Vraag

Voicemail werkt niet

• 16 augustus 2018
  • 19 reacties
  • 3672 keer bekeken

Geachte ,
Mijn voicemail keurig volgens de aanwijzingen ingesteld, en krij het bericht dat " Bellers een bericht kunnen inspreken" Niets is minder waar.....
Bellers kunnen niks inspreken en als ik dit zelf check, en na 20X overgaan , wordt de verbinding verbroken.

Voicemail uit en weer aangezet en het werkt nog steeds niet.
Graag opheldering hierover en stuur mij AUB de link die verwijst naar voicemail instellingen.

met vriendelijke groet

19 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi Stinger-x.. Wat vervelend dat het nog niet werkt!
Ik heb er volste vertrouwen in dat we dit gaan oplossen. Zou je je profiel kunnen aanvullen met privégegevens? Dan kan ik een paar metingen doen en kijken of alles technisch goed staat. Hoe heb je voicemail trouwens geactiveerd? Mocht je voicemail via de belcodes hebben geactiveerd. Er is ook een app: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kpn.voicemail&hl=en
Ik heb er volste vertrouwen in dat we dit gaan oplossen. Zou je je profiel kunnen aanvullen met privégegevens? Dan kan ik een paar metingen doen en kijken of alles technisch goed staat. Hoe heb je voicemail trouwens geactiveerd? Mocht je voicemail via de belcodes hebben geactiveerd. Er is ook een app: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kpn.voicemail&hl=en
ik heb hetzelfde probleem en niets werkt. Tevens ook de app aangeschaft maar als ik mijn eigen nummer bel, geen voicemail. Ook heb ik 12331 geprobeerd ook hier zeggen ze momenteel storing. Hoe nu verder??
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Nienke. Zou je je profiel kunnen aanvullen met privégegevens? En mij vervolgens een seintje geven?

hier nog even de instructies van de website:

Hoe werkt het:
Stel een welkomstboodschap in door te bellen naar 1233
Zet VoiceMail aan door te bellen naar 12331 of SMS AAN naar 1233
Zet VoiceMail uit door te bellen met 12339 met je mobiele telefoon of SMS UIT naar 1233
Beste Erwin,

Mijn gegevens zijn aangevuld. De onderstaande opties die jij hebt aangegeven heb ik allen geprobeerd, helaas zonder succes.
Ook voicemail gebeld, deze geeft aan dat mijn voicemail aanstaat wat niet het geval is.

Groeten Nienke
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Nienke. Ook aan mijn kant lijkt voicemail gewoon aan te staan. Kan het zijn dat je de optie om berichten in te spreken uit hebt staan?
Je kunt dit controleren door 1233 te bellen en dan optie: 2 -> en daarna optie 3 te kiezen. Hier kun je instellen of je voicemail alleen een meldtekst is, etc.
Als dit ook goed staat ga ik voor je met de technische dienst bellen. Want dan is mijn trucendoos ook leeg 😉
Helaas, nog steeds geen resultaat.
Hopelijk kan jij dit verhelpen.

Groeten Nienke
Hoi Nienke. Ook aan mijn kant lijkt voicemail gewoon aan te staan. Kan het zijn dat je de optie om berichten in te spreken uit hebt staan?
Je kunt dit controleren door 1233 te bellen en dan optie: 2 -> en daarna optie 3 te kiezen. Hier kun je instellen of je voicemail alleen een meldtekst is, etc.
Als dit ook goed staat ga ik voor je met de technische dienst bellen. Want dan is mijn trucendoos ook leeg ;-)
. Is het toevallig al verholpen?

Groet, Nienke
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Nienke. De technische dienst vermoed dat jouw visual voicemail nog aanstaat. Althans dat hij daar nog naar verwijst.
We kunnen hier vrij gemakkelijk achter komen. Zou jij 1233 willen bellen en dan optie 4 kiezen. Daarna zou jet verlossende bericht moeten zijn: Visual voicemail is uitgezet.
Daarna zou het moeten werken. Ik ben erg benieuwd of dat lukt! Zo niet ga ik uiteraard direct weer met de technische dienst bellen. 🙂
Geachte ,
Mijn voicemail keurig volgens de aanwijzingen ingesteld, en krij het bericht dat " Bellers een bericht kunnen inspreken" Niets is minder waar.....
Bellers kunnen niks inspreken en als ik dit zelf check, en na 20X overgaan , wordt de verbinding verbroken.

Graag opheldering hierover en stuur mij AUB de link die verwijst naar voicemail instellingen.

met vriendelijke groet
Hoi Nienke. De technische dienst vermoed dat jouw visual voicemail nog aanstaat. Althans dat hij daar nog naar verwijst.
We kunnen hier vrij gemakkelijk achter komen. Zou jij 1233 willen bellen en dan optie 4 kiezen. Daarna zou jet verlossende bericht moeten zijn: Visual voicemail is uitgezet.
Daarna zou het moeten werken. Ik ben erg benieuwd of dat lukt! Zo niet ga ik uiteraard direct weer met de technische dienst bellen. :-)

Hoi Erwin,
Ik heb inderdaad Visual voicemail uitgezet maar helaas geen resultaat.

Groet, Nienke
@Erwin_

Hoi Erwin,
Ik heb inderdaad Visual voicemail uitgezet maar helaas geen resultaat.

Groet, Nienke
Reputatie 7
Badge +18
Oh jee. Wat jammer. Ik ga weer voor je bellen met de technische dienst, Nienke. Ik kom er vandaag op terug!
Reputatie 7
Badge +18
excuses. Dat was een leugen. Sorry. Ik bel nu voor je met de technische dienst.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Nienke, Ik heb twee verzoeken aan je: zou je nogmaals AAN willen SMS'n naar 1233 -> krijg je daarna ook een bevestiging? Kan je voordat je dat doet controleren of je toestel niet per ongeluk op Volte staat? Dat is bellen via 4G. Dit zit ergens in je mobiele instellingen verstopt. ( mijn collega gaf me de tip om dat ook even te checken )
Hoi Nienke, Ik heb twee verzoeken aan je: zou je nogmaals AAN willen SMS'n naar 1233 -> krijg je daarna ook een bevestiging? Kan je voordat je dat doet controleren of je toestel niet per ongeluk op Volte staat? Dat is bellen via 4G. Dit zit ergens in je mobiele instellingen verstopt. ( mijn collega gaf me de tip om dat ook even te checken )Dag @Erwin_
Dit heb ik opgezocht in mijn telefoon, er staat geen volte bij instellingen/verbindingen/ mobiele netwerk. wel geeft de mobiel aan dat deze belt met.4g.
Ook heb ik daarna geprobeerd om weer te sms'en, deze geeft aan dat de sms niet herkent wordt.

Misschien dan toch maar naar een kpn winkel?

Groeten Nienke
Reputatie 7
Badge +18
Ja. Ik denk dat we er op deze manier niet uit gaan komen. Wellicht kan een ervaren winkelmedewerker vrij snel zien dat er ergens een instelling niet goed staat. Dan is dat wel een goed idee.
Ik zal een log aanmaken waar de winkel ook bij kan. Dan kunnen ze zien wat we allemaal al besproken hebben.
Geachte ,

met vriendelijke groet
Ja. Ik denk dat we er op deze manier niet uit gaan komen. Wellicht kan een ervaren winkelmedewerker vrij snel zien dat er ergens een instelling niet goed staat. Dan is dat wel een goed idee.
Ik zal een log aanmaken waar de winkel ook bij kan. Dan kunnen ze zien wat we allemaal al besproken hebben.

@Erwin_ mag is jouw bedanken voor de moeite en hulp! Ik zal na een kpn winkel gaan, hopelijk is het dan opgelost!

Nogmaals dank.

Groet Nienke
Reputatie 7
Badge +18
Graag gedaan. Persoonlijk vind ik het jammer dat wij het samen niet hebben kunnen oplossen. Ik ben eerlijk gezegd wel razend benieuwd naar de oplossing. Mochten ze het daar fixen, zou je dat dan kunnen laten weten? Wie weet is er voor mij en de meelezers nog iets op te steken. 🙂
Hoi,
Ik heb precies ditzelfde probleem. Alle stappen die jullie hebben doorlopen heb ik ook geprobeerd maar niets werkt.
Ik ben benieuwd of ze het bij jou uiteindelijk hebben kunnen oplossen, Nienke? En zo ja, hoe?
Alvast bedankt!
Groet Kim

Reageer