Beantwoord

Waarom geeft KPN je geen melding om je telefoon op vliegtuigstand te zetten op zee?

  • 8 February 2019
  • 9 reacties
  • 419 keer bekeken

Even een korte trip naar Newcastle werd een redelijk duur grapje dankzij KPN. Waar bij de vriend van mijn dochter gewoon geen data uitwisseling mogelijk was via Tele 2, deze provider schakelt dit gewoon uit, daar bleef de telefoon van mijn vrouw, mijn dochter en mijzelf gewoon bereikbaar. Totale kosten in een uurtje van 150 euro voor wat WhatsApps. We kregen pas bericht van KPN nadat we de maximale limiet van 60,50 euro hadden bereikt. Ik vind dit oplichting. Bedankt KPN! Jammer dat het wat sores geeft om alles op te zeggen (mijn totale pakket met tv e.d.) anders zou ik nu meteen overstappen aangezien dat contract is "verlopen" . Voor diegene die gaan zeggen "dat dit wel wat dom was", oké, het was dom. Maar ik voel me toch opgelicht. Stuur vooraf de mogelijkheden en wat het kost en niet nadat de kosten zijn gemaakt.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 11 February 2019, 13:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Het wel bekende probleem. En inderdaad zoals terecht gezegd waarom meldt KPN dit niet even aan zijn klanten/gebruikers. Want deze gaan op zee gebruikmaken van een offshore verbinding.
En ook op de boot nergens een melding hier over ?

Het kan nog erger :
https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/buitenbundelkosten-in-corfu-457484

Om deze reden heb ik alleen maar vooraf betaalde diensten.
Zodra je van netwerk wisselt stuurt het systeem automatisch een sms mét vermelding van kosten. Tenzij je dit óóit uitgezet hebt....

Update 25 min. later; info gevonden.
Tip! Als je in het buitenland bent krijg je een (gratis) grens-smsbericht informatie over tarieven voor bellen, sms'en en internetgebruik in het buitenland. Als je geen prijs stelt op deze berichten, kun je je per sms afmelden:
Afmelden: Een sms-bericht sturen met de tekst 'INFO UIT' naar 1330
Aanmelden: een bericht sturen met de tekst 'INFO AAN' naar 1330
aanmelden is op ieder moment weer mogelijk
Bron: SMS buitenland (kpn faq)
Reputatie 7
Badge +30
Beste @van Lions, welkom! Wil je de informatie die Peter geeft, checken bij je? We sturen namelijk normaliter een sms bij het overschrijden van een grens. Ik ga vrij vaak naar Duitsland en word doodgegooid met sms'jes. Controleer dus even of je dit uit hebt staan en meld je, indien nodig, weer aan.

Voor wat betreft het verbruik. We beschermen je door je internet bij €60,50 te blokkeren. Ook krijg je bij 50, 75 en 100 procent verbruik een sms. Klanten verwachten van ons dat ze te allen tijde gebruik kunnen maken van het mobiele internet en we schakelen dit dan ook niet uit. Een geluk bij een ongeluk is dat je dit maar één keer overkomt, maar ik kan me goed voorstellen dat dit heel erg zuur is. Wil je daarom je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en 06-nummer? Dan kijk ik of ik toch nog iets voor je kan doen.
Ik heb mijn gegevens (geschiedenis) bij de Sms'jes gecheckt. Ik kan zo nergens vinden dat ik deze geblokkeerd heb. Geen Sms verstuurd. Ik woon in de grensstreek en ben dus vaak in België en moet zeggen dat ik en mijn vrouw geen meldingen meer krijgen als we de grens oversteken. Weet dus niet of er toch ergens iets geblokkeerd is. Op onderstaand screenshot staan mijn meldingen die ik heb gekregen. Verder niets. Dus het kwaad was al geschied. Wel vreemd dat ik eerst de 100% verbruik melding krijg en daarna pas de 80%. Mijn vrouw had voor 24,13 euro kosten gemaakt (geen meldingen) en mijn dochter ook voor 60,27 euro (pas melding toen ze dit bedrag had verbruikt). Allen een abonnement bij KPN.
Ik heb ondertussen mijn gegevens aangevuld in het forum.

Beste Marcia ik zou het waarderen als je nog iets voor ons kan betekenen. Alvast bedankt voor de moeite (ook als we geen enkele compensatie krijgen).

Reputatie 7
Heb je dan JA naar 1330 gesmst?
Reputatie 7
Badge +30
Bedankt voor het updaten van je gegevens! Ik heb je een voorstel via privébericht gestuurd. Voorwaarde is wel dat jullie alle drie 'INFO AAN' naar 1330 sms'en, zodat jullie de sms'jes met tarieven weer krijgen. 😉
Reputatie 7
Badge +30
Fijn dat we er samen uitgekomen zijn! Zorg je ervoor dat alle drie de toestellen de INFO AAN sms versturen? Zo loop je hier in de toekomst niet meer tegenaan 🙂.
Dank je Marcia, ook via dit forum, voor een mooie regeling die je met ons hebt getroffen. Klasse. Ik zal er voor zorgen dat we allemaal een Sms'je sturen naar 1330, vandaag.