Whatsapp AIVD

• 17 september 2016
  • 6 reacties
  • 192 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +13
Ik las op een nieuwsapp dat de AIVD toegang zou willen tot je Whatsappberichten. Daar zit ik niet op te wachten! Dan moeten ze het maar op een andere manier doen, boeven in de gaten houden.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ok. En nu?
Reputatie 7
Badge +15
Viel te verwachten. Ik zie zelf whatsapp als iets publieks. Facebook is namelijk de eigenaar en staat er niet bwpaald bekend om dat ze privacy respecteren.

Ik zou persoonlijk signal gebruiken als veiliger alternatief. Dat gezegd te hebben. Alle formen van encryptie zijn te kraken. Het is alleen te duur om het te doen. Zo lang het kraken simpelwwg niet uit kan zit je veilig.
Reputatie 7
Badge +30
Viel te verwachten. Ik zie zelf whatsapp als iets publieks. Facebook is namelijk de eigenaar en staat er niet bwpaald bekend om dat ze privacy respecteren.

Ik zou persoonlijk signal gebruiken als veiliger alternatief. Dat gezegd te hebben. Alle formen van encryptie zijn te kraken. Het is alleen te duur om het te doen. Zo lang het kraken simpelwwg niet uit kan zit je veilig.

Meh. Whatsapp hun E2E encryptie is ook gebaseerd op het Signal protocol en is m.i. erg veilig.
Reputatie 7
Badge +15
Net iets minder veilig gezien signal een error geeft als de private key niet klopt. Daarnaast ga ik er van uit dat het verkeer veilig is maar gezien ik facebook niet vertrouw ga ik er van uit dat ze de private key bij een derde partij onderbrengen en hierdoor een backdoor mogelijk houden.

Het product is gratis en ze moeten ergens geld aan verdienen
@fame29
Dit is wat de direkteur van de AIVD zegt...
"Ik wil van diegenen die een bedreiging vormen de communicatie inzien."

De AIVD wil de berichten kunnen meelezen van mensen die als verdacht worden beschouwd voor de binnenlandse veiligheid
Dreekuh is un keiiiiiigoej mennukuh wanneer jij ook een keiiiiiigoej famekuh bent is er niets aan het handje.
:)

Het gaat er om dat vredelievende mensen, mensen zoals jij en ik, beschermd worden tegen terreuracties.
Ze gaan/willen echt niet alle berichten van jan en alleman lezen, maar zij die in het vizier zijn van bewakers van recht en orde - die wel. Dat is het uitgangspunt.

Bron.
http://www.rtlnieuws.nl/nederland/aivd-wil-toegang-tot-je-whatsapp-berichtjes
Reputatie 6
Badge +13
Dank voor de duidelijke reactie Dreekuh-53. Ik snap het.:D

Reageer