Beantwoord

VoWifi werkt niet op mijn IPhone X

  • 14 July 2020
  • 4 reacties
  • 102 keer bekeken

Hallo,

Sinds gisteren, 13-07-2020, is mijn telefoonnummer overgegaan van Tele2 naar KPN. Echter werkt het bellen via WiFi niet (bij Tele2 werkte het wel). Na veelvuldig contact via chat met KPN is het nog niet opgelost. Bellen via WiFi staat aan in de instellingen, Iphone is al meerdere keren opnieuw opgestart en ik heb zelfs de gehele Iphone gereset. 

Overigens heb ik al een nieuwe simkaart van KPN gekregen om te kijken of het daar aan lag maar te vergeefs. 

Ik woon in een nieuwbouw huis, binnen heb ik geen service dus ik ben afhankelijk van Bellen via WiFi. Door de jullie collega's van de klantenservice ben ik doorverwezen naar de forum, hopelijk kunnen jullie mij helpen om Bellen via WiFi werkend te krijgen.

 

Groet, IvdZijden

icon

Beste antwoord door Natasja 17 July 2020, 17:11

Bekijk origineel

4 reacties

Hallo @IvdZijden , heb je wel precies onderstaande telefoon:

Apple iPhone X (Model A1901)

 

Hallo JanD, ja het is de Apple IPhone X model A1901

Reputatie 6
Badge +9

Dag @IvdZijden. Van harte welkom hier. Wat balen dat VoWiFi niet werkt. Als ik kijk naar de instellingen zie ik ook dat alles voor VoLTE goed ingesteld staat. En dat is ook wat er nodig is voor VoWiFi. Je toestel wordt inderdaad ondersteund. Dus als de mobiele dekking onvoldoende is, zou hij automatisch moeten overspringen naar WiFi. 

Ik begrijp dat je al een nieuwe simkaart hebt ontvangen, maar dit geen soelaas heeft geboden. Dat is erg rot. Het probleem lijkt dan toch ergens in je iPhone te zitten. Heb je ook de mogelijkheid om jouw simkaart te testen in een ander toestel dat ook VoWiFi ondersteunt? Zo ja, wil je dat dan eens testen? 

Zou je verder je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, 06-nummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @IvdZijden. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Werkt VoWiFi inmiddels? Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.

Reageer