Beantwoord

Werkzaamheden 3 en 4 G of voorbereiding 5G ?

  • 3 April 2020
  • 7 reacties
  • 210 keer bekeken

Ik ontvang een sms van KPN welke aangeeft dat er in mijn buurt gwerkt gaat worden aan de antennes ter verbetering van het 3 en 4G netwerk. Is dat inderdaad zo vraag ik mij af. Is het niet logischer dat er aan de antennes gewerkt wordt ter voorbereiding van het 5G netwerk - een uitrol die zo omstreden is dat KPN het nodig vindt om mij gerust te stellen met de boodschap dat het hier om 3 en 4G werkzaamheden gaat…. ? Kan en wil KPN hier bevestigen dat het NIET om voorbereiding van 5G gaat ? 

icon

Beste antwoord door Henk Vos 3 April 2020, 12:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 1

Waarom zou dit niet kloppen??

KPN is continu bezig met het verbeteren van hun opstelpunten voor 3g en 4g.

Die bij mij op het dak wordt ook weer eens aangepakt:

Hierbij wil KPN u graag informeren omtrent ons voornemen om binnenkort aan het antenne-opstelpunt 5152 
aanwezig op/aan uw bovenvermeld pand/perceel, onderhouds- en optimalisatiewerkzaamheden uit te voeren, 
om de goede werking van de aanwezige installatie te kunnen garanderen.


De onderhoudswerkzaamheden bestaan o.a. uit het vervangen van de bestaande verouderde antennes en het 
optimaliseren van (delen van) de apparatuur. De genoemde werkzaamheden worden uitgevoerd binnen de 
gehuurde ruimte(n) en vinden plaats conform de, in de vigerende huurovereenkomst, vastgelegde afspraken 
en bepalingen.


Dit heeft niets met 5G te maken

Bovendien is de uitrol van het 5G netwerk ook niet omstreden. Net zo omstreden als het feit dat het mazelenvaccin autisme veroorzaakt.

En ook de uitrol van 3G en 4G destijds waren omstreden, allemaal omgeven door FUD, waar uiteindelijk niet veel meer van is overgebleven. Ik vind in principe autorijden ook omstreden, als moet ik toegeven dat ik me daar ook regelmatig schuldig aan maak :kissing_smiling_eyes::innocent:

Dank voor jullie reacties. Fijn dat jullie vertrouwen lijken te hebben in de toekomstige ontwikkelingen. Ook die geluiden stel ik op prijs.

@Henk Vos Ja, ik ben argwanend. Mede doordat ik niet het gevoel heb dat ik, en vele anderen, hier uiteindelijk een stem in krijgen. 

@mrGanesha  ik denk dat het woord ‘omstreden’ wel op zijn plaats is, gegeven dat grote delen van de bevolking zich al dan niet terecht zorgen maken over de effecten op onze gezondheid. 

@Henk2304  FUD (fear, uncertainty and doubt) dragen onmiskenbaar bij aan stressniveaus, welke met ‘certainty’ ongezond zijn. Dat van die FUD weinig is over gebleven … vind ik wat ver gaan. Goed onderzoek is nog niet verricht (als het al mogelijk is) en alle magere onderzoeken worden, ook op een hoop, niet serieus genomen. Gegeven die onzekerheid is de vraag of 5G voldoende toevoegt aan de kwaliteit van leven en onze menselijkheid, een terechte vraag. 

Klopt het dat ik tot nu toe geen formele reactie van KPN hierover heb gekregen ? 

Mijn FUD opmerking heeft betrekking op 3 en 4G. Ik vermoed dat het met 5G dezelfde kant opgaat, maar ervaringen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. En of we 5G nodig hebben? Och, kijk eens naar de Giganet reclame van Ziggo. Ooit zei Bill Gates dat hij zich niet voor kon stellen dat we ooit meer dan 640kB werkgeheugen (RAM) in een PC nodig zouden hebben; de rest is geschiedenis. 

Reputatie 7
Badge +15

@crompa Welkom op het forum. Op het moment dat je een bericht ontvangt dat wij werkzaamheden uitvoeren aan het 3- en 4G netwerk dan klopt dit ook, je bent uiteraard vrij om je zorgen te maken over de uitrol van 5G maar wij zullen niet tegen onze klanten liegen. Wij proberen de kwaliteit van ons 3- en 4G netwerk zo hoog mogelijk te houden en daar is onderhoud voor nodig. Ik kan in dit geval dus bevestigen dat het hier niet om werkzaamheden omtrent het 5G netwerk gaat.  

Dank @Rutger_   Liegen is niet het woord dat ik gebruikte of zou willen gebruiken, ik dacht in eerste instantie meer aan ‘halve waarheid’ en ‘met een omweg’.  Dank voor je reactie en informatie Rutger.Â