Beantwoord

Volte Google Pixel 2 Xl

  • 28 May 2019
  • 18 reacties
  • 1744 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4
Hallo,

Even kort voorstellen. Ik ben Raymond, 41jaar jong.

Op advies van de telefonische klantenservice stel ik de vraag hier.

Kan ik bij KPN ( of haar dochters) 4G bellen met de Google Pixel 2 XL?

Het zou mogelijk moeten zijn met dit type telefoon maar omdat ie officieel niet in Nederland is uitgebracht is er misschien kans dat het niet werkt?
icon

Beste antwoord door Marina_ 12 June 2019, 17:04

Bekijk origineel

18 reacties

Hallo @Ray_mond , jouw toestel zou dan voor moeten komen op de lijst van door KPN gecertificeerde toestellen en daar staat deze (nog) niet op, zie onderstaande link:
https://www.kpn.com/beleef/mobiel/mobiel-bellen-via-wifi-van-kpn.htm
Reputatie 5
Badge +4
Die link gaat over VoWifi en niet Volte. Voor Volte is die lijst met toestellen er niet meer.
Hallo @Ray_mond onderstaande link zie ik als ik op Volte zoek binnen KPN:
https://www.kpn.com/beleef/mobiel/supersnel-bellen-over-het-4g-netwerk-van-kpn.htm
Reputatie 5
Badge +4
Die pagina ken ik, daar doelde ik al op. Daar stond eerst een lijst met toestellen bij.

Dan de vraag over welke software heeft KPN het dan?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Ray_mond, Welkom op het forum. Tot nu toe kun je alleen gebruik maken van Volte met een Samsung of iPhone toestel. Ik kom nog geen andere bronnen die aangeven dat het inmiddels wel kan met een ander merk toestel bij KPN. Ik heb de vaag uitgezet bij iemand die gaat over de uitrol van Volte. Hopelijk heb ik snel een reactie ontvangen waar jij wel iets mee kunt.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi @Marina_

Waar haal jij vandaan dat alleen Samsung en iPhone toestellen gebruikt kunnen worden.?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Ray_mond, Op onze website kwam ik geen duidelijk antwoord tegen waarmee jij uit de voeten zou kunnen. Ook wij moeten bellen over 4G activeren en daar lees ik alleen instructies i.c.m. een iPhone en/of Samsung. Op onze website staat het volgende: Je hebt een telefoon die geschikt is voor 4G bellen (VoLTE), én met de juiste software waarin 4G bellen ondersteund wordt voor KPN. Telefoons die elders gekocht zijn en/of die bij andere aanbieders vandaan komen, bevatten niet altijd de juiste software. Je voldoet wel aan deze voorwaarden? Ik heb de vraag nog uitstaan hoe het nu precies zit met de Google Pixel 2 XL. Hopelijk weet ik snel meer.
Reputatie 5
Badge +4
Gaat om een los toestel bij Belsimpel gekocht. Kan mij niet herinneren dat je dit toestel bij KPN kon aanschaffen.

Die instructies gaan volgens mij over VoWifi en niet over Volte. Mijn vraag gaat niet over VoWifi.

Mijn vraag ging over 4G bellen bij KPN of haar dochters met dit toestel. Tot op heden kan niemand een overduidelijk antwoord geven. Niemand bij Simyo ( die jullie volgen op dit gebied), niemand bij de KS van KPN en tot op heden hier.

Ik ben dus (nog) geen klant bij KPN.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Ray_mond, Waar lees jij dat ik het heb over VoWiFi? Telefoons die elders gekocht zijn en/of die bij andere aanbieders vandaan komen, bevatten niet altijd de juiste software voor bellen over 4G via KPN. Deze informatie staat op deze pagina.
Reputatie 5
Badge +4
Nergens want dat claim ik ook niet.

Voor de duidelijkheid. Voor Volte was er een lijst met diverse merken en modellen. Die lijst is er niet meer. Daar stonden meerdere merken op.

Voor VoWifi is die lijst er nog wel en die is beperkt tot iPhone en Samsung.

Dus als jij schrijft dat jullie alleen instructies zien i.c.m. Alleen Samsung en iPhone, dan vermoed ik dat je (per ongeluk) VoWifi bedoeld i.p.v. Volte. Maar uit jouw reactie blijkbaar niet.

Kun je elders gekocht definiëren? Nu lijkt het erop alsof je het toestel bij KPN gekocht moet hebben.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Ray_mond, Daar was ook een lijst van, maar die lijst is niet meer zichtbaar op onze website. Ik heb de juiste instructies gevolgd, daarover wil ik geen verwarring creëren. Zojuist contact gehad met iemand van onze technische dienst. De Google Pixel 2 ondersteunen wij niet. Of we dit toestel gaan ondersteunen is nog niet duidelijk.

Kun je elders gekocht definiëren? Nu lijkt het erop alsof je het toestel bij KPN gekocht moet hebben.
Dat klopt, anders loop je de kans dat het toestel niet de juiste software bevat.
Reputatie 5
Badge +4
Duidelijk.

Helaas weet ik nu nog steeds niet over welke software je het hebt.
Reputatie 7
Badge +19
Met de software gaat het om de firmware die erop zit. Die moet vanuit de fabrikant VoLTE ondersteunen én geschikt zijn voor de Nederlandse markt. Nieuwe toestellen die bellen over 4G ondersteunen die KPN verkoopt zijn sowieso geschikt. Bij andere winkels over het algemeen ook, maar wij kunnen dit niet garanderen. Meer informatie over de betreffende software/firmware heb ik niet. Dat het allemaal wat onduidelijk is, ben ik met je eens. Ik heb intern navraag gedaan waarom de lijst voor toestellen, die wij ondersteunen m.b.t. bellen over 4G verdwenen is. Ook heb ik aangegeven dat het op de website niet duidelijk staat wanneer we een toestel wel of niet ondersteunen. Hopelijk kan ik je daar één deze dagen nog meer over vertellen.
Reputatie 5
Badge +4
Als ik *#*#4636#*#* indruk zie ik de optie wel maar kan hem dus niet omzetten. Zelfde geldt voor m'n Nokia8.

Reputatie 5
Badge +4
Ik ben momenteel aan het wachten om te boarden ✈️

Kan dus even duren voor ik weer reageer.
Reputatie 7
Badge +19
Geen probleem @Ray_mond! Het duurde ook even voordat ik een reactie heb ontvangen van mijn collega's. De laatste tijd leidde de lijst tot (veel) meer vragen dan antwoorden, voornamelijk omdat er steeds meer VoLTE-capable toestellen niet op stonden dan wel. Zoals ik eerder al aangaf is bellen over 4G mogelijk wanneer het toestel bij KPN is gekocht. Mocht dit niet het geval zijn dan kun je via de KPN ToestelHulp kijken of we bellen over 4G ondersteunen. Wanneer je het betreffende toestel selecteert zit hier ook een kopje “Specificaties”. Onder ''Connectiviteit'' kun je zien of het ondersteund wordt. Jouw toestel staat hier helaas niet tussen. 😞 Hopelijk is het je nu wel duidelijk hoe het zit, anders hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +19
@Ray_mond, Ik heb niets meer van je gehoord. Mocht je later nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.
Reputatie 5
Badge +4
Ik ben momenteel aan het wachten om te boarden ✈️

Kan dus even duren voor ik weer reageer.



Ik had al aangegeven dat het even kon duren. ;)

Maar ik weet even genoeg.. Bedankt zover..

BTW: Toestelhulp blijft hangen op " De toestelhulp wordt geladen" 2 laptops met Chrome. Op mobiel werkt overigens wel..

Reageer