Beantwoord

Voicemailbericht terwijl de voicemail uitstaat

• 11 juni 2017
  • 8 reacties
  • 331 keer bekeken

Voicemail van mijn KPN prepaid staat uit. Toch ontvang ik sms bericht dat er een voicemail message is. Hoe kan dat??? Ik heb niets veranderd en niet gebeld in de afgelopen weken.

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Marcia_ 13 juni 2017, 09:38

Mijn collega belde me nog even terug! Hij had navraag gedaan en dit lijkt helaas een bekend probleem te zijn. Op het moment dat je met een prepaid nummer in het buitenland bent, gaat je toestel 90 seconden over. Mocht er iemand zijn die daadwerkelijk de volle anderhalve minuut blijft wachten, komt deze toch in je voicemailbox terecht. Dit probleem is intern gemeld en er wordt aangewerkt, maar vooralsnog is er geen oplossing. Het klopt dus wat je geconstateerd hebt, mijn excuses hiervoor.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedenavond @MMvVT,

Welkom op het forum, wat vervelend dat je dit ervaart. Bel gratis met 12339 om uw VoiceMail uit te schakelen. Of bel het gratis nummer 0800-0105 en kies de optie selfservice. Maar als je je voicemail belt met 1233, wat hoor je dan?
Dank voor de reactie. Ik weet dat ik 12339 kan of moet bellen. Ik ben nu in Noord Amerika en ga dat dus niet doen. Ik ga dus ook 1233 niet bellen want dan loopt mijn prepaid beltegoed leeg. Het bericht zal vanzelf wel verdwijnen.
Ik ben wel erg benieuwd hoe die message plotseling kan verschijnen, 2 min. nadat iemand mij vergeefs probeerde te bellen. Hoe kan dat?????
Reputatie 7
Nou. als je met prepaid in de V.S. bent gaat het toch hard.
Gebeld worden, ook v.u. de V.S. zelf, kost jou € 0,55 per minuut. Het versturen van een sms kost je € 0,30. Ontvangen is gratis. Je kunt dus beter per sms communiceren.
Internet is niet aan te raden (€), behalve via wifi.

Als je in Nederland je voicemail hebt uitgezet met 12339 kunnen er geen berichten ingesproken worden. V.u. het buitenland voicemail aan/uitzetten is volgens mij niet mogelijk.
Reputatie 7
Badge +29
Ha @MMvVT, welkom op ons forum. Wat gek dat je een voicemail lijkt te hebben, terwijl dit volgens jou niet aan staat. Reageer op mijn privébericht , dan kijk ik hoe het in de systemen staat en wat er precies aan de hand is.
Reputatie 7
Badge +29
Dank voor het sturen van je gegevens! Ik heb met onze technische dienst gebeld en mijn collega bevestigt dat je voicemail uitstaat én hij bevestigt dat iemand naar jouw voicemail heeft gebeld. Heel erg vreemd. We willen eigenlijk even een test doen door zelf met jou te bellen, maar dan heb ik wat informatie nodig over het tijdsverschil 😉. Wanneer komt het jou uit dat we een testcall doen naar je? Het is dan de bedoeling dat je niet opneemt, zodat wij kunnen kijken of we ook in jouw voicemail terecht komen. Laat je het me weten? Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +29
Mijn collega belde me nog even terug! Hij had navraag gedaan en dit lijkt helaas een bekend probleem te zijn. Op het moment dat je met een prepaid nummer in het buitenland bent, gaat je toestel 90 seconden over. Mocht er iemand zijn die daadwerkelijk de volle anderhalve minuut blijft wachten, komt deze toch in je voicemailbox terecht. Dit probleem is intern gemeld en er wordt aangewerkt, maar vooralsnog is er geen oplossing. Het klopt dus wat je geconstateerd hebt, mijn excuses hiervoor.
Reputatie 7
Lekker dan. Zet je, juist met prepaid, de voicemail uit ter voorkoming van kosten i.h. buitenland. Heb je dit.
Reputatie 7
Badge +29
Ja, vreemd is dat zeker! Gelukkig gebeurt het niet vaak dat iemand anderhalve minuut wacht tot hij/zij iemand aan de lijn krijgt. Het probleem zal zich dus niet heel vaak openbaren.

Reageer