hoorn icoontje drukken om dan rechtsonder te kunnen zien dat er een bericht is ingesproken.....lekker handig bij zakelijk gebruik cq gemiste handel. Wie kan mij vertellen hoe ik OF vvm permanent en voor altijd kan uitschakelen OF hoe ik een melding kan krijgen op mijn startscherm dat er een bericht is ingesproken net als de oude vm die dan een berichtje stuurde en er een rood 1tje, 2tje et etc bij het berichtenicoontje?

Admin: Bericht afgesplitst van Visual voicemail instellen lukt niet op iOS 11.3 - iPhone X | KPN Community

10 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hallo @De keukenboer
Bel met 12339
Je hoort een berichtje wat zegt dat je Visual voicemail binnen enkele minuten wordt uitgezet.
Reputatie 7
Badge +23
Hi @@De keukenboer, welkom. Begrijp ik dan goed dat het om een zakelijk abonnement gaat? Of is het wel een particulier abonnement (of zelfs prepaid)? Ik heb het net even getest en zie wel meldingen namelijk (zie afbeeldingen), dus dat is wel apart.

Als je VM uit wil zetten dan kan je ook nog proberen om SMS te sturen met 'UIT' naar 1233.
huistijger schreef:

Hallo @De keukenboer
Bel met 12339
Je hoort een berichtje wat zegt dat je Visual voicemail binnen enkele minuten wordt uitgezet.

Bedankt @huistijger maar hierdoor was alle voicemail uitgeschakeld, inmiddels weer terug ingeschakeld. Het probleem betreft Visual voicemail
Paul_ schreef:

Hi @@De keukenboer, welkom. Begrijp ik dan goed dat het om een zakelijk abonnement gaat? Of is het wel een particulier abonnement (of zelfs prepaid)? Ik heb het net even getest en zie wel meldingen namelijk (zie afbeeldingen), dus dat is wel apart.

Als je VM uit wil zetten dan kan je ook nog proberen om SMS te sturen met 'UIT' naar 1233.Hi @@De keukenboer, welkom. Begrijp ik dan goed dat het om een zakelijk abonnement gaat? Of is het wel een particulier abonnement (of zelfs prepaid)? Ik heb het net even getest en zie wel meldingen namelijk (zie afbeeldingen), dus dat is wel apart.

Als je VM uit wil zetten dan kan je ook nog proberen om SMS te sturen met 'UIT' naar 1233.

Hoi @Paul_ het betreft idd een uitgebreid zakelijk abonnement. sms met "UIT" heb ik ook al diverse malen geprobeerd maar schakelt gehele voicemail uit, dus ook de standaard oude voicemail. Met de keuze "4" VVM uitschakelen via bellen met 1233 werkt wel alleen tijdelijk en gaat vanzelf weer aan. vanmorgen weer uitgezet en staat nu alweer aan. Ik krijg wel een gemiste oproep bij het telefoonicoontje maar geen berichtje dat er een visual voicemail is ingesproken, voorheen kwam er een cijfertje bij berichten staan. nu moet ik eerst naar het scherm van gemiste/recente telefoontjes gaan en dan pas zie ik rechtsonder een cijfertje bij het taperecorder/voicemail icoontje. dat zie ik dus vaak te laat omdat er niets in het startscherm zichtbaar is. Ik hoop dat je de uitleg begrijpt en er iets mee kunt..:)
Reputatie 7
Badge +23
Heb je niet zoals in m'n eerste plaatje een melding op het startscherm? Het SMS'je krijg je inderdaad niet meer zodra VVM aan staat. Dat is wel weer via 1233 aan te zetten trouwens.

Hoewel ik graag met je meedenk is het wellicht ook verstandig dit te melden bij het zakelijke forum. Ik kan niet de gegevens inzien van zakelijke abonnementen namelijk. Want het uitzetten, en dat het automatisch weer aan gaat is wel opmerkelijk.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Bij mij wordt VVM ook dagelijks of zelfs meerdere keren per dag ongewenst geactiveerd. De reden dat ik geen VVM wil is dat het bij mij wel een dag kan duren voordat een VVM-bericht bij mij op de telefoon verschijnt. Niet fijn als je snel moet kunnen reageren op berichten.
Ik heb al contact met de KPN helpdesk hierover, maar voor zover ik weet is er nog geen oplossing voor dit probleem gevonden.
Bij mij idem, heb er zojuist een eigen vraag over gesteld (had deze thread niet gevonden). KPN zegt mij dat het een probleem van Apple is....
De technische helpdesk zegt bij mij dat een handeling van mijn kant met het toestel veroorzaakt dat VVM weer wordt ingeschakeld. Ze weten niet welke handeling dat zou zijn en ik kan ook werkelijk niets bedenken.
Ook hier slechte ervaringen. Meldingen komen vaak pas 48 na ontvangst van het bericht binnen en dat zorgt voor irritatie bij degene die de boodschap heeft ingesproken.
KPN verwijst naar Apple lees ik hierboven. Wedden dat Apple dan weer naar de provider wijst?

Reageer