vraag over specifieke zendmast

• 29 juni 2015
  • 9 reacties
  • 1234 keer bekeken

Hallo,

Ik zoek een contact-mogelijkheid met KPN over de plaatsing van een zendmast. Kunnen jullie me in contact brengen met iemand?

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Kunt u misschien hier u vraag stellen? Dan kan ik, of een ander forum lid u misschien helpen. En als dat niet zo is kan iemand van webcare dit intern navragen en je daar antwoord op geven.

Robin

Zeker kan dat.

Er staat heel dicht bij mijn huis een UMTS mast van KPN. Op het terrein van een scouting/kinderdagverblijf (nota bene).  In verband met gezondheidsproblemen is mijn huis volledig aangepast en bleek enigszins beschermd te zijn tegen de umts stralingen. Nadat deze mast voor 4G is ingericht, blijkt deze bescherming niet meer afdoende te zijn. 

Nu is er op relatief korte afstand een veel grotere mast van Telfort geplaatst. Mijn vraag is of het mogelijk is, of dat er misschien al plannen zijn, om de KPN mast uit de woonwijk te halen en op de grotere Telfort mast mee te liften?

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Telfort gebruikt de KPN zendmasten, dus ik denk niet dat het een Telfort zendmast is.

Deze site laat heel mooi zien welke 4g maart waar staat: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=zO0DHqLdKkdI.kHd6s6iKM7FQ
Ook de site van Antenne register laat je zien welke mast (UMTS, GSM, LTE, FM) waar staat, met frequentie en alle andere gegevens.

Ik vindt dit wel een interessant verhaal, en ben benieuwd watt KPN vindt/zegt

Robin
Excuus, het is een mast van T-Mobile...

Reputatie 7
rjoosen9 schreef:

rjoosen9 schreef:

Aangezien KPN daar al een eigen mast heeft zullen ze echt niet naar die van concurrent T-Mobile verhuizen. Dat heet site sharing en kost KPN veel meer (aan T-Mobile) dan wat ze nu voor hun eigen site kwijt zijn.

M.i. is radio-straling ongevaarlijk. Wordt vaak verwart met Gamma straling wat toch écht wat anders is.

rjoosen, maak je thuis gebruik van een dect telefoon en/of wifi? Dat geeft, ondanks het lage vermogen, meer radiostraling dan een mast op 50 meter of meer.

De Dect heb ik al jaaaaaren geleden de deur uit gedaan, en Wifi staat standaard uit. Ik ben aardig op de hoogte van het wel en wee van wat wel en niet goed voor je is.

Reputatie 7
rjoosen9 schreef:
De Dect heb ik al jaaaaaren geleden de deur uit gedaan, en Wifi staat standaard uit. Ik ben aardig op de hoogte van het wel en wee van wat wel en niet goed voor je is.

Heb je ook de wifi van je computer uitstaan? Anders blijft ie, ingeschakeld, op vol vermogen naar een netwerk zoeken ;)

Heb je ook geen mobiele telefoon?

Mijn dect staat zo ingesteld dat ie niet zendt als je niet belt (dat kan tegenwoordig). Maar dat heeft meer te maken met stroombesparing voor mij.

Verder valt er nog over te discussiëren. I.i.g. wat radiostraling betreft. Daar ben je volkomen onnodig bang voor. Ook de natuur zelf zit vol met radiostraling! Dat wat de mens toevoegt is maar een klein deel.

Gammastraling, zoals een röntgenapparaat is wel schadelijk. Maar daar worden tegenwoordig veel lagere doses gebruikt omdat de apparatuur gevoeliger is geworden. Dus dat is per saldo ook minder erg dan, zeg, 20 jaar geleden.

In een bodyscanner wordt dan weer radio(frequente)straling gebruikt. Dat is dan ook niet schadelijk.

Oh ja, zet vooral je tv niet aan! Die geeft ook radiostraling af! Ook een flatscreen. ;)

Fijn dat je mee denkt, maar ja, daar is allemaal aan gedacht.. en ja, de verhalen over andere vormen van straling zijn ook bekend.

Reputatie 7
Badge +24
Hallo@rjoosen9

Welkom op het forum van KPN. Ik zie dat je al grotendeels geïnformeerd bent door en . Bij het plaatsen van een zendmast, dienen wij een vergunning aan te vragen. De desbetreffende gemeente bepaalt dan of wij een mast ook daadwerkelijk op de door ons gewenste plek mogen plaatsen. Hierbij wordt ook gekeken of we voldoen aan de eisen voor het plaatsen van een mast. Mochten er in de toekomst andere eisen gesteld worden voor het plaatsen van een mast, dan past KPN zich hier uiteraard op aan. Wat Peter aangeeft klopt helemaal, we gebruiken onze eigen masten en verhuizen niet naar een geplaatste mast door T-mobile. Ik begrijp goed dat je op een ander bericht gehoopt had, maar dit heb ik niet voor je. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reageer