Vraag

Voicemail instellen

• 30 juni 2016
  • 3 reacties
  • 907 keer bekeken

Ik zal wel erg dom klinken, maar ik schijn niet te weten hoe je voicemail instelt.
Hiernaar Googlen geeft een hoop informatie die niet klopt, zoals dat je 1233 kunt bellen en dan "een menu" krijgt. Dat krijg ik niet! Als ik 1233 bel, krijg ik alleen het laatste voicemailtje te horen, vervolgens het een-na laatste etc, zonder mogelijkheid om daar wat mee te doen.
Het enige wat ik wel gevonden heb is dat ik 12339 kan bellen om voicemail uit te schakelen en 12331 om het weer in te schakelen. Maar de rest? Hoe kan ik een boodschap inspreken die men te horen krijgt, hoe kan ik voicemailtjes verwijderen etc.
Op dit forum wordt gesproken over een KPN voicemail app, maar zoiets zit niet in de Windows Store.
(Ja, het is een Windows phone. Niet mijn keus. Telefoon van de zaak.)

3 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Al in MijnKPN gekeken of het daar te beheren valt? zag ook wel een link naar site maar zover ik uit je verhaal opmaak had je die al gevonden.

Als ik via mijn mobiel naar 1233 bel hoor ik het hoofdmenu, wellicht dat je eerst je voicemails moet afluisteren voordat je weer in het hoofdmenu komt?
MijnKPN schijn ik niet te kunnen activeren. Als ik daar probeer mijn telefoonnummer in te voeren, krijg ik de foutmelding dat dat geen KPN abonnement is.
Maar dat is wel zo.
Reputatie 7
Badge +28
Hey Mr Lister, leuk je terug te zien op het nieuwe forum 🙂 Je klinkt niet dom, hoor. De voicemail kan wat onduidelijk zijn. Als je nog voicemails hebt hoor je die eerst als je belt naar 1233. Daarna krijg je het keuzemenu te horen.

Voor het verwijderen van voicemails beluister je eerst het bericht. Daarna krijg je een stem te horen die je opties geeft wat je met het bericht kunt doen. Verwijderen van het bericht is daar één van, en de sneltoets daarvoor is 3. Deze kun je ook al gebruiken tijdens het afluisteren van het bericht.

Nadat je alle berichten beluisterd (en eventueel verwijderd) hebt, krijg je het keuzemenu. Voor het opnieuw inspreken van je voicemailbericht kies je dan voor optie 1, en dan optie 2.

Joran heeft gisteren een sticky topic geschreven over voicemail. Lees die vooral even door. Daarin staat het volledige keuzemenu beschreven en ook welke sneltoetsen er zijn tijdens het beluisteren van voicemailberichten.

De voicemail voor mobiel heeft geen instellingen die je in je MijnKPN kunt aapassen. Wel moet je natuurlijk gewoon toegang hebben tot je MijnKPN omgeving. Kon je eerder wel in je MijnKPN of had je die nog niet aangemaakt?

Reageer