Beantwoord

Voicemail instellen met alleen afspelen bericht

  • 30 January 2020
  • 17 reacties
  • 1266 keer bekeken

Ik wil mijn voicemail zo instellen met alleen een bericht zonder dat men iets in kan spreken, is dat mogelijk?

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 27 November 2022, 11:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Chdn 

Helaas is het niet mogelijk om enkel een welkomstbericht in te spreken zonder mogelijkheid tot het inspreken van een voicemail. Je kunt Voicemail in- of uitschakelen. Je krijgt wel een SMS-bericht wanneer je een gemiste oproep hebt gehad en je voicemail is uitgeschakeld. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Chdn. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat Noordzee al een antwoord heeft gegeven op jouw vraag, waarvoor dank! Is jouw vraag hiermee beantwoord. Als je verder nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Ik wil mijn voicemail op mijn mobiel zo instellen met alleen een bericht zonder dat men iets in kan spreken, is dat mogelijk?

Ik hoop toch dat in 2022 te realiseren valt maar HOE? 
Ik vind het anders echt een gemis in service en mogelijkheden 

Doorschakelen naar een vaste lijn met antwoordapparaat

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Rob0301, dit kan nu!

Hoe kan ik 'Berichten ontvangen' in/uitschakelen via 1233?

  1. Ga naar het 'hoofdmenu' Toets 2 voor 'Instellingen'
  2. Toets 3 voor 'Berichten ontvangen'
  3. Toets 1 voor 'Berichten ontvangen in/uitschakelen'

Hi @Rob0301, dit kan nu!

Hoe kan ik 'Berichten ontvangen' in/uitschakelen via 1233?

  1. Ga naar het 'hoofdmenu' Toets 2 voor 'Instellingen'
  2. Toets 3 voor 'Berichten ontvangen'
  3. Toets 1 voor 'Berichten ontvangen in/uitschakelen'

Dag, 

als ik kies om geen berichten te kunnen inspreken hoort men niet meer de begroeting. 
kies ik om wel berichten te kunnen inspreken dan hoort de beller wel de begroeting. 
ik wil de begroeting laten horen zonder de optie om een bericht achter te kunnen laten. 

Reputatie 7
Badge +8

Doorschakelen naar een extern antwoordapparaat/service.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Rob0301, dit kan nu!

Hoe kan ik 'Berichten ontvangen' in/uitschakelen via 1233?

  1. Ga naar het 'hoofdmenu' Toets 2 voor 'Instellingen'
  2. Toets 3 voor 'Berichten ontvangen'
  3. Toets 1 voor 'Berichten ontvangen in/uitschakelen'

Dag, 

als ik kies om geen berichten te kunnen inspreken hoort men niet meer de begroeting. 
kies ik om wel berichten te kunnen inspreken dan hoort de beller wel de begroeting. 
ik wil de begroeting laten horen zonder de optie om een bericht achter te kunnen laten. 

Hmm, ik weet niet beter dan dat dit wel zou moeten kunnen, ga ik even achteraan! Extern antwoord apparaat dat andere gebruikers hier opperen is ook een oplossing natuurlijk, maar als we dit via het voicemail menu werkend kunnen krijgen zou dat beter zijn. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nieuws @Rob0301 en wel dat er iets gewijzigd is aan het platform waar de voicemail op draait wat er voor zorgt dat het nu niet meer mogelijk is om een welkomstboodschap af te spelen en dan vervolgens het achterlaten van een bericht dicht te zetten 😑

Dat de optie nog wel voorkomt in het menu vind ik een beetje vreemd, nu ik dit weet. Het enige wat je nu doet met het aanpassen van deze optie, is wel of geen begroeting laten horen. 

Voor nu hebben wij hier geen oplossing voor, maar ik vind hier wat van en ga er intern verder achter aan 😉

Ha mooi Maja ik vind ook dat kpn deze simpele dienst zou moeten aanbieden als standaard optie, hoor graag als je meer weet of wanneer het wel kan. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb tot nu toe alleen een melding kunnen maken van de wens om dit aan te passen, en het kan een poos duren voordat hier een terugkoppeling op komt @Rob0301. Als er verandering komt in de situatie dan laat ik dat hier weten!

Ik zou dat ook graag willen weten :)

Daar hoef je niet voor te reageren, bij het 1e bericht kan je aanvinken dat je het topicwilt volgen 😉

reageren mag natuurlijk wel

Beste Maja,

Mijn vraag is vergelijkbaar met die van @Rob0301 ik wordt met regelmaat anoniem gebeld of door een nummer dat uiteindelijk geen goede bedoelingen heeft. Ik wil daarvoor tekst in kunnen spreken met opmerking maar zonder dat de beller een bericht in kan spreken. Bijvoorbeeld:

Let op! Ivm handicap worden alle gesprekken opgenomen en daarbij worden anonieme nummers niet beantwoord.

Ik wil dan nog wel de keuze behouden om daarna het gesprek wel of niet te beantwoorden.

Deze optie is voor mij erg belangrijk omdat de telefoon terreur dusdanige vormen aanneemt met stalking en ik niet altijd bedacht ben op fraude. Uiteindelijk wordt ook ik ongevraagd gebeld. Degenen die mij persoonlijk kennen weten van mijn beperkingen af.

Beste optie (volgens mij) is dan een antwoord apparaat op je vaste lijn. Mobiel doorschakelen naar je vaste lijn.

Wordt je opgebeld door een onbekend nummer laat je de beantwoorder aanpakken en kan je luisteren wie het is en evt alsnog aanpakken.

 

Ik zocht een antwoord op eenzelfde vraag op dit topic. Ik zie dat we inmiddels 7 maanden verder zijn en er nog geen reactie meer is vanuit KPN. De moderator gaf eerder aan: Voor nu hebben wij hier geen oplossing voor, maar ik vind hier wat van en ga er intern verder achter aan.

Dat duurt toch wel erg lang?

Reputatie 7
Badge +20

De moderator (ik 🙋🏼) is er intern achteraan gegaan maar helaas heeft dat nog niks opgeleverd 🙁 Het is niet mogelijk en uit de reacties die ik gekregen heb lijkt het er ook niet op dat dit in de nabije toekomst veranderd gaat worden. Eens in de zoveel tijd stuur ik er een mailtje achteraan en mocht ik een positiever geluid horen, dan laat ik dat hier weten!