Beantwoord

VoLTE en VoWiFi activatie

  • 23 February 2019
  • 8 reacties
  • 2241 keer bekeken

Dag,

Misschien ben ik een beetje te vroeg met deze vraag, want mijn abonnement is alleen pas gisteren geactiveƫrd, maar ik ben wel benieuwd of VoLTE en VoWiFi voor mijn nummer ingeschakeld zijn? Tot nu bij elke oproep die ik
probeer naar mijn vrienden te doen (die zitten ook bij KPN met geschikte toestellen waar VoLTE actief is) ben ik terug naar de 3g netwerk geschakeld en als ik met WiFi verbonden ben, mijn gesprek blijft door KPN's mobiel netwerk gaan ipv de WiFi.

Ik beschik over een iPhone 7, A1778 (zoals in jullie lijst) en op mijn kant zijn beide instellingen aangezet. Dus ik raad dat het heeft nog te doen met de feit dat mijn abo nog vris-geactiveƫrd is maar ik zal dankbaar zijn als jullie kunnen dat even voor me aan jullie kant nakijken!

Bedankt voor jullie hulp!

Groeten,
Aleksan
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 25 February 2019, 14:18

Bekijk origineel

8 reacties

Hoi, heb je je gegevens in je forumprofiel ingevuld zodat de KPN moderator die hier komt dat ook daadwerkelijke even kan nakijken?
Minimaal voor- achternaam, postcode + huisnummer, klantnummer mobiel en op dezelfde regel ook het 06 nummer. (voorbeeld: kl. nr. 200xxxxxxxxxxxx; tel.nr. 06xxxxxxxx)
Vergeet niet onderaan op Sla wijzigingen op te klikken.
Alles is ingevuld. 🙂
Wow. Dat ik nog op ben, maar deze zag ik even niet aankomen! (het is nu 2:13 u.)

Een KPN mod. kan je nu i.i.g. vlot helpen. Ze zijn er dagelijks van 8:30 tot 22:00. In het weekend een kleinere bezetting, dat wel.

Mocht je nog gaan slapen... slaap lekker.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @tgyy. Welkom op het forum. Ik heb het zojuist voor je nagekeken. VolTe is op dit moment niet ingeschakeld. Ik heb zojuist een formulier intern doorgezet om dit te laten inschakelen. Mocht je hier verder nog vragen over hebben, dan hoor ik dat graag van je!
Bedankt @Vikash ,

Ik ben tot Woensdag in buitenland, dus genoeg tijd (hoop ik) om de VoLTE geactiveƫrd te worden. Hoort VoWiFi toch aan de VoLTE? Ik heb ergens gelezen dat het een deel uit VoLTE maakt, dus wordt die wel geactiveƫrd samen met VoLTE?
Reputatie 7
Badge +21
Mobiel via wifi is een aanvulling op bellen via 4G. Als VolTe aanstaat en 'Bellen over Wifi' ingeschakeld is op de iPhone 7, schakelt het mobiele toestel automatisch en ongemerkt over op wifi. Bellen en sms'en via wifi staat standaard uit, als jouw toestel geschikt is, op je iPhone 7. Je zet het eenvoudig uit en weer aan . Ga naar 'Instellingen' en kies dan voor 'Mobiel netwerk' zet de schakelaar om bij 'Bellen via Wifi'. Laat je mij weten of het is gelukt?
Bedankt @Vikash,

Die werkt nu prima, als er alleen bereik is op de train trajecten waar ik het vaakst reis.

Den Haag, in het station heb ik alleen slecht 3g en onderweg schakelt die vaak tussen 4g, 3g en 2g met behoorlijke dekking (vaak niet meer dan 2 streepjes) en echt lage snelheid tot niet werkende internet verbinding. Kan niet Netflix kijken, kan niks streamen. Het heeft invloed zelfs op mijn werk, want daar misschien is geen probleem om iets tragere verbinding te hebben, maar niet werkende is al problematisch, zelfs als ik kan geen gesprek voeren zonder talloze verbekingen of slechte kwaliteit tijdens het.

Is er iets aan dat te doen? Ik vind het echt slecht en niet betrouwbaar...

Groetjes,
Aleksan
Reputatie 7
Badge +21
Wat goed om te lezen dat VolTe inmiddels is geactiveerd. Ik zie dat je voor je vraag over een slechte dekking in de trein een nieuw topic hebt aangemaakt en dat mijn collega jou al heeft verder geholpen. Mocht je hierover nog vragen hebben, dan kan dit in het andere topic.

Reageer