Beantwoord

WiFi bellen

• 22 december 2018
  • 10 reacties
  • 331 keer bekeken

Hoe kan ik zien c.q. merken, dat ik via WiFi bel of via het KPN netwerk?
De dekking hier, m.n. binnenshuis, is zeer slecht (1 puntje), waardoor de verbinding regelmatig wegvalt. Een paar dagen geleden zag ik "Geen service" op mijn iPhone SE en dacht met WiFi te kunnen bellen, maar kreeg alleen maar een heel akelig krakend geluid te horen. Wat kan dit betekenen? Het liefst heb ik natuurlijk een goede mobiele ontvangst, maar dit heb ik enige jaren geleden al eens aangekaart, maar een oplossing, in de vorm van een extra zend/ontvangmast hier in de buurt, is blijkbaar nog steeds niet gerealiseerd, vandaar dat ik blij was met bellen via WiFi, maar hoe is dit op een goede manier te realiseren?
icon

Beste antwoord door Erik_ 25 december 2018, 10:11

Je kunt op deze pagina meer lezen over bellen via wifi. Qua technologie is het vergelijkbaar met 4G bellen. Dus als dat op jouw telefoon actief is en werkt (wat je kunt zien aan dat het 4G icoontje zichtbaar blijft als je gaat bellen) zou bellen over wifi ook moeten lukken. Wel moet het aanstaan in je instellingen. Hoe je dat doet vind je op de gelinkte pagina.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Je kunt op deze pagina meer lezen over bellen via wifi. Qua technologie is het vergelijkbaar met 4G bellen. Dus als dat op jouw telefoon actief is en werkt (wat je kunt zien aan dat het 4G icoontje zichtbaar blijft als je gaat bellen) zou bellen over wifi ook moeten lukken. Wel moet het aanstaan in je instellingen. Hoe je dat doet vind je op de gelinkte pagina.

Reputatie 7
Badge +27
Goede vraag. Ik denk niet dat je het helemaal kunt uitzetten. VoWifi hangt qua techniek samen met VoLTE en blijft ook wel het gesprek opzetten via de mobiele verbinding. Afrekening van het gesprek vindt ook plaats via je mobiele factuur. Dus een beetje mobiele verbinding lijkt me altijd aanwezig moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +27
@Erik_ Dat kijkt mij nou juist het doel van WiFi bellen, om op plaatsen waar geen ontvangst is toch via een WiFi netwerk te kunnen bellen. Zodra ik bv. met vliegtuigmodus aan met een WiFi netwerk verbind verschijnt ook gewoon de tekst KPN WiFiCall bovenin het scherm, en kan ik ook gewoon mobiel bellen via die WiFi verbinding.
Goed punt, ik heb hier navraag over uitstaan maar nog geen duidelijkheid. Ik kom er op terug zodra ik meer weet.

Is dat straks ook voor Telfort-klanten mogelijk met een geschikt toestel?
Het is op dit moment in ieder geval niet mogelijk, en voor zover ik weet staat het op dit moment ook niet op de planning. Of dat dan nog wel gaat komen durf ik niet te zeggen. Je kunt het even navragen op het Telfort Forum
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb duidelijkheid over het wel of niet mobiel bereik benodigd voor Wifi bellen: mobiel bereik is niet noodzakelijk.

Zolang Wifi bellen goed geactiveerd is op de mobiele aansluiting, dan heb je geen mobiel bereik nodig om te kunnen bellen, of sms'en. Verbonden zijn met een wifinetwerk is dan voldoende.
Kan ik de mobiele dekking op een iPhone SE uitzetten (anders dan de SIM-kaart te verwijderen) om zo via WiFi bellen te testen?
OK, bedankt.🙄
Ik heb inmiddels ook de tekst KPN WiFiCall bovenin het scherm ontdekt. En dat was nu eigenlijk mijn vraag. 😏
Je ne don't know pas. Misschien een moderator? Of moet je op het Telfort forum zijn?
Badge
@Erik_ Dat kijkt mij nou juist het doel van WiFi bellen, om op plaatsen waar geen ontvangst is toch via een WiFi netwerk te kunnen bellen. Zodra ik bv. met vliegtuigmodus aan met een WiFi netwerk verbind verschijnt ook gewoon de tekst KPN WiFiCall bovenin het scherm, en kan ik ook gewoon mobiel bellen via die WiFi verbinding.
Is dat straks ook voor Telfort-klanten mogelijk met een geschikt toestel?

Reageer