Beantwoord

Waar is de service van KPN gebleven?

• 12 oktober 2015
  • 3 reacties
  • 468 keer bekeken

Aangezien ik nog een beetje van het oude stempel ben besloot ik mijn nieuwe telefoon (prepaid) toch maar 'gewoon' in een KPN winkel te kopen. Zo'n goedkope telefoonwinkel of website zag ik niet zo zitten aangezien ik service erg belangrijk vind.

Het ging al snel mis na de aankoop (Samsung Galaxy S5 mini), mijn eigen simkaart was te klein en moest geknipt worden. Eigen risico zei de verkoopster. Hier ging dus mijn voorkeur niet naar uit. Het kon ook via de klantenservice, geen probleem.

Thuis de klantenservice gebeld en die hadden hier nog nooit van gehoord, moest maar terug naar de winkel.

Uiteindelijk kwam ik er via internet achter dat ik hem kon bestellen en hij werd opgestuurd. 9,15 euro aan kosten.

4 maanden later naar de winkel want ik had een barst in het glas en wilde het laten repareren.

Daar zaten ze bij KPN niet op te wachten (geen abonnement hé), hij probeerde me naar een reparatiewinkel vlakbij te sturen. 50 euro dacht de medewerker en bij KPN zou het veel meer gaan kosten!

Hoe zit het dan met de garantie vroeg ik. De garantie was nog maar twee maanden en alleen op de software, volgens de medewerker moest ik die gok maar nemen.

Ik besloot het niet doen en KPN (die van de goede service) moest het maar oplossen. Met veel tegenzin en 12x al mijn gegevens moeten vertellen aangezien de medewerker nogal moeite had met het systeem nam de medewerker het toch maar aan.

Werd me wel tussen neus en en lippen nog wel even verteld dat ik 35 euro onderzoekskosten moest betalen. Ik zei nog dat ik het toestel pas 4 maanden had en wat KPN (die van de goede service) hierin kon betekenen. Niets, was het antwoord. Wat als de kosten meer dan het aankoopbedrag zouden zijn (total loss) Leek ze sterk, hooguit 200 euro maar dat kon hij niet garanderen.

Op mijn vraag waarom je dan nog een los toestel bij KPN zou moeten kopen kon hij geen antwoord geven.

icon

Beste antwoord door Erik_ 15 oktober 2015, 22:15

Hallo Nieko,

Welkom terug op het forum! Jammer te horen dat je ervaring rondom de reparatie niet zo fijn is. Wij streven natuurlijk altijd naar een goede service op alle vlakken, en ik vind het vervelend dat dit door jou niet zo ervaren is. 

Betreffende de simkaart, deze zijn over het algemeen goed bij te knippen als ze te groot zijn. Echter omdat een simkaart in zijn geheel onbruikbaar kan worden als dit niet goed gebeurt, zullen we het bijknippen in de winkel in principe niet doen. Een klant mag dit zelf wel doen, op eigen risico. Via de klantenservice kan het inderdaad, maar dan wordt er een nieuwe simkaart van het juiste formaat opgestuurd. Hiervoor reken we, in verband met de verzending, dan wel kosten.

Ik zie dat je in september hier op het forum hebt aangegeven dat er een barst in het scherm van het toestel is gekomen en dat Cindy je toen heeft verteld dat je hier inderdaad mee naar de winkel kunt gaan en dat het onder garantie gerepareerd kan worden als het defect is ontstaan door een fabrieksfout.

In de praktijk blijkt schermschade echter niet vaak een fabrieksfout te zijn, ik vermoed dat de collega in de winkel je daarom in eerste instantie een lokale reparateur heeft aangeraden, juist om je te behoeden voor hoge kosten. Mocht een toestel namelijk opgestuurd worden en het blijkt dat de schade niet onder de garantie valt worden er alsnog reparatiekosten gerekend. Mocht je dan niet akkoord gaan met die kosten komt het toestel ongerepareerd terug, maar worden er wel €35 onderzoekskosten gerekend.

Is het uiteindelijk wel gelukt met het opsturen voor reparatie, of heb je toch gekozen voor de lokale winel?

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Schade aan het scherm valt inderdaad niet onder de gewone garantie. Dat is alleen als het toestel bedieningsproblemen (software dus) vertoond. Je had je er bij de aankoop wel extra voor kunnen verzekeren (dat had de medewerker moeten aangeven), maar daar is het nu te laat voor.

Die onderzoekskosten dienen altijd betaald te worden, volgens mij ook i.c.m. abonnement.

Dezelfde risico's heb je volgens mij ook bij aanschaf bij bv. Mediamarkt. Ook daar kun je een aanvullende verzekering afsluiten, bovenop de standaard garantie.

Een te kleine simkaart verknippen kan niet natuurlijk. Alleen een te grote. Je hebt de gewone maat, mini en micro tegenwoordig. Micro heeft andere contacten en is sowieso best apart aan te schaffen. (kan met nummerbehoud). Een gewone Sim of Mini-Sim verknippen tot Micro heeft een groot risico.

Reputatie 7
Badge +30

PeterG schreef op 13 okt '15 om 14:39u

Een te kleine simkaart verknippen kan niet natuurlijk. Alleen een te grote. Je hebt de gewone maat, mini en micro tegenwoordig. Micro heeft andere contacten en is sowieso best apart aan te schaffen. (kan met nummerbehoud). Een gewone Sim of Mini-Sim verknippen tot Micro heeft een groot risico.

Eigenlijk hebben we alleen Mini (2FF), Micro (3FF) en Nano (4FF) sims. Er bestaan ook "standaard / Full-size" (1FF) sims, van die mooie dingen ter grootte van je bankpas. Deze gebruiken we tegenwoordig niet meer.

Veel bedrijven halen de Mini en Standaard sim doorelkaar.

Een /mini sim knippen naar een micro sim is heel simpel te doen door een voorbeeld uit te printen (op ware grootte) en vervolgens een pen, liniaal en keukenschaar er bij te pakken.

Een sim naar nano formaat maken is stukken lastiger, maar is mogelijk. De beste optie is natuulijk om een nieuwe sim te halen.

Als je zo'n handige 3-in-1 sim hebt, heb je eigenlijk een nano sim met 2 adaptertjes. Je kan deze sim dus in elke telefoon gebruiken. Als je de nano of micro sim nodig hebt, bewaar dan ook het stukje plastic wat er dan afmoet, dit kan je later weer gebruiken om je sim "groter te maken" 

Robin

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Nieko,

Welkom terug op het forum! Jammer te horen dat je ervaring rondom de reparatie niet zo fijn is. Wij streven natuurlijk altijd naar een goede service op alle vlakken, en ik vind het vervelend dat dit door jou niet zo ervaren is. 

Betreffende de simkaart, deze zijn over het algemeen goed bij te knippen als ze te groot zijn. Echter omdat een simkaart in zijn geheel onbruikbaar kan worden als dit niet goed gebeurt, zullen we het bijknippen in de winkel in principe niet doen. Een klant mag dit zelf wel doen, op eigen risico. Via de klantenservice kan het inderdaad, maar dan wordt er een nieuwe simkaart van het juiste formaat opgestuurd. Hiervoor reken we, in verband met de verzending, dan wel kosten.

Ik zie dat je in september hier op het forum hebt aangegeven dat er een barst in het scherm van het toestel is gekomen en dat Cindy je toen heeft verteld dat je hier inderdaad mee naar de winkel kunt gaan en dat het onder garantie gerepareerd kan worden als het defect is ontstaan door een fabrieksfout.

In de praktijk blijkt schermschade echter niet vaak een fabrieksfout te zijn, ik vermoed dat de collega in de winkel je daarom in eerste instantie een lokale reparateur heeft aangeraden, juist om je te behoeden voor hoge kosten. Mocht een toestel namelijk opgestuurd worden en het blijkt dat de schade niet onder de garantie valt worden er alsnog reparatiekosten gerekend. Mocht je dan niet akkoord gaan met die kosten komt het toestel ongerepareerd terug, maar worden er wel €35 onderzoekskosten gerekend.

Is het uiteindelijk wel gelukt met het opsturen voor reparatie, of heb je toch gekozen voor de lokale winel?

Reageer