Beantwoord

voLTE op Xiaomi telefoons

• 21 maart 2019
  • 7 reacties
  • 295 keer bekeken

Is er zicht op dat KPN volte op Xiaiomi telefoon gaat ondersteunen? Toch wel een populaire telefoon met meer dan voldoende capaciteit.

In de lijst met volte telefoons op de site staan nu alleen de merken; samsung (25x), apple(13x), huawai (9x) , Sony (3x), LG (1x)

Deze lijst;
https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/razendsnel-bellen-via-4g-volte-432706
icon

Beste antwoord door Nadia 27 maart 2019, 14:15

Hey @harry4096, ben ik weer met een update. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de verantwoordelijke inkoper die bij ons Xiaomi (Mi A2 Lite) heeft binnengehaald. Een voorwaarde vanuit KPN om toestellen op te nemen in ons assortiment is dat Xiaomi binnen enkele maanden VoLTE + VoWiFi gaat ondersteunen. Dat geldt voor alle modellen die wij gaan verkopen. Momenteel is dat er nog maar één, de Mi A2 Lite. De fabrikant is hiermee in ontwikkeling, de eerste testen zien er goed uit, maar het kan zoals gezegd nog wel even duren. Als het uitgerold kan worden moet dit mee in een geplande OS update, daarvoor zijn we afhankelijk van een Maintenance Release uitrol planning van Xiaomi. Dus ik heb helaas (nog) geen harde datum.

Of jouw toestel Pocophone F1 - bijzondere naam 😉 - dan ook geschikt is voor VoLTE(en VoWiFi) is geen zekerheid. Ik heb begrepen dat het de fabrikant veel ontwikkeltijd kost om per model dit beschikbaar te stellen. Dat jouw model toestel nu grijs de optie VoLTE in het menu heeft staan is wel een goed teken. Maar ik durf daar nog geen conclusies aan te verbinden. Op hoop van zegen!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Hey Harry! Goeie vraag, momenteel ondersteunen we niet alle toestellen die geschikt zijn voor VoLTE. Ik zal de vraag aan de ontwikkelaars stellen of we Xiaiomi (binnenkort) ook gaan toevoegen aan het lijstje. Ik kom er nog op terug!
Bedankt Nadia,
Heb je enig idee op welke termijn er meer bekend is, dus wanneer een de ontwikkelaars hier een antwoord op hebben?

Dat zou goed nieuws zijn voor de vele Xioami bezitters. De optie VoLTE staat in het instellingen menu maar is grijs. Met een *#*# code kun je het aanzetten maar dat werkt dus niet.
Reputatie 7
Badge +12
Hallo @harry4096, Ik heb de vraag uitgezet voor je, ik verwacht snel antwoord. Nog wel handig om te weten, welk type Xioami heb je?
Hallo Nadia,
Ik heb de Xiaomi Pocophone F1. De naam is waardeloos (wie verzint zoiets ?) maar mooi en snel toestel en betaalbaar.
Reputatie 7
Badge +12
Hey @harry4096, ben ik weer met een update. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de verantwoordelijke inkoper die bij ons Xiaomi (Mi A2 Lite) heeft binnengehaald. Een voorwaarde vanuit KPN om toestellen op te nemen in ons assortiment is dat Xiaomi binnen enkele maanden VoLTE + VoWiFi gaat ondersteunen. Dat geldt voor alle modellen die wij gaan verkopen. Momenteel is dat er nog maar één, de Mi A2 Lite. De fabrikant is hiermee in ontwikkeling, de eerste testen zien er goed uit, maar het kan zoals gezegd nog wel even duren. Als het uitgerold kan worden moet dit mee in een geplande OS update, daarvoor zijn we afhankelijk van een Maintenance Release uitrol planning van Xiaomi. Dus ik heb helaas (nog) geen harde datum.

Of jouw toestel Pocophone F1 - bijzondere naam 😉 - dan ook geschikt is voor VoLTE(en VoWiFi) is geen zekerheid. Ik heb begrepen dat het de fabrikant veel ontwikkeltijd kost om per model dit beschikbaar te stellen. Dat jouw model toestel nu grijs de optie VoLTE in het menu heeft staan is wel een goed teken. Maar ik durf daar nog geen conclusies aan te verbinden. Op hoop van zegen!
Hallo Nadia,
Alvast bedankt voor alle moeite. Nou, dat lijkt afwachten. (had ik toch moeten doorsparen voor een Samsung 😉.

Valt me wel op dat er weinig anderen reageren op dit forum hierover, je zou na alle positieve berichten over de xiaomi F1 toch denken dat die goed verkocht is en men VoLTE een mooie aanvulling vindt. Maar ook zonder VoLTE prima toestel, net android 9 gekregen, erg snel toestel en maakt mooie foto's..

Met vriendelijke groet,
Harry
Reputatie 7
Badge +12
Ik heb zelf nog erg weinig ervaring met de Xiaomi, maar houdt de ontwikkelingen in de gaten. Ben wel heel benieuwd hoe de verkoopcijfers gaan en de gebruikservaring van anderen. (Meer dan) prima alternatief tegen de gevestigde orde in toestelland, lijkt mij. Veel plezier met je toestel :)

Reageer