Beantwoord

Wachttijd voicemail aanpassen

  • 1 August 2019
  • 15 reacties
  • 345 keer bekeken

De voicemail neemt oproepen te snel aan. Ik mis daardoor telefoontjes van onbekende bellers. Hoe kan ik de tijd verlangen, bijv na 20 keer overgaan?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 5 August 2019, 13:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi, Fred, welkom op het forum! Goede vraag, maar voor ik daar een antwoord op kan geven eerst een wedervraag: gaat het om mobiele of vaste telefonie?
Het is voor mobiele telefonie. Ik heb ook de Voicemail App gedownload, in de hoop dat ik het daarmee kon doen, maar dat lukte niet.
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, Fred. Dan heb ik helaas slecht nieuws voor je. Bij mobiel is het niet mogelijk om de tijd die de telefoon overgaat voor hij naar voicemail springt aan te passen.
Badge

Dat is dan knap Kl...en want bij mij gaat hij al na 12 sec over naar voicemail.

Een beetje telefoon maatschappij kan dit toch gewoon aanpassen.

12 sec is erg snel hoor als je je handen vol hebt red je dit nooit

maar eens kijken of ik dit bij BEN wel kan aanpassen.

groet

Frank

Reputatie 3
Badge +1

Vind dit wel een interessant topic. @Erik_ Heb jij enig idee of het vroeger wel mogelijk is geweest om dit zelf c.q. op eigen toestel aan te passen?

Op een van mijn oudere toestellen (Nokia Pocketline Darwin+) heb ik namelijk bij de instellingen voor doorschakelen opties voor zowel het nummer als de vertraging. Bij beide opties wordt verbinding met het GSM-netwerk gemaakt. Kies ik nummer, dan krijg ik netjes het 06-(prepaid)nummer van de Voicemail-mailbox terug, echter kies ik vertraging, dan wordt dit direct geweigerd door het netwerk. Bij nieuwere toestellen (bijvoorbeeld Nokia 6310i en Samsung Galaxy S10+) is de optie Vertraging volledig verdwenen.

Ik kan mij voorstellen dat dit al heel lang niet mogelijk is, als het überhaupt al mogelijk is geweest dan zou dit waarschijnlijk nog in de jaren ‘90 geweest moeten zijn? Waarschijnlijk wordt er nu een globale waarde voor de vertraging gebruikt die die niet meer te wijzigen is voor de eindgebruiker?

Badge

Van die globale waarde geloof ik niet helemaal, want bij mij is het echt met 12sec over en gaat hij door naar de voicemail.

het lijkt wel een random waarde, maar dat zal ook wel niet.

het blijft shit.

frank

 

Reputatie 7
Badge +30

Geen idee of het vroeger wel kon, Tobias. Als dat zo is geweest, dan was het een aardig eind voor mijn tijd. En ik loop hier al even rond :)

 

Wat betreft de tijd voor hij naar voicemail springt, Frank, dat is na 5x overgaan en dat zou 20 seconden moeten zijn.

Badge

Sorry Erik 

net nog even opgemeten, 4x overgaan ca. 15 sec

frank

Reputatie 7
Badge +30

Hmmmm… Dit is op mobiel, neem ik aan? Wat voor toestel heb je? En zou je jouw forumprofiel willen invullen, Frank? Reageer hier even weer als je dat gedaan hebt. Dan check ik voor de zekerheid hier ook even of er niet iets raars aan de hand is.

Badge

Hoi Eric

info ingevuld telefoon nieuwe Samsung a20e

frank

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Frankhmom excuses voor de vreselijk late reactie. Ik zie niets raars en zou dus niet kunnen vertellen wat er aan de hand is helaas! 

Badge

Dus dat betekend dat ik het er maar mee moet doen, een beetje onbevredigend antwoord als,ik zo vrij mag zijn

 Frank 

 

Badge

Appart is wel dat hij nu na exact 5keer overgaan naar de voicemail gaat.

dus dat is ook weer zo’n onverklaarbaar kpn fenomeen 

 

grt

Frank

 

Reputatie 7
Badge +30

Heb je wellicht een andere ringtone ingesteld? Het is wel mogelijk dat er dan verandering in komt. Als bijvoorbeeld de ringtone heel zacht begint, hoor je deze misschien niet meteen?

Badge

Ik had idd een ringtone die zacht begon waardoor het probleem nog werd verergerd.

van de vier keer overgaan hoorde ik hem maar drie keer.

heb er nu een die meteen wat luider begint maar deze gaat wel vijf keer over voordat hij naar de voicemail gaat.
er is dus weldegelijk ook verschil in aantal maal overgaan.

het blijft een vreemd iets ik zou zeggen een typisch kpn(netje).

 

grt

Frank

Â