Beantwoord

Voicemail berichten komen vertraagd aan

  • 14 October 2019
  • 14 reacties
  • 2610 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Ik ervaar de laatste tijd steeds vaker dat mensen c.q. bedrijven een voicemail achterlaten, maar dat deze na bijvoorbeeld een dag pas zichtbaar wordt in de iPhone.

 

Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit sneller binnen komt?

 

Het gaat om een iPhone 6S Plus 64GB met iOS v13.1.2

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 25 October 2019, 20:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Gisteren is er een voicemail bericht ingesproken door een bedrijf. Deze is nu een dag later nog niet zichtbaar.

Hoi @PanaromicTiger . Ik heb een vergelijkbaar topic in beheer en heb nu de vraag uitstaan bij onze ontwikkelaars wat de oorzaak is en wanneer het opgelost gaat worden.

Tot die tijd wil ik je adviseren om gebruik te maken van SMS notificatie:

Wat je nu het beste kunt doen is bellen naar 1233. Daar toets je een * om direct in het hoofdmenu te komen, daarna kies je voor optie 2, dan optie 4 en vervolgens optie 1. Je krijgt dan te horen dat de sms notificatie uit staat, en dat je optie 1 kan kiezen om notificatie via sms aan te zetten. Als je dat doet, dan krijg je in het vervolg notificaties via sms. 

 

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Erwin_ ,

 

Advies opgevolgd en SMS notificaties aangezet. Valt me op dat de berichten er wel zijn als je belt naar 1233. Maar in de iPhone zelf staan de laatste berichten van inmiddels 2 dagen oud er nog niet.

Kun je dit topic eens bekijken, @PanaromicTiger . Een andere gebruiker heeft een oplossing gevonden voor zijn voicemail probleem.

https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/visual-voicemail-iphone-werkt-niet-optimaal-480411

 

Misschien werkt dit ook bij jou!

Reputatie 3
Badge +2

@Erwin_ 

 

Ik lees dat het wijzigen van de toegangscode het probleem "mogelijk” verhelpt?

Hoe doe ik dat?

En hoe kan het dat die stap noodzakelijk geworden is?

Reputatie 3
Badge +2

@Erwin_ Ik heb mijn toegangscode succesvol gewijzigd.
Hoe voer ik die in bij de iPhone?

Het werkt nu namelijk nog steeds niet. Ik bel 1233 en heb berichten, maar deze komen niet naar voren in de iPhone.

Kun je dit eens proberen:

Wil je later wel weer gebruik maken van Visual Voicemail, stuur dan een SMS naar 121 met de tekst STATE (in hoofdletters).

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Zo niet, laat het weten!

Reputatie 3
Badge +2

Excuses voor de late reactie.
Ik heb de SMS gestuurd, maar kreeg geen melding terug of iets dergelijks.

Wat merkwaardig allemaal.

Ik heb deze support pagina nog gevonden: https://support.apple.com/nl-be/HT201436

Hoofdletters zijn trouwens essentieel bij die SMS. 

Reputatie 3
Badge +2

@Erwin_

Ik heb zojuist mijn eigen voicemail ingesproken, nu komt ie wel weer naar voren in de Voicemail app van iOS. Maar op dat SMS bericht naar 121 met STATE erin (hoofdletters idd) kreeg ik geen terugkoppeling.

Vreemd. Maar dan is ons doel wel bereikt. Nu hopen dat de vertraging tot het verleden behoort. 

Reputatie 3
Badge +2

Idd, als het terugkomt zal ik dat weer melden.

Bedankt voor de hulp! :grin:

Nu een jaar verder is er dus nog niets veranderd. Werkt nog steeds niet. De ontwikkeling van de app is net zo als de hele dienstverlening van KPN gewoon ruk. Zal je details besparen wat een zooitje ze er van maakten toen mijn ISDN lijn werd opgeheven. Kon toen nog ontsnappen naar XS4All om t binnen een uur te regelen. Maar ja, die fantastische dienstverlening wordt binnenkort ook helemaal de nek omgedraaid door z’n moeder. Tijd voor een nieuwe klantvriendelijke all-in provider!