Vreemd nummer

• 13 februari 2016
  • 4 reacties
  • 228 keer bekeken

Ik word al tijdje gebeld door een vreemd Engels nummer word er nu wel beetje gek van kan ik dat niet laten blokkeren

4 reacties

Reputatie 7
Nee, dat kan niet helaas.

Heb je er al op gegoogled? Vermeld het nummer anders even hier.

Vermoedelijk is het een phishing dienst. Hun computer belt per medewerker meerdere nummers tegelijk, zodat de medewerker áltijd iemand aan de lijn krijgt. Maar de anderen hebben op dat moment pech. Die krijgen of niks te horen of de verbinding wordt direct verbroken. En bij het volgende rondje wordt je nummer wéér meegenomen.

Dit is het nummer heb hem in mijn telefoon al wel geblokkeerd maar blijf wel een voucher mail SMS krijgen dat ze gebeld hebben +442037696466
Reputatie 7
Het is inderdaad junkmail (ofwel phishing). Niet op ingaan dus. (zie zoeken-op-nummer.nl)

Die sms komt wsl via de voicemailcentrale (denk ik). Die stuurt een sms van niet aangenomen en ook niet ingesproken nummers. Dat kun je uitzetten in het menu van voicemail.

Nummers v.u. het buitenland kunnen door kpn niet geblokkeerd worden.

Reputatie 7
Badge +24
; welkom op het forum van KPN! Wat goed dat je zo alert bent op vreemde nummers en ook fijn dat je al heeft kunnen vertellen hoe een phishing dienst werkt. Ik heb geen mogelijkheid om dit voor je te blokkeren, anders had ik dat graag voor je gedaan! Met sommige telefoons heb je wel de mogelijkheid om nummers te blokkeren. Heb je hier al eens naar gekeken in de handleiding of dit met jouw toestel kan? 

Reageer