Beantwoord

VoLTE en VoWiFi kunnen niet ingeschakeld worden

  • 25 March 2020
  • 10 reacties
  • 396 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag,

Ik kom van een Telfort abonnement af, en wil graag gebruik maken van VoLTE en VoWiFi.
Dit omdat ik thuis heel erg slecht bereik heb.
Echter kan ik dat niet inschakelen, de opties tonen niet op mijn Huawei P30 Pro. 
Ik heb ook een zakelijke simkaart erin zitten, en daarbij tonen de opties wel. 
Moet ik soms iets aanzetten bij KPN? Of komt dit omdat ik nog een Telfort Simkaart heb misschien?

Met vriendelijke groet,

Niels

icon

Beste antwoord door Anonymous 25 March 2020, 17:08

Bekijk origineel

10 reacties

Hallo @Nielssr , via MijnKPN kun je een gratis KPN-simkaart aanvragen en dan werkt het wèl.

Ik heb er nog een in de winkel gehaald, maar dat lukt nu bijna niet meer, of je moet vlakbij een open KPN-winkel wonen, wel even ID meenemen.

 

Reputatie 1

@JanD ah super! Ga ik dat proberen, bedankt voor je hulp! 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Nielssr en welkom op het forum! Ik zie dat @JanD je al van antwoord heeft voorzien, top. :smile: Is het inmiddels gelukt om de nieuwe SIM-kaart aan te vragen? Mocht je deze al binnen hebben, werken VoLTE en VoWiFi dan ook? Ik ben benieuwd! 

Reputatie 1

@Sanne_M Ja hij is binnen!
Ik krijg nu inderdaad de opties om ze aan te zetten. 
Bij mijn andere simkaart komt er dan een icoontje van VoWifi bovenin te staan, dat gebeurt bij deze niet. 
Dus ik kan niet verifiëren of het echt aanstaat eigenlijk. 
Maar de gesprekken bij mij binnenshuis lijken een stuk beter te verlopen, dus ik denk dat het probleem is opgelost! :D Nogmaals bedankt @JanD 

Reputatie 7
Badge +17

Super! Bedankt voor de terugkoppeling en fijn om te weten dat de kwaliteit van de gesprekken verbeterd is. Gek dat er geen icoontje in beeld verschijnt, maar als de opties nu in je instellingen staan is dat een goed teken. Je kunt het toestel nog herstarten, wellicht dat het icoontje daarna wel verschijnt als je VoWifi aanzet. 

Hallo @Nielssr , als je dat hoorntje met wifi streepjes wilt zien schakel dan de wifi op je telefoon in en bij instellingen bellen via wifi de voorkeur voor wifi instellen i.p.v. mobiel, dankrijg je jouw gevraagde icoontje bovenin te zien.

Succes.

Hallo @Nielssr , heb je nog iets aan mijn laatste reactie gehad?

 

Reputatie 1

@JanD Ik krijg het icoontje niet te zien, maar maakt ook niet uit. 
Ik heb nu meerdere gesprekken gevoerd thuis en merk duidelijk dat de verbinding niet meer weg valt. 

Helaas kan ik nog steeds niet met 1 telefoon gesprek meerdere mensen toevoegen aan datzelfde gesprek. Dit zou te maken hebben met het bellen via VolTe.
Echter bij navraag bij KPN blijkt dat mijn abonnement nog bij Telfort zit en Telfort ondersteund dit nog niet.
Heb inmiddels wel een KPN-simkaart ontvangen. Maar moet nog wachten totdat KPN mijn abonnement bij Telfort heeft over genomen.
Best jammer nu in deze tijd.
Mijn dochter die bij Vodafone zit en hetzelfde toestel heeft als ik kan wel met meerdere mensen 1 gesprek voeren.

Helaas zal ik dus geduld moeten hebben.
Maakt het werken niet makkelijker.

Hallo @VolTe , dan zou je je Telfort-abo om moeten zetten naar een KPN-abo met de KPN-voorwaarden en KPN-prijzen.

Ik begrijp alleen niet wat dat met dit topic over VoLTE en VoWiFi te maken heeft.

 

Reageer