Vraag

Whatsapp doet het alleen via wifi

  • 6 June 2018
  • 23 reacties
  • 28411 keer bekeken

Hallo, wij lopen tegen het volgende probleempje aan. WhatsApp doet het alleen via Wifi en niet vie 4G netwerk? Wat zien wij over het hoofd? Het toestel is een iPhone (8).

23 reacties

Lijkt er op dat je in instellingen mobiele data uit hebt staan.

Om dit op te lossen ga je naar instellingen --> WhatsApp. Daar kun je mobiele data weer aanzetten.
Reputatie 7
Badge +22
Beste @CasaMala, welkom op het Forum,

Heb je gekeken bij de instellingen? Ga naar “Instellingen > Mobiel netwerk > Scroll daarna door naar “Whatsapp”, en zet deze dan aan.
Daarna kun je met 4G whatsapp-berichten sturen. 😉
Hallo Dennis, Ja die staat aan gek genoeg. Bedankt voor de snelle reactie. Groet Marc.
En ook bedankt rvdmei!
Reputatie 7
Badge +22
Hallo Dennis, Ja die staat aan gek genoeg. Bedankt voor de snelle reactie. Groet Marc.Dat is vreemd. Ziet er zo uit bij jou:



Volgende pagina:


Als dat aan staat, dan zou die het moeten doen. 🤔
Hallo Dennis, ja dat schakelaartje staat ook aan. Zou het iets kunnen zijn bij KPN zelf? Het vorige toestel (iPhone 5) deed het ook.
Herstel: deed het ook niet.
Reputatie 7
Badge +22
Hallo Dennis, ja dat schakelaartje staat ook aan. Zou het iets kunnen zijn bij KPN zelf? Het vorige toestel (iPhone 5) deed het ook.Dat is een vreemde situatie.... ?
Reputatie 7
Badge +22
Herstel: deed het ook niet.Dus ik begrijp hieruit dat je je IPhone een reset hebt gegeven? ??
Haha, als een nieuw kopen een reset is dan wel ja.. 🙂
Reputatie 7
Badge +22
Vind het apart dat je niet via 4G kunt whatsappen, kun je wel gewoon op internet komen met 4G? (Safari) Whatsapp er eens afgooien, en opnieuw installeren, dat al geprobeerd?
Goeie vraag, internet doet het ook niet als wifi uit staat....
Opnieuw installeren is een optie, maar dan moet ik wel even zeker stellen dat de conversaties terug komen. Daar zal een archief functie voor zijn vermoed ik..
Reputatie 7
Badge +22
Goeie vraag, internet doet het ook niet als wifi uit staat....Dan gaat er duidelijk iets fout. Heb je wel een abonnement met internet? Wat heb je voor abonnement? Is misschien de bundel op?
Reputatie 7
Badge +22
Opnieuw installeren is een optie, maar dan moet ik wel even zeker stellen dat de conversaties terug komen. Daar zal een archief functie voor zijn vermoed ik..Whatsappberichten worden bewaard door whatsapp zelf. Bij mij wordt er in ieder geval ‘s nachts een back-up gemaakt. 🙂
Het zou het abonnement kunnen zijn (is nu KPN budget). Alleen in het verleden had dit toestel een luxer abonnement. De gebruiker (mijn vrouw) maakte deze nooit op, want ze appt doorgaans via wifi en beperkt via 4G. We hadden deze problemen met dit grote abonnement ook. Maar ik zou een maand of wat het abonnement kunnen verruimen, kijken wat er gebeurt. Maar heb daar geen Fiducie in. Aan het begin van elke maand zou hij het in ieder geval even moeten doen. Er komen ook geen meldingen dat de bundel op is of zo. Of is KPN budget standaard zonder 4G. Ga ik even zelf uitzoeken...
Aha, kijk probleem gevonden. KPN budget heeft 0 internet!! Eerst maar eens omzetten naar Basis..
Reputatie 7
Badge +22
Is dit wat voor je vrouw:



Hier heb je de link (Ben je KPN Compleet?)
Bedankt!!
Reputatie 7
Badge +22
Ben je niet KPN Compleet kost het:


Kijk hier heel goed na, hoeveel je vrouw gebruikt aan MB’s per maand. 😉
Reputatie 7
Badge +22
Bedankt!!Graag gedaan! 😉
Reputatie 7
En als je vrouw meer data of belminuten nodig heeft, dan hoeft dat echt niet meer te gaan kosten.

Reputatie 7
Badge +22
En als je vrouw meer data of belminuten nodig heeft, dan hoeft dat echt niet meer te gaan kosten.

Dat is ook een optie! ?? T-Mobile?

Reageer