Beantwoord

Waar extra Internetbundels te zien

  • 29 September 2021
  • 13 reacties
  • 114 keer bekeken

Badge

Tijdens mijn fietsvakantie kreeg ik de melding dat mijn KPN abonnement van 5 GB bijna op was en dat ik extra bundels moest aanschaffen om snelheid internet te behouden. Dat gedaan 2x 1GB aangeschaft รก 7,99 euro. Deze bundels gaan pas in nadat de huidige bundels 100% op is.

Waar kan ik de voortgang van deze bundels zien en volgen?ย  Op mijn telefoon zie ik een dataverbruik van 4,61 en loopt mijn 5 GB nog steeds niet vol??ย ย 

Wel SMS gekregen dat de databundel 1 actief is, echter dat al 50% is verbruikt ???? Hoe dan, mijn bestaande bundel van 5 GB is nog steeds niet 100% vol.ย ย 

Van databundel 2 krijg ik de melding dat deze nog 21 dagen geldig is.ย ย 

Concreet dus waar kan ik databundels volgen en zien wat daar gebeurd?

Nu heb ik 2 bundel aangeschaft en voor mijn gevoel geen รฉรฉn daadwerkelijk gebruikt.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 11 October 2021, 15:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Besteย @TOBALK, goede vragen! Op het moment dat jij een extra bundel aanschaft, wordt deze meteen aangesproken. Je gaat dus nu eerst databundel 1 en 2 gebruiken en daarna wordt jouw 5 GB bundel weer aangesproken. Hopelijk is het zo wat duidelijker! Je kunt in MijnKPN onder โ€˜bundelsโ€™ zien welke jij hebt aangeschaft trouwens.

Badge

Hallo Marcia,ย 

Okรฉ, leuk maar blijft de vraag " waar kan ik het verloop " zien van een extra bundel ?

Je krijgt de melding dat je internetsnelheid naar beneden gaat vanwege het verbruik van de bestaande bundel. Wil je dit niet dan moet je extra bundels bijkopen. Dat doe je en vervolgens krijg je de melding dat deze bundels pas ingaan als de bestaande bundel op is. Dat is dus niet zo, gelijk gaat je extra bundel in bij aanschaf. Dus dat is niet eerlijk in hdt verhaal. Ik betaal voor een abonnement van 5 Gb en heb recht op 100% internetsnelheid totdat deze op is. Nu wordt in gedwongen extra bundels te kopen en kan ik het verbruik nergens volgen en krijg je een kpn email dat al 50% van de extra bundel is verbruikt. Waaraan dan? Kan bundel 1 nergens meer vinden en bundel 2 staat er nog met een x aantal dagen geldigheid. Wordt deze dus nu al gebruikt ? Mij niet duidelijk.

Hopelijk kan je duidelijkheid verschaffen,ย 

Theoย 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @TOBALKย ,

Je kunt dat terugzien door te kiezen voor "Alle bundels bekijken"

ย 

Zo kunย je het terugzien in de Mijn KPN app.

ย 

ย 

Reputatie 7
Badge +30

Hopelijk heb je iets aan de reactie van Noordzee! Ik heb ook een vraag aan jou, @TOBALK. Je geeft onderstaande aan:ย 

ย 

Je krijgt de melding dat je internetsnelheid naar beneden gaat vanwege het verbruik van de bestaande bundel. Wil je dit niet dan moet je extra bundels bijkopen. Dat doe je en vervolgens krijg je de melding dat deze bundels pas ingaan als de bestaande bundel op is. Dat is dus niet zo, gelijk gaat je extra bundel in bij aanschaf.

ย 

Hoe heb jij die melding gekregen? Kan je een screenshot o.i.d. hier plaatsen?

Badge

Nee, dat gaat natuurlijk nu niet meer lukken. Je krijgt deze melding wanneer de extra bundel in de wachtrij staat.ย  Maar waarom een wachtrij, hij gaat namelijk direct in blijkt nu bij aanschaf en NIET wanneer de bestaande bundel nog niet op is.ย ย 

Het bovenstaande screenshot kan ik niet naar voren halen op mijn Phone binnen KPN en dat is vreemd.ย 

Admin: screenshot aangepast

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat de bundels allebei nog actief zijn inderdaad. Eentje is voor 2/3e op. Die zou je dus sowieso wel terug moeten kunnen vinden in de MijnKPN app. Als je op bovenstaande pagina bent en je tikt op jouw nummer, dan kom je in een volgend scherm. Daar zou je dan het kopje โ€˜bundelsโ€™ moeten hebben.

Badge

Hoezo is voor 2/3 op , waar kan je dat zien dan ?ย 

Ik tik op mijn nummer, volgende scherm en ik zie 0 MB verbruikt van 5000 , dat is mijn huidige maandelijkse internet abonnement.

ย 

Waar staan de bundels blijft de vraag,ย 

Theo

ย 

Reputatie 7
Badge +30

Kijk, als je inlogt, zie je dit:

ย 

Als je dan vervolgens op het eigen nummer tikt, dan kom je in het volgende scherm:

ย 

En daar zie je dan de bundels staan, als het goed is

Badge

Hallo Marcia,ย 

Dank je wel voor je informatie maar zover was ik natuurlijk ook wel , maar dan zie ik toch echt niet mijn opgevraagde bundels , laat staan het verbruik ervan. Zie screenshot. en waar staan nu mijn bundels?

ย 

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt hรฉlemaal gelijk. Ik had 't zelf ook even geprobeerd en zie de bundel ook niet terug in de app. Navraag levert op dat daar momenteel een storing mee is. We werken eraan dat op te lossen. Als je via de browser inlogt op MijnKPN, zie je de bundels gelukkig wel!

Badge

Hallo Marcia,ย 

Gelukkig daar hebben we dan geen discussie overย :wink:ย . Dan moet de storing wel al lang zijn want vanaf 12 september (mijn fietsvakantie) zag ik hier ook al niks:-((

Via de browser zie ik รฉรฉn bundel staan die nog 7 dagen geldig is, en dan weg is omdat deze pas ingaat op het moment dat mijn huidige bundel op is. Echter mijn abonnement is 5GB en is tijdens de vakantie niet op gegaan en vanaf Oktober heb ik nu weer nieuwe 5GB gekregen.

De eerste aangeschafte bundel is nergens meer zichtbaar maar dezeย ย is deze van mijn factuur afgeschreven. 2x 7.99 euro.ย  Dus concreet nooit gebruikt, wel betaald 2x.ย 

Echt dit klopt van geen kant.ย 

ย 

Reputatie 7
Badge +30

Ja, dat klopt dus wel, alleen is het verwarrend doordat erbij staat โ€˜de bundels worden pas actief als uw huidige bundels op zijn'. Dat is namelijk niet zo. Ik had vanmorgen zelf ook even een bundel aangeschaft en na een half uurtje videobellen voor een vergadering kreeg ik een sms dat de bundel al op was:sweat_smile:ย . Ik zag dus ook bovenstaande blauwe balkje en heb die doorgegeven aan de collega's achter MijnKPN met de melding dat het niet klopt en het aangepast moet worden.

ย 

In jouw situatie is het als volgt: jouw reguliere bundel loopt van de 25e tot de 25e van elke maand. De extra bundels had jij op de 17e aangeschaft en die worden dus eerst gebruikt, 31 dagen lang. Dus als deze verlopen op 18-10, dan pas ga je weer gebruik maken van de 5 GB.

ย 

ย 

Badge

Nu helemaal duidelijk , maar om het te snappen heb je wel achtergrond informatie nodig over deze bundels.ย 

als dit aangepast kan worden zou dit mooi zijn , vooral als je zo'n overzichtje zou krijgen die jij nu heb gemaakt voor mij dan is alles in no time duidelijk.

Groetjes

Theo Balkย