Beantwoord

Waarom heb ik geen service in het buitenland (Hongarije)?

• 28 maart 2018
  • 1 reactie
  • 251 keer bekeken

Afgelopen week ben ik een aantal dagen in Hongarije geweest, maar helaas was ik compleet onbereikbaar aangezien ik 5 dagen lang 'geen service' gehad heb daar. Ondanks contact met KPN via de chat en messenger is het niet gelukt om het probleem op te lossen, maar ik zou toch graag meer duidelijkheid willen over de oorzaak van het probleem aangezien ik dit jaar waarschijnlijk nog wel vaker in het buitenland zal zijn.
Direct vanaf aankomst in Hongarije kreeg ik al geen netwerk en dit is 5 dagen lang zo gebleven. Automatisch een netwerk selecteren lukte niet, en ook wanneer ik het handmatig probeerde bleef ik de melding 'geen service' houden bovenaan in mijn scherm. Tips als aan/uit zetten, resetten, sim-kaart er eens uit halen, terug naar fabrieksinstellingen etc hielpen niet.

Helaas was dit niet de eerste keer: vorig jaar in juli ben ik ook in Hongarije geweest en toen was ik anderhalve week lang onbereikbaar vanwege hetzelfde euvel. Toen werd geconcludeerd dat er waarschijnlijk iets niet goed was met mijn toestel, maar toen ik na terugkomst alles liet checken en/of repareren heb ik mijn toestel teruggekregen met de melding dat alles prima in orde was.
Helaas bleek dit bij aankomst in Hongarije niet zo te zijn... Volgens een van de KPN-medewerkers leek het alsof er sprake was van een lokaal probleem, maar het lijkt me dan erg vreemd dat al mijn reisgenoten daar geen last van hadden? Ik heb diverse malen gevraagd of het niet een of andere blokkade kon zijn, maar dit was niet het geval volgens KPN. Nu is zo'n blokkade wel iets wat ik hier op het forum ook tegenkom, dus ik vraag me nog steeds af of dit niet alsnog de oorzaak zou kunnen zijn? Het vreemde is dat ik bijvoorbeeld in België nergens last van heb en gewoon kan bellen.

Iemand nog ideeën???

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Erik_ 31 maart 2018, 16:56

Hoi Linda, welkom op het forum! Erg onhandig om geen service te hebben, vooral als dat de hele periode zo is. Goed dat je hierover al wel contact hebt gehad. Dat is ook de beste manier, om, terwijl je in het buitenland bent, contact op te nemen. De technische dienst kan dan direct zien of alles aan onze kant goed staat. Helaas is het wel zo dat als alles goed staat qua netwerkinstellingen aan onze kant en op je telefoon, we niet heel veel meer kunnen doen.

Het feit dat je dit in Hongarije eerder ook al had lijkt er wel op te wijzen dat het toch een euvel is dat hem zit in de combinatie Hongaars netwerk en jouw toestel. Ik kan je echter alleen aanraden om, als het weer voorkomt, op dat moment contact op te nemen.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Linda, welkom op het forum! Erg onhandig om geen service te hebben, vooral als dat de hele periode zo is. Goed dat je hierover al wel contact hebt gehad. Dat is ook de beste manier, om, terwijl je in het buitenland bent, contact op te nemen. De technische dienst kan dan direct zien of alles aan onze kant goed staat. Helaas is het wel zo dat als alles goed staat qua netwerkinstellingen aan onze kant en op je telefoon, we niet heel veel meer kunnen doen.

Het feit dat je dit in Hongarije eerder ook al had lijkt er wel op te wijzen dat het toch een euvel is dat hem zit in de combinatie Hongaars netwerk en jouw toestel. Ik kan je echter alleen aanraden om, als het weer voorkomt, op dat moment contact op te nemen.

Reageer