Beantwoord

Voicemail werkt niet en heeft nooit gewerkt

  • 19 April 2019
  • 22 reacties
  • 1529 keer bekeken

Badge
Ook hier: Voicemail werkt niet en heeft nooit gewerkt.
klantnummer KPN Budget abonnement, iPhone SE, iOS 12.2
Keer op keer alle instellingen doorgelopen, KPN website en internet afgespeurd.
Telkens is de boodschap op het scherm van mijn iPhone:
Visual Voicemail is momenteel niet beschikbaar. Bel voicemail
Maar zelfs mijn eigen nummer bellen geeft geen voicemail.
Dit topic is 8 maanden geleden gestart, 1326 keer bekeken en nog steeds geen oplossing.
Er is iets fundamenteel mis met KPN voicemail, lijkt het.
Komop KONINKLIJKE PTT NEDERLAND, pak eens dóór!
Dat moet toch niet zo moeilijk zijn?

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy, toegevoegd aan forumprofiel
*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door D.Javu 30 April 2019, 15:20

Bekijk origineel

22 reacties

Badge
KPN Budget abonnement, iPhone SE (januari 2017), iOS 12.2

Voicemail ingesteld volgens de regels van de kunst, maar wanneer ik mezelf bel op ander toestel wordt stomweg niet opgenomen.
Visual voicemail instellen is al helemaal onmogelijk.

Uitgebreid en nauwgezet KPN website en internet afgespeurd.
Keer op keer alle instellingen doorgelopen.

Telkens is de boodschap op het scherm van mijn iPhone:
Visual Voicemail is momenteel niet beschikbaar. Bel voicemail

Het lijkt alsof er iets fundamenteel mis is met KPN voicemail.
De klacht is al meer dan een jaar oud!

Komop KONINKLIJKE PTT NEDERLAND, pak eens dóór!

Dat moet toch niet zo moeilijk zijn?

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy, toegevoegd aan forumprofiel
*Admin: reactie afgesplitst, aan eigen topic toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +19
Hoi @D.Javu, Welkom op het forum. Ontzettend lastig wanneer je iedere keer de boodschap krijgt dat de Visual Voicemail op je iPhone niet beschikbaar is. We weten dat er problemen zijn met de Visusal Voicemail van Apple, Apple zou de problemen die er waren oplossen met een update, maar hoe het er voor staat en of dit probleem verband heeft met jouw klacht is mij niet duidelijk. Ik pak je klacht graag op om dit uit te zoeken. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer en klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Er is wel een workaround om alsnog je voicemail te gebruiken. Via 1233 kun je een sms notificatie instellen bij gemiste oproepen. Dit gaat via optie 2. Instellingen' > Optie 4' > Netwerkinstellingen. Zo krijg je alsnog een bericht wanneer er een bericht is ingesproken.
Badge
Dankje Marina, op jouw advies heb ik sms notificatie ingesteld en mijn forumprofiel aangepast. Als het waar is dat het aan Apple zou liggen dat (visual) voicemail onbruikbaar is, dan moet ik me misschien ook daar eens melden, maar dat er sinds januari 2017 nog steeds geen simpele methode bestaat om voicemail te activeren verbaast me. Het wordt misschien tijd dat KPN, toch geen kleine speler, contact met Apple opneemt. Wat dacht je dáár van?
Reputatie 7
Badge +19
@D.Javu, Bedankt voor het aanvullen van je gegevens. Fijn dat het je gelukt is om de sms notificatie in te stellen, dan krijg je voorlopig weer een bericht wanneer iemand iets heeft ingesproken. Ik ga aankomende dinsdag weer in gesprek over de visual voicemail met collega's die ook updates ontvangen van Apple over de Visual Voicemail en ga overleggen hoe we dit z.s.m. voor je kunnen activeren. De lijntjes liggen er wel, maar de oplossing is in sommige gevallen complexer dan je zou denken.
Badge
Fijne paasdagen en succes!
Reputatie 7
Badge +19
Ik wens jou hetzelfde @D.Javu 🐰🐥🌷
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @D.Javu, Zojuist gebeld met onze technische dienst. Ze adviseren om de voicemail eens uit te zetten via 1233 optie 4 en dan opnieuw de Visual Voicemail te installeren aan de hand van onderstaande stappen.

  1. Dit doe je door een sms met het bericht STATE naar 121. Daarna open je de app op je iPhone en tik dan rechtsonder op de knop Voicemail
  2. Tik op Configureer nu in de melding die in beeld verschijnt
  3. Voer een voicemailwachtwoord in van maximaal tien cijfers
  4. Bevestig je wachtwoord door deze opnieuw in te voeren. Je kan dit wachtwoord later nog aanpassen
  5. Stel nu je begroeting in. Kies voor Standaard om de begroeting van je provider in te stellen. De beller krijgt dan alleen het gesproken nummer te horen. Wil je zelf een welkomstboodschap inspreken,
  6. kies dan voor Aangepast. Tik dan op Neem op en spreek je begroeting in. Tik op Bewaar om op te slaan
Als de Visual Voicemail dan nog niet werkt, kun je dan controleren of jouw SE up to date is en welke iOS versie je in gebruik hebt?
Badge
Dankje voor de moeite, maar bij “voicemail uitzetten via 1233 optie 4” gaat het al mis. Ik krijg 2 opties: begroetingen 1 en instellingen 2. Allebei heb ik beluisterd, maar bij geen van beide hoor ik iets over voicemail uitzetten. Hoe zit dat?
KPN Budget abonnement, iPhone SE (januari 2017), iOS versie 12.2. Dat is dus up to date.
Reputatie 7
Badge +19
Nog eens gebeld met onze technische dienst. De visual voicemail wordt opnieuw geactiveerd door Apple wanneer je jouw toestel uit en weer aanzet. Wil je na een herstart van je toestel, de Visual Voicemail opnieuw instellen aan de hand van deze stappen? Ook lees ik in een ander topic dat het instellen van de voicemail niet werkt wanneer mobiel data niet aanstaat. Wil je dit ook nog controleren?
Badge
Dankje! Omdat ik ’n alleen bellen abonnement heb zonder data zou kunnen dat daarom instellen voicemail niet werkt. Nu doe ik even helemaal niets, maar morgen of overmorgen ga ik het toestel herstarten en de aanbevolen stappen doornemen. Wanneer ik meer weet meld ik me weer.
Reputatie 7
Badge +19
Dat zou kunnen, maar dan gaan we een manier zoeken zodat je jouw Visual Voicemail toch nog kan activeren @D.Javu. Voor nu wens ik je een heel goed weekend en een gezellige Koningsdag!🎉
Badge
Wanneer ik de iPhone uitzet, herstart en in de telefoon-app op de tab “voicemail” tik, zie ik “Bel voicemail”. Wanneer ik dat doe krijg ik twee opties: begroetingen en instellingen.
Vervolgens raak ik het spoor bijster.
Badge
Geen idee hoe ik het voor elkaar heb gekregen. In de “telefoon” app bij tab “voicemail” staat nu: “visual voicemail is momenteel niet beschikbaar. Bel voicemail”. Het laatste in blauwe letters. Wanneer ik daar op tap hoor ik: “ u heeft geen berichten, begroetingen 1, instellingen 2, om visual voicemail uit te zetten 4”.
Conclusie: voicemail staat aan, maar ondanks alles nog steeds geen visual voicemail zichtbaar op mijn iPhone SE.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @D.Javu, Het is in ieder geval goed om te weten dat je via het menu, keuze 4 de Visual Voicemail uit hebt kunnen zetten. Heb je daarna nog eens deze stappen doorlopen om de Visual Voicemail opnieuw te activeren?

  1. Sms STATE naar 121. Daarna open je de app op je iPhone en tik dan rechtsonder op de knop Voicemail
  2. Tik op Configureer nu in de melding die in beeld verschijnt
  3. Voer een voicemailwachtwoord in van maximaal tien cijfers
  4. Bevestig je wachtwoord door deze opnieuw in te voeren. Je kan dit wachtwoord later nog aanpassen
  5. Stel nu je begroeting in. Kies voor Standaard om de begroeting van je provider in te stellen. De beller krijgt dan alleen het gesproken nummer te horen. Wil je zelf een welkomstboodschap inspreken,
  6. kies dan voor Aangepast. Tik dan op Neem op en spreek je begroeting in. Tik op Bewaar om op te slaan
Badge
Na stap 1 zie ik nog steeds:
“visual voicemail is momenteel niet beschikbaar. Bel voicemail”. Het laatste in blauwe letters.
Het gekke is dat als ik tap op "Bel voicemail" ik drie opties hoor, waarvan de laatste nog steeds luidt: "om visual voicemail uit te zetten, toets 4".
Daar maak ik uit op dat visual voicemail áán hoort te staan, maar dat is dus niet het geval.
Ons geduld wordt zwaar op de proef gesteld.
Reputatie 7
Badge +19
Dat je geduld zwaar op de proef wordt gesteld, geloof ik wel. Het is zo rot dat je iets wilt gebruiken en maar niet geactiveerd krijgt. Ik kan het ook nog steeds niet verklaren, maar zoek graag verder naar een oplossing. Zou je de netwerkinstellingen willen resetten? Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' en tik op 'Herstel netwerkinstellingen'. Hopelijk werkt het daarna wel.
Badge
Netwerkinstellingen zijn gereset. Nu is de melding in grijze letters "Geen voicemail".
Badge
Nu heb ik gebeld naar 12331 (voicemail AAN) en sms ontvangen dat ik moet herstarten. Na herstart nog steeds de melding in grijze letters "Geen voicemail". Ik bel op de vaste lijn naar mijn iPhone en spreek antwoordapparaat in. Enige melding op iPhone: gesprek gemist. Geen mogelijkheid om het ingesproken te beluisteren.
Ten einde raad12339 (voicemail UIT) gebeld en sms ontvangen: …doorschakelinstellingen gewijzigd. Herstart toestel voor goede werking…
Heel teleurstellende en vermoeiende procedure. Complete tijdverspilling, maar bedankt voor de moeite.
Badge
Na uitgebreid telefonisch contact met Apple support (met schermdeling) en telefonisch contact met KPN support geen stap verder gekomen.

Vervolgens ben ik naar de KPN-XL winkel aan de Van der Madeweg te Amsterdam gegaan.
Daar heeft een medewerker na diepgaand onderzoek gevonden:
dat voor visual voicemail op de iPhone een data abonnement nodig is

Ik heb 'n “alleen bellen” abonnement. Vandaar dat het niet werkt.
Reputatie 7
Badge +19
Nog eens gebeld met onze technische dienst. De visual voicemail wordt opnieuw geactiveerd door Apple wanneer je jouw toestel uit en weer aanzet. Wil je na een herstart van je toestel, de Visual Voicemail opnieuw instellen aan de hand van deze stappen? Ook lees ik in een ander topic dat het instellen van de voicemail niet werkt wanneer mobiel data niet aanstaat. Wil je dit ook nog controleren?


Hoi @D.Javu, Fijn dat je de uitkomst hier nog deelt! We hadden mobiele data nog besproken, maar goed om te weten dat dit daadwerkelijk niet werkt wanneer je geen data abonnement hebt. Gelukkig weet je nu zeker waar het aanligt. Ik ga ervan uit dat je gebruik gaat maken van de voicemail via 1233 of heb je jouw abonnement een upgrade gegeven?
Badge
Hoi @D.Javu, Fijn dat je de uitkomst hier nog deelt! We hadden mobiele data nog besproken, maar goed om te weten dat dit daadwerkelijk niet werkt wanneer je geen data abonnement hebt. Gelukkig weet je nu zeker waar het aanligt. Ik ga ervan uit dat je gebruik gaat maken van de voicemail via 1233 of heb je jouw abonnement een upgrade gegeven?

Die opmerking van jou over mobiele data was dus zo gek nog niet. Nu weet ik het dus zeker, hoewel: "the proof of the pudding is in the eating" (engels spreekwoord). Maar eerst nog even nadenken of ik de extra kosten van een upgrade over heb, alleen voor "visual voicemail", want ik gebruik het toestel alleen voor bellen en sms.
Reputatie 7
Badge +19
Denk er rustig over na @D.Javu. Mocht je er vragen over hebben, dan hoor ik het van je 🙂

Reageer