Beantwoord

Waterschade Iphone 8 refurbised

  • 5 July 2020
  • 7 reacties
  • 156 keer bekeken

Een half jaar geleden heb ik bij KPN een Refurbised IPhone8 aangeschaft voor mijn dochter.
2 maanden geleden is de telefoon kortstondig in een kinderbadje gevallen (max 20cm). daarna gelijk in de rijst gelegd, maar helaas werkte hij gelijk niet meer.


Ter reparatie gestuurd naar Teleplan en na 1 maand kreeg ik een reparatieverslag waarin stond dat het onder garantie viel (Garantie: Ja) en 2 regels eronder dat de telefoon ongerepareerd retour gestuurd zou worden.
KPN medewerker vond dit ook heel vreemd, maar vertelde dat ze er niets aan konden doen!
Als het inderdaad waterschade is dan ben ik van mening dat het aangeschafte toestel (IP67 gecertificeerd) niet deugdelijk was bij aanschaf bij KPN.
Ik vind daarom ook dat KPN dit moet oplossen, het toestel dat ik gekocht is gewoon niet goed geweest. 


Waar kan ik een officiele klacht indienen binnen KPN?

icon

Beste antwoord door RBxx 9 July 2020, 12:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hoi @Johan van der Wielen . 

Wat jammer dat dit zo verloopt. Wat zegt teleplan precies? Wat is de reden waarom het niet gerepareerd wordt?

 

Hoi Erwin,

nadat ik het verhaal voorgelegd heb aan de klantenservice en vervolgens nog een keer in de KPN winkel ben ik door Teleplan terug gebeld met de mededeling dat zij het garantie  “vinkje” perongeluk op “Ja” hadden gezet.  
 

En dat ik het maar op mijn inboedel verzekering moet claimen.. 

 

kortom, Teleplan doet er niets aan en het lijkt erop dat ik bij KPN ook geen garantie krijg op een refurbished toestel dat bij aankoop waarschijnlijk niet volgens de IP67 specificaties geleverd is.  
 

ik probeer nu een klacht in te dienen bij KPN, naar zou niet weten op welke manier dit gedaan kan worden.  :-(

Duidelijk, @Johan van der Wielen . Om eerlijk te zijn acht ik de kans dat een klacht iets gaat uithalen klein maar het staat je uiteraard vrij om deze bij ons in te dienen.

De meeste praktische manier lijkt mij het klachtenformulier: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Hier kun je zelf je verhaal in detail opschrijven.

Reputatie 7
Badge +21

Om eerlijk te zijn acht ik de kans dat een klacht iets gaat uithalen klein.

Dat denk ik ook. De IP67 classificatie is een testcriterium mede om toestellen te vergelijken. In de garantievoorwaarden (ook) van nieuwe toestellen is waterschade echter altijd uitgesloten.

Ook met mijn Samsung S10 (zelfs met IP68 classificatie) ga ik op eigen risico het water in.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust. 

Helaas, garantie op een telefoon van meer dan 500 euro stopt na nog geen 20 cm water.. toestel kunnen we weggooien en weer een nieuwe kopen :-( dit keer geen appel meer, dan maar een Android kloon om de kosten te drukken.  
heel slecht dit van KPN... 

Reputatie 7
Badge +21

Jammer @Johan van der Wielen 
ik begrijp je frustratie maar om nu de schuld op een ander afschuiven...
Waterschade is n.l nooit garantie.
De iPhone8 is niet waterdicht, maar zelfs de nieuwste telefoons die officieel waterdicht zijn moet je mee oppassen.
Water en stroom zijn vijanden en water wint het altijd.
In de rijst leggen geeft ook niets, want het water zit ook binnen de iPhone en de rijstkorrels kunnen niet naar binnen.
Misschien had je het nog kunnen redden door het toestel uitgebreid te föhnen, maar dat is praat achteraf.
Leg je bij je nederlaag neer, hoe zuur dat ook is, dat geeft meer rust dan opstandig de schuld bij een ander proberen te zoeken.