Beantwoord

Welkomstboodschap zonder voicemail berichten

Ik zou graag een welkomstbericht willen inspreken waarna het bericht wordt afgesloten en geen voicemail bericht kan worden achtergelaten.

Mijn voorkeur is een sms of email.
icon

Beste antwoord door Burhan 10 oktober 2017, 14:28

Goedemiddag!

Welkom op het KPN forum! Helaas is het niet mogelijk om enkel een welkomstbericht in te spreken zonder mogelijkheid tot het inspreken van een voicemail. Je kunt Voicemail in- of uitschakelen. Je krijgt wel een SMS-bericht wanneer je een gemiste oproep hebt gehad en je voicemail is uitgeschakeld.

Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust aan me!

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Goedemiddag!

Welkom op het KPN forum! Helaas is het niet mogelijk om enkel een welkomstbericht in te spreken zonder mogelijkheid tot het inspreken van een voicemail. Je kunt Voicemail in- of uitschakelen. Je krijgt wel een SMS-bericht wanneer je een gemiste oproep hebt gehad en je voicemail is uitgeschakeld.

Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust aan me!
Heb hetzelfde probleem! Dit kon vroeger (oude versie) namelijk wel. Echt heel onplezierig en niet klant vriendelijk. Zeker met de andere nieuwe instellingen duurt het afluisteren zo lang, dan loopt mij VM al weer vol met andere mensen die me niet te pakken kunnen krijgen.

Voor mij een rede om weg te gaan van KPN naar Vodafone! Graag snel deze instelling weer mogelijk maken, zoals het was. Wel een persoonlijk bericht maar geen bericht achter kunnen laten!!
idem slechte service van KPN jammer!
☹
Reputatie 7
Volgens deze informatie is een "afwezigheidsmelding" wel degelijk mogelijk:
https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen/voicemail.htm
Het inspreken van berichten kan je uitzetten. (dit is pas sinds kort, 3 weken ofzo, mogelijk)

Ook de melding van datum/tijd aan het begin is uit te zetten.
idem, slechte zaak, ik heb als zzp-er in mijn vakantie alleen een voicemailbericht nodig ZONDER dat mensen iets kunnen inspreken!
Reputatie 7
Henkzelf. Topic doorgelezen? Het is sinds een maand of 3, 4 mogelijk om achterlaten van een gesproken bericht uit te zetten. Welkomsttekst daar wel op aanpassen.
Uitleg zie mijn bericht voor die van jou.
Volgens deze informatie is een "afwezigheidsmelding" wel degelijk mogelijk:
https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen/voicemail.htm
Het inspreken van berichten kan je uitzetten. (dit is pas sinds kort, 3 weken ofzo, mogelijk)

Ook de melding van datum/tijd aan het begin is uit te zetten.
Henkzelf. Topic doorgelezen?

Ja op zich wel, alleen op de pagina waarnaar jij verwijst heb ik er overheen gekeken, sorry!
Ik ben blij dat het nu werkt!
Ik zit bij Youfone maar dat blijkt gewoon KPN te zijn, vreemd dat ze zoveel goedkoper zijn.
Reputatie 7
Youfone koopt diensten en capaciteit in bij KPN. Kennelijk hebben ze dus geen eigen voicemailcentrale. Maar je staat als klant bij Youfone ingeschreven dus voor problemen zul je ook daar moeten zijn. Je bent geen klant van KPN en staat hier dus ook niet ingeschreven (geen klantnummer).
Ben ik weer, nu ik het nodig heb om het inspreken uit te zetten maar wel een eigen welkomstbericht te laten horen aan de beller tijdens mijn vakantie blijkt het niet te werken. 🤔
Ik ga kies in het hoofdmenu 'instellingen' (toets 2) en dan “inspreken van berichten aan /uit zetten” (toets 3), dit wordt ook keurig bevestigd...
Maar als ik het nummer dan bel komt er gewoon een dienstmededeling dat deze persoon zijn voicemail uit heeft staan?
Voor de zekerheid heb ik nog een nieuwe begroetingstekst ingesproken en actief gezet maar dit helpt niet.
Ik ben Youfone klant maar die verwijzen door naar de KPN over voicemail zaken.

Iemand een idee hoe ik iemand kan wakkerschudden bij youfone/kpn over dit probleem?
Reputatie 7
Badge +16
Hoi Henk,
Als andere bedrijven diensten bij ons afnemen hebben ze in de regel ook een service contract. Dus ik mag aannemen dat ze bij youfone een ticket kunnen aanmaken en die eventueel naar onze technische dienst doorzetten. Vanuit KPN kunnen we niks betekenen want je bestaat dan niet in onze database. We hebben altijd klantgegevens nodig om verder te kunnen. Mijn advies: blijf aandringen bij youfone.
Ik zou ook graag willen weten hoe ik de welkomstboodschap die ik heb ingesproken kan activeren, zonder de voicemailfunctie in te schakelen. Ik wil dus alleen een informatieve boodschap laten horen aan de beller, zonder dat deze een voicemailbericht kan inspreken.
Reputatie 7
Badge +16
@Susan_Don : Hoi Susan, welkom op het forum! Helaas zit die functionaliteit er niet meer in. Als je "Berichten ontvangen" uitschakelt hoor je alleen een standaardtekst dat er geen berichten achtergelaten kunnen worden. Ik moet je teleurstellen. 😞
Reputatie 7
Ik heb op mijn antwoordapparaat thuis een tekst staan waaruit men niet kan halen dat er kan worden ingesproken. Die staat er op in resp. Nederlands, Engels en Duits. Bij Engels of Duits verbreekt met vaak al de verbinding 😉

Je kunt de tekst ook 2 X inspreken, waardoor het een lus lijkt. Men verbreekt dan doorgaans ook de verbinding voor de inspreektoon.

Reageer