Beantwoord

Vowifi werkt niet op Iphone

  • 17 August 2019
  • 1 reactie
  • 67 keer bekeken

I.v.m. slecht bereik wil ik graag bellen via Wifi, maar ik krijg het niet werkend.
-Het toestel komt voor in de lijst met geschikte toestellen van KPN (iPhone 6 A1586).
-Bellen via wifi staat aan in de instellingen.
-de software is up-to-date.
-Laatste versie van de aanbiederinstellingen is gedownload.
-Het toestel is verbonden met wifi en de wifi werkt.
-De simkaart en het abonnement zijn nieuw.
-Het toestel is al opnieuw opgestart.

Weet iemand hoe ik dit werkend kan krijgen? Ik heb de klantenservice al gebeld, die zeggen dat het mogelijk aan de instellingen in het Ziggo-modem ligt en verwijst naar Ziggo. Ziggo kan mij echter niet verder helpen. Moeten er bepaalde poorten worden opengezet of iets dergelijks?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 19 August 2019, 16:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30
Goede vraag, Onno. Voor zover ik weet hoeft er niets aangepast te worden in je modem hiervoor. Als ik kijk naar de instellingen zie ik ook dat alles voor VoLTE goed ingesteld staat. En dat is ook wat er nodig is voor VoWifi. Je toestel wordt inderdaad ondersteund. Dus als de mobiele dekking onvoldoende is, zou hij automatisch moeten overspringen naar wifi.

Heb je de mogelijkheid om jouw simkaart te testen in een ander toestel dat ook VoWifii ondersteunt? Als het daarin dan ook niet werkt, dan zit het hem toch in simkaart of netwerk. Als het daarin wel werkt, dan zit het hem in je iPhone.