Beantwoord

Visual Voicemail werkt niet naar behoren

  • 4 October 2019
  • 46 reacties
  • 7054 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Op mijn iPhone 11 Pro krijg ik geen voicemails meer binnen op de Visual Voicemail. De enige manier is om 1233 te bellen; zodra ik het gesprek met 1233 weer ophang krijg ik meteen de voicemails op de VM te zien.

Wat ik heb geprobeerd:

  1. Netwerkinstellingen van de iPhone resetten
  2. Voicemail uitzetten via 12339
  3. Voicemail weer aanzetten en sms naar 121 sturen met STATE
  4. iPhone opnieuw opgestart
Probleem is nog steeds aanwezig. Wat kan ik nog doen?

Bedankt
icon

Beste antwoord door Anonymous 4 October 2019, 14:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

46 reacties

Ik heb net geprobeerd om de sim er uit te halen en hem na een minuut weer te plaatsten. Nu krijg ik eindelijk de voicemail binnen op de VM. Hopelijk blijft het zo werken!
Dat klinkt hoopvol, @eliosfederico . Ik hoop ook dat dit het probleem voor jou heeft opgelost.
Zo niet, laat het weten.

Hallo,

 

Helaas is het probleem terug. Voicemails komen niet binnen op Visual Voicemail. Als ik 1233 bel, en laat de eerste onbeluisterd bericht afspelen (hoeft niet tot het einde) en dan hang ik op, krijg ik meteen alle voicemails in Visual Voicemail te zien. Het grappig is dat als ik mijzelf bel (moet wel via mijn eigen iPhone) en een bericht achterlaat, komt deze altijd binnen op de VM. 

Dit is heel vervelend, ik mis heel veel voicemails op deze manier. Gaan jullie dit oplossen?

@eliosfederico : Wat hinderlijk dat het nog steeds niet goed werkt. Ik ben onze interne kennisbank op geweest en lees helaas dat het issue in sommige gevallen nog steeds voorkomt. Waarom? Dat antwoord moet ik je voorlopig schuldig blijven.

De workaround is:

Wat je nu het beste kunt doen is bellen naar 1233. Daar toets je een * om direct in het hoofdmenu te komen, daarna kies je voor optie 2, dan optie 4 en vervolgens optie 1. Je krijgt dan te horen dat de sms notificatie uit staat, en dat je optie 1 kan kiezen om notificatie via sms aan te zetten. Als je dat doet, dan krijg je in het vervolg notificaties via sms. 

Ik ga ondertussen navragen wat de status van dit probleem is en wanneer we een een oplossing kunnen verwachten.

Is er al een oplossing voor dit probleem? Ik heb er ook last van.

Is dit probleem al eens opgelost? Speelt nu al 1,5 jaar en kpn blijft maar aangeven dat het bij Apple ligt maar weigert contact op te nemen.

Helaas is deze storing heel grillig. Heel veel gebruikers kunnen zonder problemen gebruik maken van deze dienst. Sommigen helaas niet. Vanuit KPN is alles gedaan. Ik ben bang dat je tot een nieuwe update voor de iphone moet terugvallen op de workaround via SMS. 

Helaas is deze storing heel grillig. Heel veel gebruikers kunnen zonder problemen gebruik maken van deze dienst. Sommigen helaas niet. Vanuit KPN is alles gedaan. Ik ben bang dat je tot een nieuwe update voor de iphone moet terugvallen op de workaround via SMS. 

Ook dit hoor ik al ruim 1,5 jaar. Apple heeft inmiddels heel veel verschillende updates uitgevoerd (van iOS 12 naar iOS13 en alles daar tussen). KPN heeft geen enkele netwerk update uitgevoerd, ik heb dus niet echt de indruk dat KPN deze klachten serieus neemt.

Daarnaast werkt het 100% als ik een t-mobile kaartje plaats in hetzelfde toestel. Heb dit getest op twee toestellen waar het bij KPN niet werkt en bij t-mobile vlekkeloos. 

Ik heb een ticket aangemaakt bij Apple ze hebben meerdere malen contact gezocht met de verantwoordelijke persoon binnen KPN omdat ze voornemens zijn het probleem gezamenlijk op te lossen. Wat ik terug gekoppeld krijg van Apple is dat ze bot vangen omdat niemand bij KPN ze naar de juiste afdeling kan verwijzen. 

Los van bovenstaande blijven jullie een product op de website aanprijzen wat in slechts zeer beperkte gevallen werkt. Ik lees nergens bij jullie instructies op uitleg dat het in ca. XX % van de gevallen werkt en in XX% van de gevallen helaas zo is dat het door nalatigheid niet werkt. 

De eerlijke uitleg op de verschillende pagina zou moeten zijn dat alle aanvullende diensten wel of niet kunnen werken; dat dit volledig willekeurig is en dat geen klant van KPN hier een beroep op kan doen omdat het slechts een aanvullende dienst is.

Ook ik blijf het probleem houden. Miss hierdoor berichten van klanten etc. KPN doet er niets aan!!!!’

 

Zodra ik kan stap Ik over naar een andere provider. 

Hier een zakelijke gebruiker en heb zelf ook veel last voicemailproblemen bij visual voicemail. Ben up to date met de Iphone 11Pro en heb de simkaart ook nog eens vernieuwd. VV uit en aangezet. Het werkt echt slecht qua meldingen. Heb hier al last van sinds introductie VV.

 

Jammer, echt een gemis anno 2020

@sebastiaan80 en @Thieu63 een vraag hebben jullie een Nederlands iPhone of een iPhone gekocht in het buitenland?

Via KPN gekocht

Sinds mijn abonnement is overgezet van Telfort naar KPN werkt voicemail ook niet meer naar behoren op mijn iphone7. Mankement ligt dus echt bij KPN!

Ook ik herken dit probleem en baal er flink van. Hoop dat er snel een oplossing gaat komen.

Ook voor mij geldt hetzelfde probleem. Heb een up to date iPhone 8, en sinds ik bij KPN zit werkt VV niet meer. Exact zelfde probleem als hierboven. Graag oplossen en, misschien nog belangrijker, hou ons op de hoogte van de voortgang!

Ah, goed dat ik deze thread gevonden heb, want ik heb dus ook gemerkt dat het aankomen van voicemail via visual voicemail helemaal niet betrouwbaar is: ik werd vanochtend gebeld, toen werd er een voicemail achtergelaten en daar kreeg ik in dit geval wel een notificatie van. Echter, toen ik mijn visual voicemail opende zag ik dat er afgelopen donderdag ook een bericht was ingesproken en daar had ik nooit melding van gekregen. Je kunt er dus inderdaad totaal niet op vertrouwen en als ik het bericht van hmook hierboven leest doet KPN er in feite niks aan en schuift de schuld alleen maar af op Apple. Als het bij andere providers wel goed werkt, dan moet KPN eens zijn verantwoordelijkheid nemen en hier een echte oplossing voor geven ipv die workarounds als ‘bel 1233’.

Beste Kpn, ik ben al jarenlang trouwe zakelijke klant bij jullie ivm goed bereikbaar netwerk. Echter sinds jullie visual voicemail geïntroduceerd hebben kamp ik ook met dezelfde bovenstaande problemen. Soms krijg ik voicemails binnen van twee a drie dagen geleden. Erg vervelend als klanten een bericht ingesproken hebben. En met vingertje wijzen van apple naar Kpn of andersom heeft niemand baat bij. Ik zou zeggen zet twee techneuten bij elkaar en los het op. Het probleem speelt nu al dik 1,5 jaar en begint bij mij ook storend te werken. Wellicht toch tijd om over te stappen naar een provider die dit wel goed ondersteund. 

Ook ik heb dit probleem. Enige maanden geleden met kpn gebeld.

probleem was niet te achterhalen. Iphone 10 met laatste ios. 
erg vervelend als je een zakelijke telefoon hebt!

 

Echt té bizar én onprofessioneel voor woorden! KPN vertoont staatsbedrijf gedrag, grote schande, al 2 jaar lukt het ze niet om voicemail foutloos af te leveren. Inmiddels ook een grote order misgelopen door dit technische probleem. Ik ben DGA/CEO van bedrijf met 30+ mobiele abonnementen en al lang klant bij KPN, voor mij is dit reden om alles over te zetten naar Vodafone, als er niet voor 1 juli 2020 een duurzame oplossing wordt opgeleverd!. Joris Snelten 

Vanochtend urgent zakelijk bericht ontvangen. was een week oud. Workarounds? Mijn partner heeft op eenzelfde telefoon met T-mobile geen problemen. Ben net als Dhr. Snelten behoorlijk merktrouw, maar ik ga mijn KPN abonnementen maar eens tegen het licht te houden. 

Hier hetzelfde. Vanaf de eerste iPhone in Nederland heb ik visual voicemail jarenlang zonder problemen kunnen gebruiken op T-Mobile. Door een overstap naar Telfort moest ik helaas missen. Nu Telfort is opgegaan in KPN kreeg ik het gelukkig weer terug. Maar helaas; KPN krijgt het blijkbaar niet betrouwbaar aan de praat waardoor het onbruikbaar is.

Hier al anderhalf jaar hetzelfde probleem op twee verschillende iPhones in combinatie met youfone abonnementen. Youfone maakt gebruik van het KPN netwerk en dat verklaart volgens mij het niet betrouwbaar (soms vele dagen later en dan gelijk 2 of 3 ingesproken voicemail berichten) melding krijgen van nieuwe voicemail berichten in visual voicemail. Echt ongelooflijk slecht dit. Op een ander draadje van dit forum heb ik dit antwoord gelezen van KPN moderator Marcia. Aangezien ik soms dagen achtereen thuis werk (en dus op WIFI zit) is het best aannemelijk:

Het lijkt er op dat de visual voicemail app van Apple niet altijd de binnenkomende notificatie voor een nieuw bericht oppakt. Helaas is het, in tegenstelling tot Android, niet mogelijk om de inbox te verversen zodat de berichten alsnog worden opgehaald. Overigens staat Apple niet toe dat berichten worden binnengehaald via WIFI. Je moet dus een werkende mobiele dataverbinding hebben om berichten binnen te kunnen halen. Vanuit ons werkt alles zoals het zou moeten, dus hopelijk loop je hier niet nog eens tegenaan.

Zelfde probleem, al langer dan een jaar. Wat helpt is WiFi uitzetten, met 4g komt de vv vaak wel binnen. Ik bel vaak mezelf als ik een telefoontje gemist heb, met WiFi uit, dan komen er vaak oude voicemails binnen. Superirritant. Ik hoor ook vaak dat het een update van Apple zou betreffen, maar dat is onzin, ligt aan kpn die geen goede oplossing bieden helaas

Als ik dit zo lees zijn er veel gebruikers die kst hebben van dit hardnekkige probleem.  Het lijkt kpn sinds de introductie van vvm niet te lukken de dienst fatsoenlijk aan te kunnen bieden. Jammer is dat je elke keer maar weer moet bellen om te horen of er nu wel geen bericht is achtergelaten.  Wellicht is t een idee de oude situatie te herstellen tot vvm wél functioneert?   

Ook ik heb hier al een poos last van super vervelend! Maar moet dus helpen met de sms notificatie?