Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

VoLTE voor ONEPLUS 3 en 3T

Beste,

Jullie zijn al een tijdje bezig voor VoLTE uitrol voor bepaalde samsung toestellen, wanneer verwachten jullie dit te doen voor de overige toestellen? Ik heb bijv. een ONEPLUS 3 en deze ondersteund VoLTE, echter met mijn KPN sim heb ik nog steeds geen toegang tot deze dienst.

Wat is ervoor nodig om dit actief te krijgen?
icon

Beste antwoord door Marcia_ 16 maart 2017, 12:46

We krijgen geen lijst, omdat het per fabrikant verschillend is óf zij er iets over zeggen en of wij er dan weer iets over mogen zeggen. Ik weet niet precies wat de reden is, maar ik heb dus ook geen informatie voor je over de One Plus helaas! Zelf verwacht ik niet dat het binnen nu en 3 maanden zal komen, maar dat het op wat langere termijn wel 'gewoon' zal werken voor dat toestel.

Bekijk origineel

20 Reacties

Reputatie 7
Badge +29
Vanaf deze maand komen ook andere toestellen (denk aan o.a Huawei). Of de OP3 d'r bij zit durf ik niet te zeggen.
Is dit een SIM activatie optie of wat pushen jullie nog meer naar het toestel?
Reputatie 7
Badge +22
Hallo @rvdessenburg, dat is een goede vraag die je stelt. We hebben dezelfde vraag een aantal weken terug zelf de vraag gesteld hier, omdat wij er ook benieuwd naar waren.

De VoLTE update wordt door de toestelfabrikant uitgerold. Zodra zo’n update uit is kunnen klanten zelf updaten. Zodra ze dat gedaan hebben kun je in prinicpe gebruik maken van VoLTE, mits je simkaart door ons hiervoor gereed gemaakt is. Dat laatste is dus een update van onze kant. En dat kunnen we niet in een keer doen dus gaat in batches. Helaas kom ik op het antwoord uit dat het afwachten is wanneer je gebruik kunt maken van VoLTE. Hopelijk heb ik je wel inzicht gegeven waarom ik je geen concreet antwoord kan geven.
Ik heb ook een oneplus 3. In andere landen werkt volte al op deze telefoon. Naar mijn idee hoeft kpn het alleen nog maar aan te zetten.
Reputatie 7
Badge +29
Pietlut schreef:

Ik heb ook een oneplus 3. In andere landen werkt volte al op deze telefoon. Naar mijn idee hoeft kpn het alleen nog maar aan te zetten.

dat klopt
OK, als deze er dan klaar voor is, kunnen jullie deze dienst dan niet eerder aanzetten? In een eerder bericht staat zelfs dat je contact op kan nemen met de klantenservice, maar die gaven aan dat dat alleen bij galaxy s6 kon.
Reputatie 7
Badge +29
Pietlut schreef:

OK, als deze er dan klaar voor is, kunnen jullie deze dienst dan niet eerder aanzetten? In een eerder bericht staat zelfs dat je contact op kan nemen met de klantenservice, maar die gaven aan dat dat alleen bij galaxy s6 kon.

Dat bericht ken ik niet, maar er is binnen KPN een afdeling die dit bepaalt.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Pietlut, welkom op het forum! Momenteel kunnen KPN-klanten met een Samsung S6 en Samsung S6 Edge al gebruik maken van VoLTE.

Andere toestellen volgen ongetwijfeld op een later moment. Ik heb nu nog niet de mogelijkheid om VoLTE voor jou te activeren. Meer info over 4G bellen vind je op onze website.
Pietlut schreef:

Voor de meeste toestellen moet ook de fabrikant van het toestel VoLTE aan zetten om het te kunnen gebruiken! Er moet in totaal aan vier voorwaarden worden voldaan om VoLTE te kunnen gebruiken!

1. De Hardware van je toestel moet VoLTE ondersteunen.
2. De software van je toestel moet VoLTE ondersteunen.
3. De fabrikant van het toestel moet VoLTE aan hebben gezet voor je netwerk
4. Je netwerk operator moet VoLTE voor je sim aan zetten.

Dus naast het aan zetten in het netwerk moet er ook het nodige aan de zijde van de toestel fabrikant gebeuren.
Is er al een tijd-schema wanneer KPN de VOLTE voor andere toestellen dan Samsung/Apple gaat uitrollen. RobinFlikkema gaf 2 maanden geleden aan dat dit ook voor overige toestellen zou gaan plaatsvinden. Zelf kan ik binnenkort ook een nieuw toestel uitzoeken; deze moet VOLTE ondersteunen en ik ben zelf groot fan van OnePlus (3T). Hoor dus graag wat KPN in de planning heeft (of al gedaan heeft...)
Reputatie 7
Badge +29
Op dit moment zijn alleen nog maar Samsung telefoons ondersteund. Verschillende telefoons van de S en A-serie zijn toegevoegd.
Andere Samsungs en Huawei's worden toegevoegd. KPN is daarnaast van plan om meer toestellen toe te voegen maar daar is geen concrete planning voor beschikbaar
Reputatie 7
Badge +24
Hoi @nibor66, goed dat je het vraagt! Robin geeft het juiste antwoord, meer dan dat weet ik op dit moment ook niet. Wel ga ik proberen om wat informatie los te peuteren voor je. Hoop er niet te veel op, maar zodra ik meer weet, kom ik bij je terug.
Bedankt RobinFlikkema en Marcia voor jullie snelle reactie. Fijn om te weten dat er meerdere toestellen uiteindelijk worden toegevoegd. Voor mij is belangrijk om te weten dat de Oneplus 3T wordt toegevoegd; waarschijnlijk duurt het nog 2~3 maanden voordat de centrale van de organisatie gaat koppelen op basis van VOLTE. Dat er nog geen planning is begrijp ik. Het activeren van VOLTE voor toestellen zal waarschijnlijk ook te maken hebben met de populariteit van (bedrijfs-)toestellen. Ik hoop dat KPN hierbij niet alleen kijkt naar de 'grote' jongens maar ook andere merken een kans geeft.
Reputatie 7
Badge +24
We krijgen geen lijst, omdat het per fabrikant verschillend is óf zij er iets over zeggen en of wij er dan weer iets over mogen zeggen. Ik weet niet precies wat de reden is, maar ik heb dus ook geen informatie voor je over de One Plus helaas! Zelf verwacht ik niet dat het binnen nu en 3 maanden zal komen, maar dat het op wat langere termijn wel 'gewoon' zal werken voor dat toestel.
Goedemiddag klantenservice,

Ik heb ook een OnePlus 3 en was benieuwd hoever jullie zijn met VolTe op dit moment?

Groet,

Gerard
Reputatie 7
Badge +29
V.w.b. de OnePlus, nog niet ver.

Het is namelijk zo dat voor VoLTE en VoWLAN heel veel afhankelijk is van het apparaat. En helaas deugt niet bij alle fabrikanten die implementatie van VoLTE/WLAN (ik noem geen namen), het gevolg is dan dat de provider aangekeken wordt terwijl zij er praktisch niets aan kunnen doen.
Op dit moment zijn de fabrikanten eigenlijk alleen bereid om dit type problemen op te lossen bij hun nieuwe toestellen. Voor Samsung zou dat dus alleen de S6 en hoger en Note 4/5 en hoger zijn. Wel is het zo dat er ongelofelijk veel verbeteringen aldoor worden doorgevoerd. Ik weet niet hoe KPN dit geregeld heeft maar veel fabrikanten die VoLTE aanbieden hebben dan ook nauw contact met providers om alle kleine probleempjes eruit te halen.

Kortom, op de lange termijn zal de lijst met ondersteunde telefoons waarschijnlijk enorm groeien, maar voor nu moeten.

Robin
RobinFlikkema schreef:

V.w.b. de OnePlus, nog niet ver.

Het is namelijk zo dat voor VoLTE en VoWLAN heel veel afhankelijk is van het apparaat. En helaas deugt niet bij alle fabrikanten die implementatie van VoLTE/WLAN (ik noem geen namen), het gevolg is dan dat de provider aangekeken wordt terwijl zij er praktisch niets aan kunnen doen.
Op dit moment zijn de fabrikanten eigenlijk alleen bereid om dit type problemen op te lossen bij hun nieuwe toestellen. Voor Samsung zou dat dus alleen de S6 en hoger en Note 4/5 en hoger zijn. Wel is het zo dat er ongelofelijk veel verbeteringen aldoor worden doorgevoerd. Ik weet niet hoe KPN dit geregeld heeft maar veel fabrikanten die VoLTE aanbieden hebben dan ook nauw contact met providers om alle kleine probleempjes eruit te halen.

Kortom, op de lange termijn zal de lijst met ondersteunde telefoons waarschijnlijk enorm groeien, maar voor nu moeten.

Robin

Bedankt Robin voor je reactie! In andere landen werkt VolTe al wel met de OnePlus 3.
We krijgen wel een seintje neem ik aan als het werkt!
Ik zou ook wel in een beta willen zitten om het te testen.

Groet,

Gerard
Reputatie 7
Badge +29
Hoi,

T.z.t zal het hier wel te lezen zijn. Persoonlijk denk ik niet dat er een publieke test komt voor dit type telefoon.

Robin
Reputatie 3
Badge +1
Ik dacht laat ik dit topic nog eens bumpen. Zijn er al vorderingen te melden over de OP3?
Reputatie 7
Badge +12
Ik denk dat je daarvoor het beste deze pagina in de gaten kan houden: https://www.kpn.com/4g/bellen.htm

In het overzicht staan de toestellen waarbij het ondersteund wordt. Robin heeft al haarfijn uit de doeken gedaan waar de bottlenecks zitten. Uiteraard hoop ik voor jullie dat hier snel schot in komt. 🙂

Reageer